You are currently viewing هشدار تشخیص رطوبت سامسونگ را حذف کنید

هشدار تشخیص رطوبت سامسونگ را حذف کنید


اگر نماد قطره آب یا رطوبت در معرض که به این معنی است که هشدار تشخیص رطوبت اگر این مورد را در گوشی سامسونگ گلکسی خود مشاهده کردید، بهتر است کابل را جدا کنید و بگذارید گوشی خشک شود. با این حال، گاهی اوقات این هشدار آزاردهنده به اشتباه ظاهر می شود و از بین نمی رود. این پیام معمولاً فقط زمانی ظاهر می شود که رطوبت در درگاه شارژ ناشی از نشستن در کنار استخر یا در یک روز گرم و مرطوب وجود داشته باشد. با این حال، تعداد بی‌شماری از دارندگان گلکسی اعلان‌های دائمی دریافت کرده‌اند که از شارژ شدن تلفن‌هایشان جلوگیری می‌کند. در این صورت باید عیب یابی کنید و چندین مرحله را برای رفع آن امتحان کنید.

پورت شارژ خود را بررسی و تمیز کنید

ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه و درگاه شارژ آن کاملاً خشک شده است. سعی کنید همه چیز را با یک پارچه نرم پاک کنید و از کیت تمیز کردن پورت شارژر برای تمیز کردن درگاه USB-C استفاده کنید.

پس از آن، باید به درگاه USB گوشی خود زمان دهید تا خشک شود. برای انجام این کار، می توانید گلکسی خود را برای چند دقیقه در مکانی گرم بگذارید یا به آرامی آن را به درگاه USB-C وصل کنید یا آن را در مقابل یک فن سبک مانند سشوار در خانه خود قرار دهید. در این فرآیند عجله نکنید، اما اگر واقعاً نیاز به شارژ دستگاه خود دارید، در صورت داشتن شارژر بی سیم از آن استفاده کنید.

بسیاری از گوشی های گلکسی سامسونگ ضد آب هستند، اما این بدان معنا نیست که کاملا ضد آب هستند. همچنان باید مراقب باشید و اگر رطوبت بیش از حد در پورت USB-C وجود داشته باشد، با خطای تشخیص رطوبت مواجه خواهید شد. هنگامی که همه چیز خشک شد، گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید و دوباره آن را شارژ کنید. اگر پیام همچنان ظاهر می‌شود و هنوز نمی‌توانید شارژ کنید، وقت آن است که اقدامات دیگری را انجام دهید.

چه کاری را نباید انجام داد

برخلاف تصور عمومی، قرار دادن گوشی در کیسه برنج ایده بدی است. این می تواند مشکلاتی بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا تجربه کرده اید ایجاد کند، پس این کار را نکنید.

6 راه برای حذف هشدار تشخیص رطوبت سامسونگ

اگر مطمئن هستید که دستگاه شما خشک است، اما این اخطار مدام ظاهر می شود و مانع از شارژ دستگاه شما می شود، می توانید موارد زیر را نیز امتحان کنید.

کابل شارژ دیگری را پیدا کنید

برای شروع، از کابل شارژ USB-C دیگری استفاده کنید. ترجیحا یک کابل باکیفیت مانند کابلی که همراه گوشی شما ارائه می شود.

شارژ سریع را خاموش کنید

برای برخی، هشدار تشخیص رطوبت در گوشی های گلکسی پس از غیرفعال کردن ویژگی شارژ سریع سامسونگ ناپدید می شود. مطمئناً تلفن شما کندتر شارژ می شود، اما بهتر از هیچ است. همچنین معمولاً مشکل را برطرف می‌کند و می‌توانید بعداً دوباره شارژ سریع را فعال کنید. در اینجا نحوه غیرفعال کردن آن آمده است.

منوی تنظیمات را در تلفن گلکسی خود باز کنید، به پایین بروید و Device care را انتخاب کنید، سپس روی باتری ضربه بزنید. سپس به پایین اسکرول کنید و روی Charging settings ضربه بزنید و با خاموش کردن کلید Fast charging یا Super fast charging آن را غیرفعال کنید.

با اتصال شارژر دستگاه را مجددا راه اندازی کنید

هنگامی که تلفن شما به شارژر متصل است، سعی کنید گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید. دکمه پاور را نگه دارید، سپس Restart را انتخاب کنید و ببینید آیا همه چیز پس از راه اندازی مجدد کار می کند یا خیر.

گوشی گلکسی خود را به کامپیوتر وصل کنید

تعداد زیادی از کاربران با استفاده از این روش توانسته اند خطای تشخیص رطوبت در کهکشان خود را برطرف کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی را خاموش کنید، آن را به رایانه خود متصل کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید تا به طور کامل بوت شود.

حافظه پنهان برنامه تنظیمات USB را پاک کنید

در نهایت، قبل از رفتن به مرکز خدمات، حافظه پنهان برنامه تنظیمات USB را در گوشی خود پاک کنید. برای این کار منوی تنظیمات را باز کرده و به Applications بروید. در منوی تنظیمات برنامه، روی فلش سه خطی ضربه بزنید، Show system apps را انتخاب کنید و روی OK ضربه بزنید. اکنون جستجو کنید یا به پایین بروید تا تنظیمات USB را بیابید. در قسمت تنظیمات USB، روی Storage و سپس Clear Cache در پایین صفحه ضربه بزنید. حالا دوباره گوشی خود را شارژ کنید.

توقف اجباری برنامه سیستم اندروید

یکی از آخرین گزینه های شما این است که برنامه سیستم اندروید را به اجبار متوقف کنید و گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این مرحله ممکن است باعث ناپایداری موقت دستگاه شود و همه برنامه های در حال اجرا را ببندد.

منوی تنظیمات گوشی خود را باز کنید، به Apps بروید، روی فلش سه خطی ضربه بزنید، Show system apps را انتخاب کنید و روی OK ضربه بزنید. سیستم Android را جستجو کنید و روی Force Stop در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.

دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید، راه اندازی مجدد را انتخاب کنید و اجازه دهید گوشی کاملا شارژ شود. حالا کابل شارژ را وصل کنید تا ببینید آیا هشدار تشخیص رطوبت حل شده است یا خیر.

اگر باز هم نمی توانید گوشی یا تبلت گلکسی خود را از طریق درگاه USB شارژ کنید، آن را با یک شارژر بی سیم شارژ کنید. متأسفانه، باید امیدوار باشید که یک به روز رسانی نرم افزار مشکلات را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: