You are currently viewing وزیر خارجه مصر: می خواهیم روابط با ایران را تقویت کنیم

وزیر خارجه مصر: می خواهیم روابط با ایران را تقویت کنیم


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در حاشیه مراسم قدردانی از آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید و وزیر امور خارجه از سوی سران و مقامات کشورهای خارجی با محمد محبر سرپرست این کشور دیدار و گفت و گو کرد. کشورمان و در غم از دست دادن این دو مقام عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران عزادار است. تسلیت گفت.

مخبر در این دیدار ضمن تشکر از لطف و محبت و همدردی دولت و ملت مصر با دولت و ملت ایران، گفت: ما افراد بزرگ، پرتلاش، دلسوز و کارآمدی را از دست داده ایم و فقدان آنها ضایعه تلخی برای ملت ایران است. ملت ایران اما با درک و همدلی این روزهای سخت را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی با اشاره به تلاش شهیدان آیت الله رئیسی و امیر عبداللهیان برای ایجاد انسجام و وحدت بین امت اسلامی حول محور فلسطین گفت: تلاش این دو شخصیت بزرگ در حمایت از فلسطین و ابلاغ پیام مردم مظلوم غزه. به گوش جهانیان فراموش نخواهد شد.

سرپرست رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بافت تاریخی و تمدنی و منافع دو ملت ایران و مصر نسبت به یکدیگر، احیای روابط و توسعه و تعمیق تعاملات دو کشور، تصریح کرد: به ویژه در بخش فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، با نیروی مستمر

سامح شکری که اولین وزیر امور خارجه مصر پس از انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده است نیز با ابراز تاسف عمیق از این ضایعه تاسف بار به دولت و ملت ایران تسلیت گفت. پیام تسلیت و تسلیت جناب آقای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و آقای احمد الطیب شیخ الازهر این ضایعه تلخ به دولت و ملت ایران.

وزیر امور خارجه مصر ضمن تجلیل از نقش برجسته شهید آیت الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان در تعامل و تقریب کشورهای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی ایران ارتشی ریشه دار و دارای پایه های مستحکم است. ما مطمئن هستیم که با وجود این اتفاق ناگوار، از این دوره حساس عبور خواهیم کرد.» و مصر می خواهد روابط خود را با ایران تقویت کند.

انتهای پیام/