You are currently viewing نقش امیر عبدالخیان در عملیات قول صدوق سردار سلامی

نقش امیر عبدالخیان در عملیات قول صدوق سردار سلامی


به گزارش گروه حفاظت خبرگزاری تسنیم ، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت خدمت با عنوان «شهدای پرواز اردیبهشت» با بیان اینکه هر بار به وزارت امور خارجه مراجعه می کنیم، گفت: امور، جناب آقای دکتر امیر عبداللهیان ما را به سمت تندیس های این راهرو که شهدای مبارک را به عرصه دیپلماسی کشور بردند و در آنجا مداحی کردیم، راهنمایی کردند، اما امروز تندیس مبارک شهید رئیسی و دکتر امیر. عبداللهیان بود. به این کاروان اضافه شد و خود این بار در قالب یک شهید برجسته در کنار شهدا بود.

وی افزود: شخصیت آقای امیر عبداللهیان شخصیتی جامع و کامل، شخصیتی جذاب و معیار بود و الگویی بود که می توانست در وجود و شخصیت کسانی که می خواهند رهبر و سکاندار نظام باشند، تکرار شود. دیپلماسی کشور در آینده

سردار سلامی ادامه داد: معمولا عظمت یک کشور با عظمت جغرافیایی آن توصیف می شود، اما واقعیت این است که عظمت یک کشور به عظمت قهرمانانی است که در آن زندگی می کنند.

وی تاکید کرد: شهید امیر عبدالخیان ترکیبی متعادل از شکل هندسی زیبا، قدبلند، رفیع، راست قامت، استوار و شخصیتی باوقار بود. اما این ظاهر زیبا و این قامت بلند، شکوهی باطنی، معنویت باطنی و فضایل بسیار خارق العاده و درخشانی داشت که در واقع با این قامت متعادل، انسان کاملی را به ما معرفی کرد.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: نجابت، ادب، تواضع همراه با صلابت شخصیت در برابر دشمنان و بیگانگان، ترکیب کاملی از فضایل برجسته و درخشان فراوانی بود که به او امتیازات مهمی بخشید و او را از دیگران متمایز کرد.

وی تصریح کرد: آنچه از او دیدم و احساس کردم، آثار معنوی عمیقی که در انسان به جا گذاشت، برای ما آموزنده و آموزنده بود، فردی که تغییری در جایگاه و جایگاه خود نداد و تسلیم جاذبه های بیرونی موقعیت ها و آن گستره های وسیع نشد. شخصیت او کوتاه نشده است

سردار سلامی بیان کرد: زمانی که شهید امیر عبداللهیان سکان هدایت دیپلماسی کشور را در دست گرفت و با روی کار آمدن این تیم وفادار به ارزش های اسلامی و در دستور کار قرار دادن احکام انقلابی در سیاست خارجی، همه دنیا فکر کردند که با این عزیزان. مردم روی کار بیایند، بن بست سیاسی ایجاد می شود و ایران به سمت انزوا در نظام بین الملل پیش می رود.

وی افزود: البته درست در دل سیاست و استراتژی خطرناکی که از سوی دشمنان بر ما تحمیل شده بود، این بنر در دست او قرار گرفت و دشمن برای جداسازی ایران بزرگ از جامعه جهانی انزوای سیاسی ایجاد کرده بود. محدود کردن حوزه های نفوذ سیاست ایران در منطقه و جهان.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: سیاست مهار و درون گرایی ایران و قطع رابطه سیاسی آن با دنیا یک آرزوی آرمان‌آمیز برای دشمنان ما و البته یک راهبرد واقعی و عملیاتی بود که با سیاست تحریم‌ها همراه بود. و انزوای ایران

سردار سلامی گفت: من یک عنصر نظامی هستم اما به جرات می توانم بگویم شجاعت سیاسی بسیار بیشتر از شجاعت نظامی است زیرا سیاست جایی است که تصمیمات بزرگ گرفته می شود. امیر ما هم شجاعت اخلاقی داشت و هم جسارت سیاسی.

وی با اشاره به عملکرد شهید امیر عبدالخیان در وزارت امور خارجه گفت: در سال های اخیر کارنامه درخشانی در سیاست خارجی کشورمان ایجاد شده است. بر خلاف میل همه قدرت ها، با پیوستن ایران به شانگهای، همکاری با برجام، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و برقراری روابط جدید و برخورد عادلانه با همسایگان، توانستند فضاهای سیاسی را بشکنند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما در بهترین موقعیت چند دهه اخیر هستیم. ایران امروز کشوری با نفوذ جهانی است که هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد یا از هیچ معادله مهم سیاسی و امنیتی در جهان حذف کند.

سردار سلامی با اشاره به نقش امیر عبداللهیان در عملیات و نیروهای صادق گفت: در عملیات صدیق موشک شلیک کردیم اما کافی نبود. دیپلماسی قوی باید پرتاب این موشک ها را با مشروعیت تهاجم مرتبط کند. به همین دلیل موفق بودیم و سربلند بیرون آمدیم.»

وی افزود: چیزی جز شهادت نمی تواند اجر و مزد جهاد آقای امیرعبدالخیان در عهد صادقانه باشد. آقای امیرعبدلاخیان در اوج حیات خود جهادی به نام «ورهم صدیق» انجام داد. شهید امیر عبدالخیان در راه وفای به عهد صادقانه خود به شهادت رسید.

سردار سلامی ادامه داد: ممکن است خیلی ها «وعده صادقانه» را به عملکرد ما نسبت دهند، اما در واقع آنچه در صحنه سیاسی اقدامات سادک رخ داد، ربطی به اقدامات نظامی ما نداشت.

فرمانده ارتش گفت: روزی که قول صدوق تمام شد، در تاریخ 3 اردیبهشت 1403 برای امیر عبداللهیان تشکر کرده بودم که با ایشان قرار گذاشتیم که به وزارت امور خارجه برویم و گفتند به پاکستان می روم و می آیم. بعد از بازگشتم در سپاه. او سفر را انجام داد و به دلیل مشکلات پشت سر هم ما فرصتی برای دادن این نامه تشکر به او پیدا نکردیم. من امروز آن را اجرا می کنم و این تشکر نامه را به وزارت امور خارجه تقدیم می کنم.

انتهای پیام