واردات گوشت 10 برابر شده است


به گزارش اکو ایران؛ آمارهای منتشر شده از سوی گمرک نشان می دهد در دو ماهه نخست امسال 4 میلیون و 22 هزار تن کالای اساسی به ارزش 2 میلیارد و 375 میلیون دلار از گمرکات وارد کشور شده است که از نظر وزنی و از نظر وزنی 26 درصد است. مقدار 17 نشان دهنده افزایش است.

بررسی داده های منتشر شده نشان می دهد بیشترین افزایش ارزش واردات کالاهای اساسی در این مدت مربوط به واردات «گوشت قرمز سبک گرم»، «کنجاله سویا» و «شکر»، «گوشت سرد سنگین» و کودها” و بزرگترین کاهش. در مقدار مربوط به «گندم»، «جو»، «زیتون»، «برنج» و «انواع بذر» جدا کنید.

کالاهای وارداتی با بیشترین افزایش ارزش

بر اساس اطلاعات اعلام شده، می توان گفت واردات «گوشت قرمز تند تند» نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 9.4 برابر رشد داشته و از نظر وزنی نیز واردات این کالای اصلی رشد داشته است. با افزایش نزدیک به 10 برابری به 12 هزار تن رسیده و به 839 تن رسیده است. کمبود و افزایش قیمت گوشت در بازار را می توان دلیل افزایش واردات آن در دوره مورد بررسی دانست.

«کنجاله سویا» دومین کالای اصلی است که بیشترین رشد را از نظر ارزش و حجم در دوره مورد بررسی به ثبت رساند. آمارهای گمرک نشان می دهد که واردات این ماده اولیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به صورت دلاری 7.5 برابر و از نظر وزنی 8.8 برابر شده است. حجم واردات “کنجاله سویا” در دو ماهه نخست امسال به حدود 344 هزار تن به ارزش حدود 326 میلیون دلار رسید.

واردات «شکر خام» نیز در دوره مورد بررسی از نظر ارزشی و حجمی افزایش یافت. آمارهای اعلام شده حاکی از آن است که شکر وارداتی از نظر ارزشی ۶.۹ برابر و از نظر وزنی ۵.۳ برابر شده است. با این شرایط می توان گفت که در دوره مورد بررسی 182 هزار تن شکر خام به ارزش کمی بیش از 122 میلیون دلار وارد کشور شده است.

«گوشت قرمز سرد سنگین» چهارمین کالای عمده‌ای بود که از نظر ارزش و وزن واردات طی دوره مورد بررسی افزایش یافت، بررسی‌ها نشان می‌دهد واردات گوشت قرمز سرد سنگین ۲.۹ برابر از نظر وزنی و ارزش دلاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. مدت مشابه سال گذشته

بررسی داده های اعلام شده نیز نشان می دهد که واردات «کودهای شیمیایی» در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 2.6 برابر و از نظر وزنی 3.7 برابر افزایش داشته است. در دوره مورد بررسی 69 هزار تن کود شیمیایی به ارزش 70 میلیون دلار وارد کشور شد.

از سوی دیگر، با توجه به اطلاعات منتشر شده، می توان گفت که در دوره مورد بررسی، از نظر ارزشی، واردات «گندم»، «جو»، «برنج»، «روغن خوراکی مایع نیمه جامد و خام» بوده است. و «انواع بذر» از نظر وزنی و ارزشی بیشترین کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته اند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)