You are currently viewing نحوه رفع خطای تغییر مسیرهای زیاد در وردپرس

نحوه رفع خطای تغییر مسیرهای زیاد در وردپرس


رفع خطای ریدایرکت های زیاد کابوس وحشتناک و سختی نیست و فقط باید خودتان از چند راه حل استفاده کنید و مشکل را برطرف کنید. بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2019، بیش از 8.3 درصد از وب سایت ها با خطای “Redirects بیش از حد” روبرو هستند. بنابراین این مشکل فقط برای وب سایت شما نیست. در این مقاله وبلاگ پارس پاک به شما آموزش می دهیم که چگونه با ارائه شش راه حل عملی، خطای redirects بسیار زیاد را برطرف کنید.

خطای “Redirects بیش از حد” در وردپرس چیست؟

خطای “Redirects بیش از حد” زمانی رخ می دهد که مرورگر نتواند URL نهایی را بارگیری کند. در واقع، در اکثر مواقع، به خصوص هنگام تغییر مسیر بین دو دامنه، که مرورگر از URL A به URL B و بازگشت به URL A هدایت می شود، این تغییر مسیر و انتقال مداوم و بی فایده در نهایت منجر به خطای ریدایرکت های بسیار زیاد می شود. در این وضعیت به نظر می رسد که مرورگر در یک حلقه تکراری گرفتار شده است که به آن حلقه تغییر مسیر می گویند. خطاها این پیام را به کاربر می دهد که وب سایت مورد نظر چندان امن نیست. بنابراین باید مراقب خود باشید و به سرعت آن را برطرف کنید. در مرحله بعد، نحوه رفع خطای خیلی زیاد تغییر مسیر را با شش راه حل موثر بررسی خواهیم کرد.

خطای تغییر مسیرهای زیاد در وردپرس به چه معناست؟

راه اول: کش مرورگر را خالی کنید

پیام خطا در هر مرورگر به صورت متفاوتی نمایش داده می شود. در مرحله بعد، نحوه ایجاد خطای “Redirects بیش از حد” در مرورگرهای مختلف را بررسی خواهیم کرد.

1. رفع خطای بیش از حد تغییر مسیر در مرورگر فایرفاکس

در مرورگر فایرفاکس خطای “Redirects خیلی زیاد” با پیام “This page does not redirect properly” ظاهر می شود. مشکل err_too_many_redirects به راحتی با پاک کردن کش مرورگر حل می شود. برای پاک کردن کش مرورگر ابتدا روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید، سپس روی گزینه Privacy & Security کلیک کنید و روی Clear Data ضربه بزنید. حالا بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

2. رفع خطای خیلی زیاد تغییر مسیر در مرورگر کروم

خطای تغییر مسیرهای بسیار زیاد در مرورگر کروم با پیام “این صفحه کار نمی کند” ظاهر می شود. برای رفع آن، درست مانند مرورگر فایرفاکس، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای مرورگر کلیک کنید و به قسمت تنظیمات بروید. در بخش Privacy and Security، روی Clear Browsing Data کلیک کنید. پس از انتخاب گزینه های مورد نظر، کش را پاک کنید.

خطای «Too many redirects» نیز در مایکروسافت اج با پیغام This page is not working now و در سافاری با پیام «Safari can open the page» ظاهر می شود. مانند مرورگرهای فایرفاکس و کروم، باید به قسمت تنظیمات هر مرورگر بروید و کش مرورگر را پاک کنید. اگر خطا با پاک کردن کش مرورگر برطرف شد، در نهایت به اینجا خواهید رسید.?

راه دوم: کش وردپرس و کوکی ها را پاک کنید

اگر پاک کردن کش مرورگر همچنان خطای Redirects خیلی زیاد را برطرف نمی کند، به داشبورد مدیریت وردپرس خود بروید و کش وردپرس را با استفاده از افزونه های پاکسازی کش وردپرس پاک کنید. اگر از افزونه WP rocket استفاده می کنید، می توانید کش کل وب سایت را از طریق منوی نوار بالای وب سایت پاک کنید. پاک کردن کش یک راه آسان برای رفع خطای “Redirects بیش از حد” در وردپرس است.

یا می توانید از قسمت تنظیمات به پلاگین WP Rocket بروید و روی Clear Cache ضربه بزنید. اگر از افزونه W3 Total Cache استفاده می کنید ابتدا به Performance و سپس Dashboard رفته و کش موجود در افزونه را پاک کنید.

کش و کوکی های وردپرس را پاک کنید تا خطای تغییر مسیرهای زیاد در وردپرس برطرف شود

راه سوم: تنظیمات URL وردپرس را بررسی کنید

خطای تغییر مسیرهای بسیار زیاد می تواند ناشی از تنظیمات اشتباه URL باشد. برای بررسی، به تنظیمات و سپس General در داشبورد وردپرس خود بروید و URL وردپرس را با URL وب سایت مقایسه کنید.

آدرس سایت آدرسی است که کاربر برای بازدید از وب سایت شما در مرورگر تایپ می کند. آدرس وردپرس نیز آدرسی است که با آن وردپرس را روی سرور خود نصب کرده اید. برای رفع بسیاری از خطاهای تغییر مسیر در وردپرس، اینجا را بررسی کنید که هر دو آدرس مطابقت دارند. مطمئن شوید که فضاهای اضافی در ابتدا، وسط یا انتهای URL وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است ابتدا آدرس را با http وارد کنید و فراموش کنید http را به https تغییر دهید.

