You are currently viewing هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ به بزرگترین تامین کننده گوشی های تاشو در جهان تبدیل شده است

هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ به بزرگترین تامین کننده گوشی های تاشو در جهان تبدیل شده است


بر اساس گزارش جدید توسط مطالعات متقابل منتشر شده است که هواوی بیشترین گوشی های هوشمند تاشو را در سه ماهه اول سال جاری (ژانویه تا مارس) به فروش رسانده است. با توجه به اینکه فروش هواوی در اکثر نقاط جهان در چند سال گذشته بسیار ناچیز بوده است، آمار قابل توجهی است. این در حالی است که هواوی با پشت سر گذاشتن سامسونگ به بزرگترین فروشنده گوشی های تاشو در جهان تبدیل شده است. حتی بدون خدمات گوگل و تنها بر اساس آمار فروش در چین.

هواوی، بزرگترین فروشنده گوشی های تاشو

ممکن است به نظر برسد که سامسونگ امسال مانند سال های گذشته بیشترین گوشی های تاشو در جهان را فروخته است. اما با وجود این، این شرکت کره ای تنها در سه ماهه اول سال موفق به کسب مقام دوم شد. علاوه بر این، فروش گوشی های تاشو سامسونگ نسبت به سه ماهه اول سال 2023 42 درصد کاهش داشته است.

رشد 257 درصدی هواوی بیشتر به دلیل فروش در چین بود که پس از عرضه Mate X5 در سال گذشته اتفاق افتاد. به نظر می رسد جهش به اتصال 5G نقش مهمی در جذب مشتریان چینی به گوشی های تاشو هوآوی داشته است.

هواوی، بزرگترین فروشنده گوشی های تاشو

آنر همچنین با رشد 460 درصدی در جایگاه سوم فروش گوشی های تاشو قرار گرفت. اما چشمگیرترین رشد متعلق به موتورولا است که در سه ماهه اول امسال 1473 درصد بیشتر از سه ماهه اول سال 2023 دستگاه های تاشو به فروش رساند. با این حال، برخلاف هوآوی، فروش آنر و موتورولا عمدتاً از خارج از چین انجام می شود.

سهم بازار آنر در حال حاضر 12 درصد است که نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است. Honor Magic V2 در سه ماهه اول سال 2024 به پرفروش ترین گوشی تاشو در اروپای غربی تبدیل شد. سهم بازار جهانی موتورولا در گوشی های تاشو به لطف عملکرد قوی سری Razr در آمریکای شمالی اکنون به 11 درصد رسیده است.

در سه ماهه اول سال 2024، تاشو به سبک کتاب 55 درصد از عرضه جهانی را به خود اختصاص داد و برای اولین بار از سال 2021 از تاشوی تاشو پیشی گرفت. با این حال، ممکن است در اواخر سال جاری، زمانی که سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 را عرضه می کند، تغییر کند. ظاهرا هوآوی همچنین قصد دارد یک گوشی تاشو ارزان‌تر عرضه کند، در حالی که شیائومی و آنر به زودی اولین مدل‌های تاشو خود را معرفی خواهند کرد.

نظر شما در مورد پیشی گرفتن هواوی از سامسونگ به عنوان بزرگترین فروشنده گوشی های تاشو در جهان چیست؟