You are currently viewing نفت افتاد!  – افق اقتصادی

نفت افتاد! – افق اقتصادی


بازار جهانی انرژی تحت تاثیر عوامل زیادی قرار گرفت و همین امر منجر به کاهش قیمت نفت شد.

قیمت نفت در اوایل مبادلات روز سه شنبه در آسیا، به دلیل نگرانی از چشم انداز افزایش نرخ های بهره آمریکا و آسیب به تقاضای سوخت، کاهش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت با 44 سنت یا 0.53 درصد افزایش به 83.27 دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت با 51 سنت یا 0.64 درصد کاهش به 79.29 دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در روز دوشنبه حدود 1 درصد سقوط کردند زیرا مقامات فدرال رزرو گفتند که منتظر نشانه های بیشتری از کاهش تورم قبل از بررسی کاهش نرخ هستند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت Fujitomi Securities گفت که ترس از تقاضای ضعیف‌تر منجر به فروش شد زیرا دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو طولانی‌تر شد. فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو روز دوشنبه گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم کاهش تورم بلندمدت است یا خیر.

همزمان، مایکل بار، نایب رئیس فدرال رزرو گفت: سیاست محدودکننده به زمان بیشتری نیاز دارد. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت: مدتی طول می کشد تا بانک مرکزی مطمئن شود که کندی رشد قیمت پایدار است.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه‌های استقراض را کاهش می‌دهد و منابع مالی را آزاد می‌کند که می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را افزایش دهد.

تمرکز سرمایه گذاران بر عرضه نفت از سوی تولیدکنندگان اوپک پلاس است. قرار است وزرای اوپک پلاس در اول ژوئن برای تعیین سیاست تولید، از جمله تمدید کاهش داوطلبانه تولید 2.2 میلیون بشکه در روز، ملاقات کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در نشست تلویزیونی با مقامات بلندپایه درباره مسائل انرژی اعلام کرد که تولید گاز روسیه در چهار ماه نخست سال جاری هشت درصد افزایش یافته و به 246.4 میلیارد متر مکعب رسیده است. پوتین همچنین گفت: تولید نفت روسیه از ابتدای سال جاری با کاهش 1.8 درصدی به 195.7 میلیون تن رسید که بیشتر به دلیل کاهش تولید بر اساس توافق اوپک پلاس است.

بر اساس گزارش رویترز، رئیس جمهور روسیه گفت: با وجود تحریم ها و نوسانات قابل توجه در بازارهای انرژی جهانی و منطقه ای، مجتمع انرژی و سوخت داخلی به طور پیوسته در حال توسعه است و حوزه های صادراتی جدیدی در حال افتتاح است و آنچه برای ما بسیار مهم است، اولویت ارضای مطمئن و کامل نیازهای داخلی است. اقتصاد روسیه در حال رشد است، نیازها در حال افزایش است و توسط مجتمع سوخت و انرژی تامین می شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت خود، افزایش تولید نفت خام آمریکا برای سال های 2024 و 2025 را اندکی بیشتر از برآورد قبلی اعلام کرد و همچنین پیش بینی قیمت های داخلی جهانی نفت را افزایش داد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت خام در این کشور در سال جاری به 13.12 میلیون بشکه خواهد رسید که با افزایشی حدود 280 هزار بشکه در روز، این رقم در سال 2025 با 510 هزار بشکه افزایش به 13.72 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. اعلام وصول.

منبع:

ایسنا

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)