You are currently viewing نسخه اقتصادی ویژن پرو به اندازه آیفون 15 پرو مکس 1 ترابایتی قیمت خواهد داشت

نسخه اقتصادی ویژن پرو به اندازه آیفون 15 پرو مکس 1 ترابایتی قیمت خواهد داشت


اخیرا گزارشی منتشر شده است که اپل در حال کار بر روی آن است ویژن پرو 2 متوقف شد گفته می شود که این شرکت در تلاش است منابع و سرمایه خود را بر روی نسخه اقتصادی ویژن پرو متمرکز کند که احتمالاً در اواخر سال 2025 معرفی می شود. در حالی که مدل آینده به هیچ وجه به گرانی ویژن پرو نیست. 3500 دلار به روز نخواهد بود، اما گفته می شود مدل اقتصادی ویژن پرو همچنان دارای قیمت قابل توجهی است.

انتظار می رود کاربران تا 1600 دلار برای نسخه ارزان Vision Pro بپردازند

نگاه کردن به قیمت شایعات برای جانشینی مقرون به صرفه برای Vision Pro، متوجه شدیم که این محصول احتمالاً مقرون به صرفه نخواهد بود. در مقایسه، نسخه رده بالای آیفون 15 پرو مکس با 1 ترابایت حافظه داخلی، 1599 دلار قیمت دارد. یعنی برای خرید یک هدست اپل «اقتصادی» باید به اندازه خرید گران ترین و بهترین گوشی این شرکت هزینه کنید. قیمت گذاری عجیب هدست اپل باعث شده تا بسیاری از کاربران تصور کنند قیمت تنها دلیل قیمت پایین این محصولات AR است. اما واضح است که قیمت تمام داستان نیست.

مینگ چی کو، تحلیلگر برجسته محصولات اپل، گفت که تعداد قابل توجهی از خریداران ویژن پرو پس از مدتی هدست را کنار خواهند گذاشت. دارند برمی گردند. این نشان می دهد که هیجان پیرامون Vision Pro در حال فروکش است. علاوه بر این، رفتار کاربر نشان می‌دهد که آنها هدست‌های واقعیت افزوده را به اندازه آیفون یا مک مفید نمی‌دانند. بنابراین، خریداران تمایل دارند محصولی را بخرند که برای آنها بهتر است. با این اوصاف، حتی اگر اپل یک Vision Pro اقتصادی معرفی کند، باز هم مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نخواهد گرفت.

افزایش عملکرد Vision Pro امید اپل برای محصولات واقعیت مجازی است

اپل می تواند عملکرد هدست خود را با تعریف برنامه های کاربردی جدید برای Vision Pro افزایش دهد، همانطور که با معرفی هدست انجام داد. visionOS 2 سعی کرد این کار را انجام دهد. این باعث می شود Vision Pro محصولی باشد که شکل ساده تری از عملکرد و قابلیت های مک را ارائه می دهد. اما این حرکت می تواند بر فروش مک و آیپد تأثیر بگذارد. به طور کلی اپل همیشه سعی می کند از همپوشانی بین محصولات خود جلوگیری کند تا به رقیب تبدیل نشوند. علاوه بر این، Economic Vision Pro مطمئناً در برخی موارد به خوبی همتای گرانتر خود نخواهد بود و سخت افزار ضعیف تر به عملکرد محصول لطمه می زند.

با این حال، به نظر می رسد اپل راه سختی برای افزایش محبوبیت هدست واقعیت مجازی خود در پیش دارد. این شرکت باید کاربران خود را متقاعد کند که به جای خرید یک آیفون گران‌قیمت یا مک‌بوک پرو سطح ابتدایی، یک هدست واقعیت مجازی با کاربرد محدود خریداری کنند.

نظر شما در مورد کسب و کار واقعیت مجازی اپل چیست؟