You are currently viewing وردپرس چیست؟  کاربرد، مزایا و معایب مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس چیست؟ کاربرد، مزایا و معایب مدیریت محتوای وردپرس


بارگذاری…

بدون شک وردپرس یکی از بهترین و پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوای دنیاست که با کمک آن قادر به ایجاد انواع فروشگاه، شرکتی، پزشکی، خبری و … خواهید بود. وب سایت ها مدیریت محتوای وردپرس در ابتدا به عنوان یک پلت فرم وبلاگ نویسی معرفی شد. با این حال، امروزه به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در بازار شناخته می‌شود که در حال حاضر بیش از 40 درصد از تمام سایت‌های اینترنت را تامین می‌کند. یکی از دلایلی که باعث محبوبیت وردپرس در بین کاربران شده است، رابط کاربری آسان آن است. به همین منظور در این مقاله قصد داریم وردپرس چیست؟ و استفاده از وردپرس بیایید ملاقات کنیم با ما بمانید

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس ساده ترین و محبوب ترین راه برای ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ است. در حقیقت؛ وردپرس یک پلتفرم متن باز است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به دانش کد نویسی در کمترین زمان ممکن یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید. به دلیل قابلیت های منعطف آن، در حال حاضر بیش از 40 درصد از تمام وب سایت های جهان از این لانچر سایت استفاده می کنند. به جرات می توان گفت که از هر چهار وب سایتی که بازدید می کنید، بیش از یک مورد احتمالاً توسط وردپرس پشتیبانی می شود.

اگر بخواهیم وردپرس را به صورت فنی تری برای شما توضیح دهیم؛ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز تحت مجوز GPLv2 است، به این معنی که هر کسی می تواند به صورت رایگان از نرم افزار وردپرس استفاده کند.

بیشتر بخوانید: 7 تا از بهترین افزونه ها برای افزایش سرعت سایت وردپرس

تاریخچه سیستم مدیریت محتوای وردپرس

مدیریت محتوای وردپرس در سال 2003 توسط مایک لیتل و مت مولن راه اندازی شد. این پلتفرم در روزهای ابتدایی خود یک پلتفرم وبلاگ نویسی بود اما هر روز به امکانات آن افزوده شد و توانست خیلی سریع طرفداران زیادی را به خود جذب کند. امروزه می توان از وردپرس برای اجرای هر نوع سایتی از فروشگاه گرفته تا شرکت و غیره استفاده کرد. استفاده شده

بیشتر بخوانید: 10 مورد از بهترین پلاگین های اصلی سایت وردپرس

تفاوت WordPress.org و WordPress.com چیست؟

  • WordPress.org: وردپرس یک نرم افزار رایگان و متن باز است که می توانید آن را بر روی هاست وب خود نصب کنید تا 100% وب سایت خود را ایجاد کنید.
  • WordPress.com: این یک سرویس پولی است که توسط نرم افزار WordPress.org طراحی شده است. استفاده از آن آسان است، اما بسیاری از انعطاف پذیری وردپرس خود میزبان را از دست می دهید.

همچنین قبلا یک آموزش جداگانه در مورد تفاوت این دو برای شما آماده کرده ایم که می توانید از طریق لینک “تفاوت WordPress.com و WordPress.org«نگاه کن

بیشتر بخوانید: آموزش افزودن محصول وردپرس چگونه محصول جدیدی را در ووکامرس اضافه کنیم؟

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت و طراحی وب سایت وردپرس در کمتر از ۲ ساعت بدون برنامه نویسی

چرا باید از وردپرس استفاده کنید؟

همانطور که گفته شد بیش از 40 درصد از تمام وب سایت های دنیا از وردپرس برای طراحی سایت استفاده می کنند. مهم نیست که چه نوع وب سایتی را می خواهید ایجاد کنید، دلایل زیادی برای استفاده از وردپرس وجود دارد که در ادامه به توضیح برخی از آنها می پردازیم:

  • وردپرس رایگان و متن باز است: یکی از بزرگترین مزیت های وردپرس این است که نرم افزار رایگان و متن باز است. برای ایجاد یک سایت فقط نیاز به خرید دامنه و هاست دارید. وردپرس دارای هزاران تم و افزونه رایگان است که می توانید به راحتی از آنها برای بهبود سایت خود استفاده کنید.
  • وردپرس قابل توسعه است: حتی اگر دانش کدنویسی ندارید، می توانید به راحتی سایت خود را توسعه دهید. در حال حاضر بیش از 50000 افزونه رایگان وردپرس و 5000 پوسته وردپرس رایگان و همچنین گزینه های برتر وجود دارد که می توانید برای گسترش سایت خود از آنها استفاده کنید.
  • نصب وردپرس آسان است: برای نصب وردپرس کار سختی پیش روی شما نیست و می توانید خیلی راحت آن را نصب کرده و راه اندازی سایت خود را شروع کنید.
  • وردپرس انعطاف پذیر است: با وردپرس می توانید هر نوع سایتی را با هر طرحی که می خواهید ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: روش های بهینه سازی و افزایش سئو و رتبه سایت وردپرس

