You are currently viewing نقش بخش خصوصی در خوزستان در تحقق «جهش تولید».  قطب تولید ایران منتظر حمایت دولت است

نقش بخش خصوصی در خوزستان در تحقق «جهش تولید». قطب تولید ایران منتظر حمایت دولت است


محمود نواسیر; بازار : شعار سال 1403 با سال های گذشته تفاوت جدی و ویژه ای دارد چرا که در سال های اخیر تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و هیچ کارمندی نمی تواند ادعای ناآشنایی با این حوزه یا فرآیندهای آن داشته باشد و باید هم داشته باشد. جهش و مرز. باید در مدت کوتاهی از اقتصاد سنتی به سمت رونق اقتصادی بیشتر حرکت کرد.
افزایش تولید یکی از وظایف مسئولان است و هدف از این دستور ایجاد ایران قدرتمندتر و تقویت جایگاه ایران در عرصه بین المللی است.
مهم این است که کارمندان نسبت به رونق اقتصاد آگاهی دارند اما به این موضوع اعتقادی ندارند و در نتیجه این موضوع اعمال نمی شود. تا زمانی که مسئولان این مشکل را باور نکنند، هیچ پیشرفتی نخواهیم کرد.
جهش اقتصادی زمانی اتفاق می افتد که اقتصاد مردمی شود و کار سختی نیست زیرا دولت می تواند با تصویب دولت و مجلس اعلام کند که هیچ نهاد دولتی نباید وارد اقتصاد کشور و شرکت های مختلف شود.

اعمال را باید به مردم واگذار کرد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به شعار سال گفت: سال 1403، سالی که به درایت و درایت مقام معظم رهبری مزین شد. شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب این شعار مثل همیشه برنامه ریزی و آینده نگری است.
سیدمصطفی موسوی ادامه داد: توجه ویژه مسئولان و روسای دولت، نهادهای نظارتی و قانونگذاری به بهبود شرایط و حوزه فعالیت فعالان اقتصادی برای تحقق اهداف شعار امسال اجتناب ناپذیر خواهد بود.
وی گفت: توسعه اقتصادی و دستیابی به رشد همه جانبه در کشور مسیر توسعه صنعتی و جهش تولید را طی می کند. رمز بهبود عملکرد اقتصادی خودکفایی و بهبود وضعیت تولید است و بدون شک با توجه و سپردن امور مردم به عنوان سرمایه اصلی یک کشور می توان به این هدف دست یافت.

ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود: نیروی انسانی مهم ترین موتور برای عبور از مشکلات اقتصادی و نماد این اصل مهم و چهره مردم در یک اقتصاد، بی شک بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است. به عنوان نمایندگان یک ملت در جبهه.
موسوی تصریح کرد: تلاش و جهش شاخص های تولیدی و اقتصادی با واگذاری امور و میدان دادن گسترده به فعالان اقتصادی محقق می شود. چیزی که بدون شک در مقام رهبری به عنوان روشنگر و خیرخواه ملت احساس و درک می شود.

موسوی: حذف قوانین و بخشنامه‌های مخرب و اصلاح آن‌ها مانند بخشنامه اجرای تعهدات ارزی، بی‌تردید موضوعی است که علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب، نیازمند دو چندان شدن و همراهی بیشتر دستگاه‌های مرتبط در امور اقتصادی است. توسعه صنعتی و تجاری و همچنین تقویت دیپلماسی اقتصادی برای تحقق اهداف متعالی شعار امسال باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

موسوی بیان کرد: حذف قوانین و بخشنامه های مخرب و اصلاح آنها مانند بخشنامه اجرای تعهدات ارزی موضوعی است که بدون شک با همت دوگانه و همکاری بیشتر مراجع دست اندرکار در امور اقتصادی انجام خواهد شد. تامین زیرساخت های مناسب برای توسعه صنعتی و تجاری و همچنین تقویت دیپلماسی اقتصادی در راستای تحقق اهداف متعالی شعار امسال در دستور کار مدیران قرار گیرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این موارد، اتخاذ سیاست های حمایتی از بخش خصوصی و جلوگیری از دخالت در امور آن بخش از جامعه و همچنین عدم تداخل وظایف بخش دولتی با ماهیت فعالیت اقتصادی است. و الزام نهادها به دریافت مشاوره از فعالان اقتصادی به عنوان متخصص در این امر به صورت مدون و همه جانبه در دستور کار قرار گیرد تا همه با هم و با گذر از بحران های اقتصادی فعلی و پیش رو، روز به روز به سمت پیشرفت حرکت کنیم. و به کمال رساندن نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروزی در جبهه های اقتصادی.

