You are currently viewing «همان آقای خامنه ای»؛  سرنوشت سازترین پیش بینی امام خمینی

«همان آقای خامنه ای»؛ سرنوشت سازترین پیش بینی امام خمینی


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، جعفر داروه کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نوشت:

همه ساله در 23 خرداد سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در صراحت امروز بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، شاهد تبیین زوایایی از شخصیت فوق العاده این پیر فرزانه که با قلبی آرام و وجدانی امیدوار به رحمت الهی به ما سرب داد. لباس هایش را بست و ما را در اندوهی عمیق از دست دادنش رها کرد.

بی شک یکی از کسانی که این حق بزرگ را دارد که نسب و راه امام خمینی (ره) را فراموش نکند، جانشین صالح ایشان است. حضرت آیت الله خامنه ای نه تنها نام و یاد خمینی را زنده نگه داشتند، بلکه با به تصویر کشیدن درست ابعاد وجودی این حکیم الهی و برجستگی های خط و مسیر او، نسل های جدید انقلاب، مانند نسل هایی که پیشگامان مبارزه بودند و بازی کردند. نقشی در دهه اول انقلاب گرفتار وسواس وجود شیرین او شده اند.

امروز در سایه زحمات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به ویژه با تکیه بر بیانات ارزنده ای که هر ساله در سالگرد رحلت ایشان بیان می کرد، هم علم و هم عشق و ارادت نسل های جدید به خمینی بزرگ» افزایش یافته اند و این باعث شده است که خمینی در نگاه این نسل به عنوان شخصیتی محبوب و مطلوب برای نسل ها معرفی شود.

و امسال نیز حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات خود به ابعاد جدیدی از ویژگی های امام راحل اشاره کردند و از قدرت بصیرت، بصیرت و پیش بینی های واقع بینانه امام گفتند:«بصیرت، آینده نگری و دقت امام بزرگوار، مختص مسئله فلسطین نیست. در بسیاری از موارد جاری و مهم کشور، نظر امام، دیدگاه دقیق امام، بصیرت امام در برابر دیدگان شنیده‌کنندگان تأیید شد که نمونه‌های آن بسیار است.

و سپس به سه نمونه از پیش بینی های محقق شده نادره دوران اشاره کردند که شامل پیش بینی سقوط رژیم ظالم و ظالم و ظالم، پیش بینی سقوط ابرقدرت شرق و پیوستن رژیم کمونیستی به تاریخ و … پیروزی فلسطین نه با سازش، بلکه با مقاومت مردمی.

آنچه باید به آن توجه داشت این است که پیشگویی های روشن اندیشانی چون امام خمینی (ره) از نوع پیشگویی های سوداگران این عرصه نیست، بلکه ناشی از پاکی وجدان و قوت ایمان است که عنصر زمان اطاعت می کند و فرد قدرت عبور از حصار را دارد. او زمان می دهد و آینده را همانطور که حال را می بیند و از آن خبر می دهد می بیند.

قدرتی الهی و ثمره ایمان و اخلاص است که خداوند به مؤمنان می دهد، چنان که در حدیث آمده است: «مؤمن نور الله».

بنابراین باید گفت که نوع پیش بینی مؤمنان خالص بر اساس حدس و گمان و تحلیل و تفسیر نیست، بلکه بر اساس شهود است. یعنی پیش بینی نمی کنند، بلکه آنچه را در افق زمان می بینند، پیشاپیش بیان می کنند و ارتباط برقرار می کنند.

علاوه بر آنچه رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب در سخنان دیروز خود در مورد مصادیق پیش بینی های امام خمینی (ره) فرمودند، به درستی که به دلیل یکی از این پیش بینی های سرنوشت ساز این رهبر فقید و بزرگوار است که اسلام را ساخته است. انقلاب ادامه یافت و زنده ماند. خاک بپاشیم و بر روح پیروز او درود فرستیم و خود را تا قیامت مدیون هوش و درایت و تدبیر وفادارانه او بدانیم.

این یک پیش بینی سرنوشت ساز برای رهبری آینده انقلاب اسلامی بود.

وی در پاسخ به نگرانی حامیان انقلاب که نگران خلأ رهبری پس از خود بودند، قاطعانه و با تکیه بر همین حقیقت گفت: به نور خدا بنگرید: خلاء رهبری وجود ندارد و شما مردم دارید. وقتی پرسیده شد “سازمان بهداشت جهانی؟” او گفت: همان آقای خامنه ای».

