You are currently viewing هدیه ویژه دولت به مردم با افزایش مقدار کالابرگ

هدیه ویژه دولت به مردم با افزایش مقدار کالابرگ


سید سلطان مرتضوی که دیروز در جلسه کارگزاران صندوق تامین اجتماعی وی به بیان کشاورزان، روستائیان و عشایر پرداخت و گفت: در 2 سال گذشته تعداد کشاورزان و روستاییان بیمه شده تقریباً معادل کل دوره ایجاد صندوق افزایش یافته و در حال حاضر یک میلیون و 36 هزار نفر بیمه شده جدید هستند. به این صندوق اضافه شده است.

وی افزود: در بحث توجه به معیشت اقشار مختلف مردم به ویژه اقشار کم درآمد دو طرح مجزا اجرا شده است که یکی از آنها پرداخت مستمری یا کمک معیشتی برای دهک های مختلف جامعه و حمایت است. برنامه ریزی برای مادران شیرده و آنهایی که نوزاد دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در این دولت به طرح جوانان جمعیت و در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان توجه ویژه ای شده است و اکنون در صندوق کشاورزان عشایر و روستاییان بیش از 500 هزار نفر افراد تحت پوشش زنان عشایر و دهقانان و کشاورزان هستند.

معاون اجتماعی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: پوشش بیمه ای صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر تا سال آینده باید به بیش از 50 درصد برسد اما تا آن زمان، باید از استان های کمتر نیازمند باشد

علیرضا عسگریان ادامه داد: صندوق مناطق روستایی و عشایری صندوق فوق العاده ای است و به شخصه همیشه فکر می کردم که صندوق ها مشکلات زیادی ایجاد می کند اما صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایری پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: این صندوق به خوبی شکل گرفته و به همین دلیل پیشرفت خوبی داشته است. کارمندان زیادی در صندوق ها مشغول به کار هستند و این گرفتاری به هیچ وجه حل نمی شود، اما صندوق دهقانان و عشایر این گونه نیست.

معاون رفاه و اقتصاد تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این صندوق می تواند به بیمه پایه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر تعادل بین منابع و هزینه ها است. صندوق های تامینی از معدود صندوق هایی هستند که آینده را می بینند و بر اساس آن عمل می کنند و تنها در صورتی ترازنامه دارند که آینده را به خوبی دیده باشند.

وی تاکید کرد: حداکثر 5 درصد وجوه صندوق بیمه اجتماعی از محل سرمایه گذاری است و در صندوق بازنشستگی کشوری این رقم به 8 درصد می رسد در حالی که صندوق روستایی و عشایری از 51 درصد سود حاصل از سرمایه گذاری ها وجوه خود را تامین می کند. عسگریان با بیان اینکه دولت 49 درصد به این صندوق واریز می کند، تاکید کرد: برای پایداری وجوه صندوق باید اقداماتی انجام شود که از جمله آنها می توان به افزایش خدمات متوازن و متناسب صندوق در مناطق مختلف اشاره کرد. . سهم استان سیستان و بلوچستان 4 درصد و کرمان 6 درصد از کل کشور است که بسیار کم است و باید به صورت متناسب و با رغبت در مناطق فقیرنشین توزیع شود.

وی گفت: باید میزان آموزش ماموران در مناطق محروم افزایش یابد و افسران بیشتری در آنجا جذب شوند.

قائم مقام صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور همچنین به برنامه دولت برای تحت پوشش قرار دادن مادران روستایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر پوشش 300 هزار مادر روستایی، 200 هزار نفر دیگر نیز به زودی تحت پوشش قرار می گیرند و از خدمات رایگان و مستمری برخوردار می شوند.

سجاد طاهری گفت: در دو سال گذشته موفق شده ایم بیش از یک میلیون و 35 هزار کشاورز روستایی و عشایر فاقد تامین اجتماعی را در کشور بیمه کنیم که تقریبا معادل 50 درصد از کل عملکرد صندوق از ابتدای سال جاری است. تأسیس آن تا ابتدای 13- آن دولت گفت: نتایج صندوق تنها در دو سال گذشته معادل 99 درصد نتایج دولت نهم و دهم و بیش از 80 درصد نتایج یازدهم و یازدهم است. دولت های یازدهم دولت های دوازدهم

معاون امور استان های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر کشور ادامه داد: برای اولین بار بحث درمان تکمیلی مستمری بگیران با کمترین پرداختی برگزار شد و با خواست خداوند در تلاش هستیم و برنامه ریزی برای اجرای آن در سایر استان ها

این بیمه تکمیلی در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان معرفی شد، اما برای اجرای آن در تمام استان های کشور، متاسفانه تبصره ای از سوی هیئت مدیره صادر شد که ما را منع کردند، اما در تلاش هستیم تا او را اجرا کنیم. گفت: یکی از کارهای بزرگی که صندوق انجام داد این بود که 311 هزار مادر بیکار روستایی و عشایری را تحت پوشش قرار دادیم و حق بیمه آنها رایگان و توسط دولت پرداخت شد. از یک میلیون نفر بیمه شده حدود 600 هزار نفر را زنان روستایی و عشایری تشکیل می دهند و این نسبت بسیار خوبی است.

طاهری در خصوص آمارهای تحت پوشش این صندوق گفت: تعداد کل اعضای صندوق بیش از 3 میلیون نفر است و دیگر صندوق کمی نیست و بعد از تامین اجتماعی بزرگترین صندوق مددکاری اجتماعی کشور هستیم.

وی تاکید کرد: برای مستمری بگیران توانسته ایم برای افراد حداقل دستمزد نزدیک به 210 درصد رشد مستمری داشته باشیم و در سایر سطوح نیز طی سه سال حدود 83 درصد رشد مستمری آنها داشته است./تجارت نیوز