You are currently viewing نحوه راه اندازی مجدد ویندوز 11 (5 روش)

نحوه راه اندازی مجدد ویندوز 11 (5 روش)


اگر از کاربران قدیمی ویندوز هستید، باید بدانید که این سیستم عامل راه های مختلفی برای راه اندازی مجدد کامپیوتر شما دارد. یکی از اقدامات اصلی که ممکن است به دلایل مختلف نیاز به انجام آن داشته باشید. زیرا ممکن است کامپیوتر برخی از مشکلات عملکردی داشته باشد و نتوان از روش معمول راه اندازی مجدد استفاده کرد.

در گذشته، کاربران مجبور بودند این فرآیند را از طریق منوی استارت در سمت چپ صفحه انجام دهند، اما در ویندوز 11 تغییر کرده است. اما خبر خوب این است که این روند همچنان با استفاده از 5 روش مختلف قابل پیگیری است.

نکته: توجه داشته باشید که فرآیندهای راه اندازی مجدد و تنظیم مجدد تفاوت های عملکردی دارند. راه اندازی مجدد به معنای راه اندازی مجدد کامپیوتر و ریست به معنای پاک کردن تمام اطلاعات ویندوز و انجام نصب تمیز سیستم عامل است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. برای اطلاعات بیشتر، می توانید مقاله ما را در تفاوت بین راه اندازی مجدد و تنظیم مجددn ادامه مطلب

ما بدون مقدمه در این مقاله سعی کردیم نحوه راه اندازی مجدد ویندوز 11 برای تحقیق با استفاده از 5 روش ساده. با ما بمان.

ویندوز 11 را با استفاده از منوی استارت ریستارت کنید.

اولین و یکی از ساده ترین راه ها برای راه اندازی مجدد کامپیوتر، استفاده از آن است منوی شروع این ویندوز است. برای انجام این فرآیند می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کلید من دارم برنده میشم روی صفحه کلید فشار دهید تا منو ظاهر شود شروع کنید باز کن.
  • در سمت راست، در پایین برنامه روی نماد قدرت کلیک.
  • در نهایت، گزینه من در حال راه اندازی مجدد هستم از منوی زمینه انتخاب کنید.

حال اگر برخی از برنامه ها در کامپیوتر باز نباشند، کامپیوتر ریستارت می شود. کل این فرآیند می تواند از چند ثانیه تا 1 دقیقه طول بکشد، اگرچه بستگی به سخت افزار رایانه شما دارد. توجه داشته باشید که اگر برخی از برنامه ها در حال اجرا هستند، ویندوز سعی می کند آنها را ببندد و سپس کامپیوتر را مجددا راه اندازی کند.

کامپیوتر را با استفاده از منوی Power User راه اندازی مجدد کنید

همچنان می توانید از منوی مخفی ویندوز یا همان منو استفاده کنید کاربر حرفه ای کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. برای استفاده از آن، باید به منو بروید شروع کنید کلیک راست یا میانبر صفحه کلید Win+X وقتی منو باز شد، به مسیر بروید خاموش یا خارج شوید برو و در نهایت به گزینه من در حال راه اندازی مجدد هستم کلیک. اگر برنامه در ویندوز باز نباشد، کامپیوتر دوباره راه اندازی می شود.

کلیدهای ترکیبی

همچنین می‌توانید با استفاده از منوی ویژه‌ای که افراد کمی درباره آن می‌دانند، دستگاه ویندوز خود را خاموش کنید. برای انجام این فرآیند ابتدا باید تمامی پنجره های فعال را ببندید. حالا روی فضای خالی دسکتاپ و سپس روی میانبر صفحه کلید کلیک کنید Alt+ F4 روی پنجره با نام Now کلیک کنید ویندوز را خاموش کنید ظاهر می شود. در نهایت، در منوی کشویی “کاری که می خواهید کامپیوتر انجام دهد” گزینه مرتبط با من در حال راه اندازی مجدد هستم و سپس Options را انتخاب کنید باشه انتخاب کنید.

ویندوز 11 را روی صفحه قفل ریستارت کنید

اگر روی صفحه قفل یا مشابه آن باشد صفحه قفل شما همچنان می توانید ویندوز 11 خود را مجددا راه اندازی کنید. برای انجام این کار، فقط روی نماد کلیک کنید قدرت روی گوشه سمت راست صفحه و سپس از گزینه منوی زمینه کلیک کنید من در حال راه اندازی مجدد هستم انتخاب کنید.

از میانبر صفحه کلید Ctrl + Alt + Delete استفاده کنید

آخرین گزینه یک راه آسان برای راه اندازی مجدد ویندوز 11 با استفاده از یک کلید ترکیبی است Ctrl + Alt + Delete انجام شد برای انجام این کار در هر صفحه نمایش یا رابط کاربری، این کلیدها را همزمان فشار دهید. اکنون در گوشه سمت راست پایین صفحه روی نماد قدرت و سپس Options را کلیک کنید من در حال راه اندازی مجدد هستم از منوی زمینه انتخاب کنید.

ویندوز 11 خود را ریستارت کنید

راه اندازی مجدد ویندوز 11 می تواند دو دلیل اصلی داشته باشد. اولین مورد معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شما نرم‌افزاری را نصب/حذف کرده‌اید و برای پیکربندی صحیح باید رایانه را مجدداً راه‌اندازی کنید. اما مورد دوم زمانی است که کامپیوتر یخ زده است و باید این روند را دنبال کنید تا عملکرد صحیح کامپیوتر بازیابی شود. در این شرایط بهتر است چندین روش را یاد بگیرید تا بتوانید در محیط کاربری که هستید بهترین انتخاب را داشته باشید.