You are currently viewing هشدار سازمان بازرسی کل کشور به وزیر جهاد کشاورزی

هشدار سازمان بازرسی کل کشور به وزیر جهاد کشاورزی


به گزارش اکو ایران؛ بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان بازرسی، این سازمان در 30 فروردین ماه امسال به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی کشاورزی تذکر داد.

احمد اسعدیان معاون نظارت و بازرسی از مسائل تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص گفت: در ابلاغ قانون بودجه سال 1403 کل کشور، به موجب بند «ر» تبصره تبصره 1 «6» قانون فوق، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده (7) قانون مالیات بر ارزش افزوده با یک درصد افزایش از 9 به 10 درصد افزایش یافت و گمرک جمهوری اسلامی ایران به گمرکات ابلاغ کرد. در سراسر کشور برای اجرا

وی افزود: این در حالی است که بر اساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کنترل قیمت ها، نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی برای سال های 1401 و 1402 تعیین شد. از 9 به 1 درصد کاهش یافته اما امسال این امر محقق نشده و باعث سردرگمی واردکنندگان کالاهای اساسی شده و در نتیجه ورود برخی کالاها در مبادی ورودی به کشور متوقف شده است.

اسعدیان گفت: این نامه حاکی از اخطاری است که بر اساس بند «ج» ماده (11) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و ماده (42) آیین نامه اجرایی قانون مرقوم؛ تسریع در تعیین نحوه محاسبه و وصول مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی وارداتی برای جلوگیری از افزایش قیمت. تصمیمات مناسب و مناسب اتخاذ و نتایج به این سازمان اعلام شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)