راه چهارم: تنظیمات HTTPS را بررسی کنید

یکی از نکات مهمی که پس از ثبت دامنه و راه اندازی وب سایت باید به خاطر بسپارید، دریافت گواهینامه SSL برای امنیت است. با این حال، گاهی اوقات می تواند ناراحت کننده باشد. اگر وب سایت خود را به گونه ای پیکربندی کرده اید که آدرس وب سایت شما بدون دریافت گواهی SSL به صورت https نمایش داده شود، ممکن است منجر به خطای «Redirects بیش از حد» شده باشد.

اگر افزونه SSL را نصب کرده اید، مطمئن شوید که آن را به درستی پیکربندی کرده اید. اگر اطلاعات کافی در این مورد ندارید، می توانید با ارسال تیکت به پشتیبانی هاست خود این مشکل را حل کنید. در این زمینه هاست پارس پک علاوه بر ارائه انواع SSL معتبر، پس از دریافت گواهی، تنظیمات گواهی را در دامنه تکمیل می کند. اگر ارائه دهنده هاست شما پارس پک است، می توانید به پارس پک اجازه دهید این مشکل بلیط را مدیریت کند.

چه چیزی باعث خطای cURL 28 در وردپرس می شود؟ چگونه خطای cURL 28 را در وردپرس برطرف کنیم؟ در مقاله زیر بخوانید.

رفع اشکال cURL 28

راه پنجم: غیرفعال کردن موقت افزونه های وردپرس

بسیاری از خطاهای وردپرس با نصب یا غیرفعال کردن کامل افزونه برطرف می شوند. در نتیجه و در این قسمت، اگر مشکل از سمت افزونه وردپرس باشد، می توانید با بررسی هر افزونه، خطای Too Many Redirects را برطرف کنید. برای این کار ابتدا افزونه ها را به صورت انبوه غیرفعال کنید. اگر مشکل برطرف شد، افزونه ها را یکی یکی فعال کنید و با بررسی مجدد وب سایت، افزونه مشکل ساز را پیدا کنید.

می توانید افزونه ها را از طریق پنل هاست خود غیرفعال کنید. برای این کار به کنترل پنل و سپس wp-content و wp-plugin رفته و نام هر پوشه را جداگانه و موقت تغییر دهید. همچنین می توانید پوشه را به یکباره حذف کنید. این روش می تواند یکی از راه حل های اصلی و مهم برای رفع خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS باشد.

یادداشت مهم: قبل از هر گونه تغییر در وب سایت حتما از هاست خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید تنظیمات قبلی را به راحتی بازیابی کنید.

افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید

راه ششم: فایل htaccess را غیرفعال کنید

حتی قبل از خواندن این بخش، توصیه می کنیم یک نسخه پشتیبان از وب سایت تهیه کنید. فایل htaccess یکی از فایل های اصلی وردپرس است که نقش مهمی در تنظیمات وب سایت شما دارد. حال می خواهیم به عنوان آخرین راه حل برای رفع خطا با ریدایرکت های زیاد به سراغ این فایل مهم برویم.

برای رفع مشکل تغییر مسیرهای زیاد، وارد کنترل پنل هاست خود شوید و از تب System Information and Files گزینه File Manager را انتخاب کنید. سپس روی پوشه public_html کلیک کرده و فایل htaccess. را پیدا کنید. اکنون نام فایل را تغییر دهید و به وب سایت برگردید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل حل شد به این معنی است که مشکل در این فایل بوده است.

در این صورت به فایل مورد نظر برگردید و نام آن را به نام قبلی تغییر دهید. با کلیک بر روی گزینه Edit می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. دستور موجود در فایل باید مانند دستور زیر باشد:

# BEGIN WordPress

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^index.php$ – (L)

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php (L)

</IfModule>

# END WordPress

نتیجه

در این مقاله وبلاگ پارس پاک نحوه رفع خطای زیاد ریدایرکت ها را با ارائه شش راه حل موثر توضیح داده ایم. به یاد داشته باشید که استفاده صحیح از ریدایرکت ها، وب سایت شما را از خطای err_too_many_redirects نجات می دهد. بهترین راه برای تغییر مسیر آدرس قدیمی به آدرس جدید استفاده از ریدایرکت 301 است. به این ترتیب مرورگر بین تغییر مسیرهای متوالی گیج نمی شود.

به یاد داشته باشید که داشتن یک سرویس میزبانی قدرتمند می تواند تا حد زیادی در حل مشکلات و خطاهای وب سایت شما کمک کند. در این زمینه هاست پارس پک با پشتیبانی 24 ساعته راهکارهای هاست کارآمدی را ارائه می دهد. اگر در وب سایت خود با خطای Redirected You Too Many Times مواجه شده اید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

هنگامی که یک مرورگر سعی می کند به یک پیوند منحصر به فرد در وب سایت شما متصل شود. اما درخواست او از سمت سرور برگردانده می شود، این درخواست در یک حلقه تکراری گیر می کند و با شکست مواجه می شود. در نهایت، وردپرس با خطای err_too_many_redirects منصرف می شود و باز نمی شود. با این حال، با شش اقدام عملی و موثر، می توانید خطای تغییر مسیرهای زیاد را برطرف کنید.

سوالات متداول

1. دلیل نمایش خطای “Redirects خیلی زیاد” در وردپرس چیست؟

این خطا زمانی رخ می دهد که مرورگر در یک حلقه تغییر مسیر و ارسال پاسخ به سرور باشد و نتواند آدرس نهایی را پیدا کند.

2. چگونه خطای تغییر مسیرهای زیاد را برطرف کنیم؟

بررسی افزونه، گواهی امنیتی، پاک کردن کش مرورگر و وب سایت، تنظیمات URL و htaccess. از جمله راه های رفع این خطا هستند.

3. چگونه از خطای err_too_many_redirects جلوگیری کنیم؟

پیکربندی وب سایت و سرور خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه تغییر مسیرها به درستی تنظیم شده اند.