نحوه نصب وردپرس

در اولین قدم برای ایجاد سایت با وردپرس، باید دامنه و هاست خریداری کنید. خوشبختانه، اکثر شرکت‌های هاستینگ به شما این امکان را می‌دهند که وردپرس را تنها با یک کلیک نصب کنید. ما در گذشته درباره چگونگی آن بحث کرده ایم نصب وردپرس روی هاست توضیحات کاملی را منتشر کرده ایم که می توانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب وردپرس در لوکال هاست

آموزش کامل نصب وردپرس بر روی هاست

برای راه اندازی سایت، اولین قدم این است که وردپرس را روی هاست خود نصب کنید. اکثر شرکت های میزبانی وب به شما این امکان را می دهند که به سادگی وردپرس را نصب کنید. به عنوان مثال: اگر از کنترل پنل cPanel استفاده می کنید، می توانید وردپرس را خیلی راحت و بدون هیچ گونه مشکلی در آن نصب کنید. قبلا آموزش هایی در این زمینه ارائه کرده ایم که می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل + آموزش تصویری

نحوه نصب وردپرس در لوکال هاست

همچنین، اگر می‌خواهید یک سایت آزمایشی راه‌اندازی کنید، وردپرس به شما امکان می‌دهد یک سایت کاملا شبیه‌سازی شده را به صورت رایگان بر روی رایانه خود اجرا کنید. برای این کار باید وردپرس را روی هاست محلی خود نصب کنید. قبلا آموزش هایی در این زمینه ارائه کرده ایم که می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: الفآموزش نصب وردپرس در لوکال هاست با Xampp و Wamp + آموزش تصویری

سوالات متداول

قالب وردپرس چیست؟

وردپرس به خودی خود جذاب نیست، بنابراین برای اینکه بتوانید ظاهر سایت خود را شخصی سازی کنید، باید یک قالب وردپرس در سایت خود نصب کنید. در حقیقت؛ قالب شکل کلی سایت شما را نشان می دهد که می توانید مطابق سلیقه خود آن را طراحی کنید.

دلایل محبوبیت زیاد وردپرس چیست؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس در بین کاربران شده، سهولت استفاده و هزینه پایین آن است. هر کسی با هر سطح توانایی می تواند هر نوع سایتی را بدون نیاز به دانش کدنویسی طراحی کند.

چه نوع وب سایت هایی را می توان با وردپرس طراحی کرد؟

در ابتدا، وردپرس در درجه اول یک ابزار وبلاگ نویسی بود. اما کم کم امکانات و قابلیت های آن اضافه شد، بنابراین امروزه می توانید هر نوع وب سایتی را با وردپرس ایجاد کنید. از جمله این سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: • سایت فروشگاه • وبلاگ ها • نمونه کارها • انجمن ها • شبکه های اجتماعی • و بسیاری از سایت های دیگر

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است از وردپرس برای اجرای یک وب سایت استفاده کنید. برخی از این دلایل عبارتند از: رایگان بودن، ارزان بودن، انعطاف پذیر بودن و…

چرا می گویند وردپرس امن نیست؟

رایج ترین دلیلی که وردپرس کمی ناامن در نظر گرفته می شود، منبع باز بودن آن است.

بیشتر بخوانید: محتوای سئو چیست؟ چگونه متن سئو بنویسیم؟

سفارشی سازی داشبورد وردپرس ما بهترین افزونه های سفارشی سازی داشبورد وردپرس را برای شما آورده ایم

چگونه افزونه ها را در وردپرس اضافه کنم؟ راه های نصب افزونه های وردپرس

دنیایی از کلمات کلیدی گوگل با افزونه ابزار کلمات کلیدی وردپرس

افزونه وردپرس پشتیبانی WhatsApp | افزونه ای برای شروع چت با مشتریان در وب سایت از طریق WhatsApp

خلاصه: سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از بهترین ابزارها برای ایجاد وب سایت است. با کمک سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توانید هر نوع سایتی را در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه طراحی کنید. وردپرس از نظر سئو نیز عالی است و می توانید خیلی سریع رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو کسب کنید. در این مقاله شما را با استفاده از وردپرس، چیستی وردپرس، ابزارهای وردپرس و بسیاری موارد دیگر آشنا کردیم. امیدوارم این مقاله مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: kinsta