مردم در قوانین بالادستی مشارکت می کنند
یک فعال اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار سال گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر بخش تعاون تاکید فراوانی شده است که مصداق بارز مشارکت مردم در امور عالی است. قوانین دستی
مسعود عبادی پور با بیان اینکه اصول و تصمیمات اتخاذ شده در قانون اساسی و سایر قوانین بخش تعاون، تصویری کلی از هدف و جهت گیری بخش تعاونی را نشان می دهد و تاکید کرد: این تصویر کلی گواه بر این است که بخش تعاونی های اقتصادی ایران همواره در حال توسعه بوده است. بر اساس سنت حاکمیت انقلاب اسلامی و با به میدان آوردن نیروهای اجتماعی می تواند نقش راهبردی در تحقق منافع اقتصاد ملی و مصالح عمومی ایفا کند.
وی با تاکید بر اینکه می خواهیم به جهش تولید استان خوزستان کمک کنیم، افزود: پس از اعلام اقتصاد مقاومتی که طرحی از اقتصاد سیاسی ایران است، در مواجهه با نیازهای زمان، بخش تعاون با ویژگی هایی که شرح داده شد. زیرا انتظار می رود و با کمک کسانی که در صحنه ظاهر شده اند، مزایای آن می تواند در فرصت هایی که برای اداره بهتر کشور فراهم می کند، نقش پیشرو داشته باشد.

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به شعار سال است
این فعال اقتصادی گفت: بررسی ها نشان می دهد که در هر سه جهت یعنی خلأ وجود دارد. رهگیری منطبق با روحیه همکاری، هماهنگی با اصول و مصلحت با شرایط کنونی صحنه اقتصاد ایران که در نهایت قدرت همکاری را ضعیف کرد.
وی تصریح کرد: راهکار پیشنهادی اصلاح قوانین به گونه‌ای است که بتوان جزئیات نقش تعاونی‌ها را بیشتر ردیابی کرد، موقعیت استراتژیک‌تری برای تعاونی‌ها در حوزه ایجاد، توانمندسازی بیشتر در آنها، فضای بیشتر به تعاونی‌ها پیدا کرد. ابعاد اجتماعی تعاونی ها و کارمندان ایجاب می کند که بخش تعاونی آن ها را به نحوی دقیق توانمند کند به گونه ای که منجر به نتایج اقتصادی بیشتر در تعاونی ها شود.
این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به شعار سال است، گفت: در خصوص شعار سال توجه ویژه ای لازم است تا مشارکت مردم در اقتصاد از شعار خارج شود و در عمل. شاهد حضور مردم در تولید هستیم.
وی با اشاره به اینکه تجربه ارتقای اقتصاد در سال های پس از انقلاب با فراز و نشیب هایی مواجه بوده و در دولت های مختلف این پدیده به شکل های مختلف خود را نشان می دهد، یادآور شد: این پدیده شامل خصوصی سازی و واگذاری بنگاه ها به بخش خصوصی یا خصوصی است. بخش، واگذاری سهام مردم، تسهیل در صدور پروانه کسب و همچنین تبصره 18 و 16 بودجه سنواتی.

دولت باید برای فعالیت اقتصادی به مردم اعتماد کند
یکی دیگر از فعالان اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به شعار سال گفت: با توجه به اینکه شعار سال مشارکت مردم است به این معناست که دخالت دولت در امور اقتصادی کاهش یابد.
سیامک علیشاه پور گفت: راه حلی که مقام معظم رهبری تاکید کردند مشارکت فعال مردم در امور اقتصادی است که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

علیشاهپور: فعالان اقتصادی و در واقع بخش خصوصی راهکارهای مناسبی برای غلبه بر مشکلات کنونی اقتصادی کشور دارند و قطعا می توانند اقدامات موثری انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید با آزادسازی اقتصاد دست دولت کم شود، افزود: فعالان اقتصادی و در واقع بخش خصوصی راهکارهای مناسبی برای برون رفت از مشکلات کنونی اقتصادی کشور دارند و قطعا می توانند اقدامات موثری انجام دهند.
این فعال اقتصادی تحقق شعار سال را منوط به اعتماد دولت به مردم می داند و گفت: اگر دولت در حوزه اقتصاد به مردم اعتماد کند قطعا شرایط فعلی اقتصادی در مسیر درستی پیش می رود.
وی تصریح کرد: فردی که سابقه فعالیت اقتصادی ندارد چگونه می تواند به جای فعالان اقتصادی تصمیم بگیرد؟ بنابراین دولت باید با واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی زمینه تحقق شعار سال را فراهم کند.

یکی از رسوم ورود به سال جدید، نامگذاری سال و انتخاب شعار به عنوان نقشه راه برای 365 روز آینده است.
بهترین راه برای مشارکت مردم در تولید و تحقق شعار سال، فعال سازی تعاونی هاست که امسال می توان در راستای توسعه این بخش باشد.
برنامه اساسی باید این باشد که جهش تولید در سایه مشارکت ملموس مردم را به عنوان یک پروژه در دستور کار کارکنان قرار دهیم و با ایمان به این پروژه، آن را محقق کنیم.
در حال حاضر نیز بخش تولید آنچنان که باید فعال نیست و با وجود اینکه رهبری تاکید ویژه ای بر تولید کشور دارند، باید گفت که در حوزه تولید مشکلات زیادی وجود دارد و دولتمردان نیز به شدت از مشکلات غفلت کرده اند. این صنعت و احتمالاً مانند سال گذشته است.
استان خوزستان به عنوان قطب تولید ایران منتظر حمایت دولت است و لازم است این استان به عنوان پایلوت شعار امسال انتخاب شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)