You are currently viewing نحوه فعال کردن حالت تاریک مرورگر کروم در ویندوز

نحوه فعال کردن حالت تاریک مرورگر کروم در ویندوز


رفتن به حالت تاریک مرورگر کروم در ویندوز نه تنها بسیار ساده است، بلکه ارزش انجام آن را نیز دارد. به عنوان مثال، خطر خستگی چشم را در شرایط کم نور کاهش می دهد، اما همچنین تابش نور صفحه را کنترل می کند و در نهایت باعث صرفه جویی در عمر باتری می شود.

حالت تاریک در واقع یک ویژگی اضافی در گوگل کروم است که به شما امکان می دهد رابط کاربری آن را از روش تاریک تغییر دهید. فرآیندی که به طور موثر میزان نور صفحه را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود در شب راحت‌تر مطالعه کنید. با این حال، همچنان کنتراست رنگ را به حداقل می‌رساند و سعی می‌کند همان تجربه‌ای را که در طول روز دارید، با خطر بسیار کمتری برای چشمانتان به دست آورید.

صرف نظر از دلیل استفاده از آن، مرورگر Google Chrome به شما این امکان را می دهد (خواه برای افزایش عمر باتری یا محافظت از چشمان خود) حالت رنگ را به سه روش از نوار کناری، تنظیمات ظاهری یا دنبال کردن حالت رنگ ویندوز تغییر دهید. بنابراین، اگر قصد انجام این کار را دارید، توصیه می کنیم راهنمای ما را تا انتها مطالعه کنید. در این فرآیند سعی کردیم نحوه انجام آن را در ویندوز 10 و 11 بررسی کنیم.

حالت تاریک یا حالت تاریک کرمی را از پانل کناری فعال کنید

برای فعال کردن حالت تاریک در Google Chrome با استفاده از نوار کناری، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر کروم را در رایانه خود باز کنید. (یا یک بخش جدید ایجاد کنید)
  • روی گزینه کروم را سفارشی کنید در گوشه سمت راست برنامه کلیک کنید.

نکته: همچنین می توانید روی گزینه کلیک کنید پنل کناری کنار نوار آدرس کلیک کنید.

  • روی گزینه تاریک برای فعال کردن حالت تاریخ کلیک کنید.
  • (اختیاری) یکی از گزینه های رنگ را برای تنظیم رنگ با استفاده از رنگ های تیره تر انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل بالا، هر بار که مرورگر کروم را باز می کنید، از حالت رنگ تیره در رایانه شما استفاده می شود.

با استفاده از تنظیمات Google Chrome حالت تاریک را فعال کنید

برای روشن کردن حالت تاریک در گوگل کروم از طریق بخش تنظیمات، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر گوگل کروم را باز کنید.
  • روی نماد سه امتیاز در گوشه سمت راست برنامه کلیک کنید.
  • تنظیمات از منوی زمینه انتخاب کنید.
  • از پنل سمت چپ به مسیر ظاهر من دارم میروم
  • فهرست کشویی حالت باز کنید و سپس گزینه را انتخاب کنید تاریک کلیک.

از این پس، مرورگر گوگل کروم شما در حالت تاریک قرار می گیرد و هر بار که برنامه را باز و بسته می کنید، همین حالت باقی می ماند.

با توجه به تنظیمات ویندوز، حالت تاریک را در مرورگر کروم فعال کنید

اگر سیستم عامل خود را در حالت تاریک یا تاریک پیکربندی کرده اید، اما مرورگر شما همچنان در حالت روشن است، می توانید این روند را دنبال کنید تا مرورگر خود تنظیمات ویندوز شما را دنبال کند. برای انجام این فرآیند مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر کروم خود را باز کنید. یا یک برگه مرورگر جدید ایجاد کنید.
  • روی گزینه کروم را سفارشی کنید روی گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک کنید.
  • حالت دستگاه از پنل موجود انتخاب کنید.

اگر کامپیوتر شما در حالت است حالت تاریک با دنبال کردن مراحل بالا تنظیم می شود که مرورگر کروم شما نیز همان حالت را دریافت می کند. برعکس آن نیز در مرورگر شما اتفاق می افتد، برای مثال اگر کامپیوتر را در حالت ریستارت کنید سبک کروم را نیز طبق تنظیمات انجام شده قرار دهید، صفحه را در حالت پیکربندی کنید نورپردازی قرار دادن.

حالت تاریک را در مرورگر کروم خود غیرفعال کنید

غیرفعال کردن حالت تاریک در مرورگر کروم به دو صورت انجام می شود تنظیمات و دیگری از پنل استفاده می کند کروم را سفارشی کنید. بنابراین، اگر تصمیم به غیرفعال کردن چنین ویژگی در آینده دارید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

پنل کروم را سفارشی کنید: مرورگر کروم خود را باز کنید یا یک برگه جدید ایجاد کنید. روی گزینه کروم را سفارشی کنید روی گوشه سمت راست پایین برنامه کلیک کنید. در پنل موجود، را انتخاب کنید سبک انتخاب کنید.

توجه: اگر تنظیمات روشنایی سیستم عامل شما در این گزینه گنجانده شده است سبک پیکربندی شده است، در این مرحله می توانید با انتخاب گزینه ادامه دهید دستگاه حالت تاریک را در رایانه خود غیرفعال کنید.

پنل تنظیمات: پس از راه اندازی مرورگر کروم، روی نماد سه امتیاز کلیک کنید و سپس در منوی زمینه به مسیر بروید تنظیمات > ظاهر من دارم میروم اکنون، منوی کشویی حالت باز کنید و سپس با توجه به نیاز خود گزینه سبک یا دستگاه انتخاب کنید.