You are currently viewing نکات مهمی که باید در مورد سفر به مالزی بدانید!

نکات مهمی که باید در مورد سفر به مالزی بدانید!


مالزی، کشوری در جنوب شرقی آسیا، مقصدی ایده آل برای یک سفر فراموش نشدنی است. این سرزمین با ترکیب بی نظیری از فرهنگ ها، مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری، تجربه ای منحصر به فرد را برای هر مسافری رقم می زند. از غوطه ور شدن در شلوغی کلان شهر کوالالامپور گرفته تا کاوش در جنگل های انبوه و سواحل بکر، مالزی برای هر سلیقه چیزی برای گفتن دارد. در این مقاله، سفری کوتاه به این سرزمین باورنکردنی خواهیم داشت و نکات کلیدی – از بهترین زمان برای سفر و شرایط ویزا گرفته تا جاذبه های دیدنی و حمل و نقل عمومی – برای برنامه ریزی یک سفر بی دغدغه در اختیار شما قرار می دهیم. اگر قصد خرید دارید تور در مالزی و سفری به این سرزمین هزار رنگ دارید، خواندن این مطلب را تا انتها فراموش نکنید.

بهترین زمان برای سفر به مالزی

از آنجایی که مالزی آب و هوای گرمسیری دارد، در طول سال گرم و مرطوب است و دو فصل دارد: بارانی و بارانی. در فصل بهار و تابستان در این کشور باران زیادی می بارد و به همین دلیل گردشگران کمتری به مالزی سفر می کنند. اما در فصل پاییز و زمستان که میزان بارندگی به حداقل خود می رسد، بر تعداد گردشگران این منطقه نیز افزوده می شود. بنابراین اگر در فصل بهار و تابستان به مالزی بروید، هزینه های سفر شما بسیار کاهش می یابد و می توانید از خلوت شهرها لذت بیشتری ببرید.

شرایط اخذ ویزای مالزی برای ایرانیان

اگر مدت زمان سفر شما از 14 روز بیشتر نشود، می توانید به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا به مالزی و شهرهای توریستی آن از جمله کوالالامپور، پنانگ، لنکاوی، جورج تاون و … سفر کنید. در این صورت با ورود به فرودگاه پاسپورت شما مهر زده می شود که ویزا محسوب می شود. توجه داشته باشید که هنگام اخذ ویزای فرودگاهی باید بلیط رفت و برگشت داشته باشید و پاسپورت شما حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

برخی از جاذبه های گردشگری مالزی

مالزی، کشوری با جاذبه های گردشگری متنوع، هر مسافری را مجذوب خود می کند. با خرید تور مالزی می توانید در خیابان های شلوغ و مدرن کوالالامپور قدم بزنید، در آرامش جزایر بکر و رویایی آن غوطه ور شوید و از مناظر زیبای شهرهای مختلف مالزی لذت ببرید. در اینجا تعدادی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری مالزی آورده شده است:

  • • برج های دوقلوی پتروناس: این برج های بلند و معروف نماد کوالالامپور و یکی از بلندترین ساختمان های جهان هستند. بازدید از این برج ها و دیدن منظره پانورامای شهر تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود.
  • • غار باتو: این غار واقع در نزدیکی کوالالامپور مکانی مقدس برای هندوها است. مجسمه ها و معابد عظیم درون غار هر گردشگری را شگفت زده می کند.
  • • جزیره لنکاوی: این جزیره زیبا با سواحل شنی سفید، جنگل های انبوه و آب های فیروزه ای رنگ بهشتی برای دوستداران طبیعت است. می توانید به غواصی، قایق سواری یا پیاده روی در جنگل این جزیره بپردازید و از آرامش و زیبایی آن لذت ببرید.
  • • پارک ملی Gunung Gading: این پارک ملی با جنگل های انبوه، کوه های مرتفع و حیات وحش غنی مکانی ایده آل برای طبیعت گردی و کوهنوردی است.
  • • بازار خیابان گلبرگ: این بازار پر جنب و جوش و پرطرفدار مکانی عالی برای خرید سوغاتی و چشیدن غذاهای محلی است. در این بازار می توانید انواع پوشاک، ادویه، صنایع دستی و … را پیدا کنید. با قیمت مناسب

معرفی غذاهای سنتی مالزیایی

غذاهای مالزیایی ترکیبی بی نظیر از طعم ها و رایحه هایی است که تحت تاثیر فرهنگ ها و قومیت های مختلف این کشور است. در غذاهای مالزیایی می توانید استفاده از ادویه های مختلف، سبزیجات تازه و انواع گوشت را مشاهده کنید. برخی از محبوب ترین غذاهایی که پس از خرید تور مالزی و سفر به این کشور باید امتحان کنید عبارتند از:

  • • نسی لمک: این غذای ملی مالزی از برنج پخته شده در شیر نارگیل، تخم مرغ آب پز، بادام زمینی، خیار و سس های مختلف درست می شود. Nasi Lemak را می توان در تمام روز و در همه جا در مالزی یافت.
  • • رندانگ: این کاری غلیظ و خوش طعم با گوشت گاو یا مرغ، شیر نارگیل، ادویه های مختلف و فلفل قرمز درست می شود و با برنج یا نان سرو می شود.
  • • لاکسا: این آش رشته تند و ترش با رشته برنج، شیر نارگیل، سبزیجات، گوشت یا غذاهای دریایی و ادویه های مختلف درست می شود. لاکسا را ​​می توان در انواع مختلف در سراسر مالزی یافت.
  • • آسام پادا: این غذای ترش و تند با ماهی، تمر هندی، انواع ادویه جات و سبزیجات تهیه می شود و معمولا با برنج سرو می شود.

اطلاعاتی در مورد حمل و نقل عمومی در مالزی

مالزی دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و کارآمد است که به شما امکان می دهد به راحتی به مکان های مورد نظر خود برسید و در هزینه خود صرفه جویی کنید. اتوبوس ها، مونوریل ها و LRT ها، تاکسی ها و قطارهای خودکار وسایل حمل و نقل عمومی در مالزی هستند که از طریق آنها می توانید در سراسر کشور سفر کنید.

ارزان ترین تور مالزی را در فلای تودی بخرید

خرید تور مالزی دریچه ای به دنیایی جدید و ناشناخته و سفری به سرزمینی پر از رنگ ها، طعم ها و تجربیات منحصر به فرد خواهد بود. در این مقاله نکات مهم بسیاری را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که برای سفر به مالزی باید بدانید تا با برنامه ریزی دقیق تر و اطلاعات بیشتر سفر به مالزی را تجربه کنید. با خرید تور مالزی در فلای تودی و استفاده از خدمات متنوع این مجموعه می توانید سفری بی دغدغه و خاطره انگیز به این کشور زیبا داشته باشید. Flytoday به عنوان یک مرجع معتبر مسافرتی، خدمات متنوعی از جمله خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، خرید تور، بیمه مسافرتی، بلیط قطار و غیره را در اختیار شما قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و نحوه رزرو تور مالزی می توانید به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.