You are currently viewing وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر نرخ جدید شکر را اعلام کند

وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر نرخ جدید شکر را اعلام کند


بهرام رمضانی مدیرعامل شرکت نیشکر بیستون در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می شود که از این میزان یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 500 هزار تن در داخل کشور تولید می شود.

وی افزود: برای واردات شکر امسال 28 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است که بیشتر این محصولات توسط بخش خصوصی وارد می شود.

مدیرعامل شرکت نیشکر بیستون ادامه داد: برای بهره برداری و استحصال شکر محلی و فروش آن در بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همیشه نرخ جدید فروش این محصول را دیر اعلام می کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از 10 روز گذشته آغاز شده و کارخانجات اقدام به خرید چغندر و تولید شکر کرده اند، اما قیمت جدید شکر برای فروش در بازار اعلام نشده است و کارخانجات اطلاعی از قیمت آن ندارند. برای فروش محصولات خود

رمضانی گفت: تاخیر در عرضه شکر بازار را شوکه کرده است و لازم است وزارت جهاد کشاورزی سریعا نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: قیمت خرید تضمینی چغندر از کشاورزان امسال از 2800 تومان به 3330 تومان تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت نیشکر بیستون گفت: سال گذشته قیمت شکر در درب کارخانه 25 هزار و 550 تومان بود اما امسال قیمت جدید هنوز اعلام نشده است.

وی بیان کرد: اگر شکر وارداتی با ارز 28 هزار تومانی وارد شود، اما عوارضی برای آن اعمال نشود، قیمت آن ارزانتر از شکر داخلی خواهد بود و با توجه به اینکه نمی توان آن را از محصول داخلی جدا کرد، این امکان وجود دارد. مخلوط کردن؛ راهکار دیگر تغییر نرخ شکر وارداتی از سالن اول به سالن دوم یا پرداخت مابه التفاوت محصول داخلی و وارداتی به کارخانه ها است.

وی افزود: با توجه به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات کارخانه های قند، پیشنهاد می شود دولت از دو روش اول برای ایجاد تعادل در تعیین نرخ شکر استفاده کند.

انتهای پیام/