آری، اشاره ایشان مرد خدایی را به ما نشان داد که تجربه این سی و پنج سال رهبری، گواه بر شایستگی و موفقیت او در یدک کشیدن پرچم انقلاب کبیر اسلامی و دفاع از شعارها و آرمان های انقلاب و پاسداری از راه است. حضرت امام خمینی (ره).

کشتی انقلاب در دوران بعد از امام راحل با طوفان های سهمگینی مواجه شد. طوفانی که نه تنها می خواست مسیر کشتی انقلاب را منحرف کند، بلکه می خواست کشتی انقلاب را در هم بشکند، اما خمینی بزرگ، ناخدای این کشتی را «ابر مردی» معرفی کرد که الهی ترین عنصر این بود. نظام و توانست لطف خدا را بشمار و پیروز شود. خداوند این کشتی طوفانی را به خوبی هدایت کند و به سرای عزت و سعادت برساند.

این حقیقت زمانی بیشتر نمایان می شود که در این سی و پنج سال که دچار انحراف و تحجر و ارتجاع و التقاط شده و مواضع امروز و دیروزشان تغییر کرده است چه کسانی و چه مدعیانی راه امام (ره) را دنبال کنند. آنقدر که بوی خوشنویسی و راه امام (ره) از ایشان به مشام نمی رسد.

اما خامنه ای عزیز ایستاد و پرچم شعارهای انقلابی را که با افتخار در این کشور برافراشته بود به اهتزاز درآورد و با ایمان واقعی به خط و راه امام (ره) و راه او نه تنها در ایران اسلامی، بلکه توانست آرمانهای بزرگ این مرد را محقق سازد. در میان ملت های علاقه مند راه را برای انقلاب اسلامی هموار کرد.

او توانست بر اساس انقلاب اسلامی که توسط امام راحل (ره) نهاده شده بود، بنای محکمی بسازد تا چشم طمع بیگانگان از آن دور بماند و هزینه مقابله با آن برای دشمن به میزان نگران کننده ای افزایش یابد. .

خامنه ای عزیز توانست روح انقلاب و انقلابی گری را در نسل های جدید انقلاب زنده نگه دارد و انقلابی گری را برترین ارزش ها در رأس ارزش ها قرار دهد.

او موفق شد انقلابی گری را رمز پیشرفت کشور قرار دهد و با این اعتقاد که هر جا انقلابی عمل کنیم همه جوانان مومن و انقلابی را به کار گرفت و آنها را الگوهای شایسته ای در عرصه عمل و نقش آفرینی کرد. برای پیشرفت در کنار

در دامان او مرحوم کاظمی آشتیانی، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حسن طهرانی مقدم، شهید رئیسی عزیز و تعداد بیشماری از انقلابیون گمنام که هنوز چهره درخشانشان به چشم ملت نورانی نشده است، پرورش یافتند. بخش در واقع قهرمانان ملی این کشور هستند

خامنه ای عزیز، با ایمان واقعی به ملت بزرگ ایران، ایده «ایران قدرتمند» را در کانون توجه همگان قرار داد و عزم را برای تحقق آن برانگیخت. او می کوشد پلی از ایران قدرتمند به سوی تمدن نوین اسلامی بگشاید و زبان فارسی را زبان علم و دانش قرار دهد و ایران را مهد علما و طالبان علم قرار دهد.

همه اینها و خیلی بیشتر از آنچه در این مقاله نمی گنجد، ما را وادار می کند که از صمیم قلب بر روح پاک بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درود فرستیم و خود را قدردان آینده نگری حکیمانه او در دادن حکومت این انقلاب بزرگ بدانیم. به بزرگمردی چون «خامنه ای عزیز».

از خداوند متعال عنایات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را شاکریم و در این ایام معنوی ماه مبارک ذی القعده از ایشان می خواهیم که وجود مبارکش را از بلای آسمان ها و زمین حفظ کند و عطا کند. او حمایت شما و حفاظت از روح ما است. او باید دوستان خود را دوست و دشمنان خود را دشمن بداند و با پرچم خود این انقلاب را به صاحب اصلی خود برساند.

انتهای پیام