You are currently viewing نحوه به روز رسانی PHP در وب سایت های وردپرس – گام به گام

نحوه به روز رسانی PHP در وب سایت های وردپرس – گام به گام


اگر وب سایتی را اجرا می کنید، سرعت و امنیت وب سایت شما به نسخه PHP شما بستگی دارد. مشکل چیه؟ برای یک بازاریاب یا وبلاگ نویس معمولی وردپرس، به روز رسانی PHP در سایت های وردپرس غیرعملی به نظر می رسد. شاید شما یک وب سایت برای فروش شمع های دست ساز خود ایجاد کرده اید، یا یک وبلاگ که در آن درباره برنامه های تلویزیونی صحبت می کنید. در این صورت، اگر کسی به شما بگوید زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید، چه واکنشی نشان می دهید؟ ممکن است دقیقاً درک نکنید که چگونه کار می کند و مطمئناً بیشتر روز خود را صرف فکر کردن به آن نمی کنید.

اما در واقع داشتن دانش برنامه نویسی و تجربه وب سایت بسیار مهم است، به روز رسانی یک وب سایت وردپرس می تواند ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید بررسی کنیم که چرا و چگونه باید نسخه PHP خود را به روز کنید.

وب سایت وردپرس پی اچ پی چیست و چرا باید آن را به روز کنیم؟

PHP مخفف یک پیش پردازشگر فرامتن (پیش پردازشگر فرامتن). به طور خلاصه، این یک زبان برنامه نویسی متن باز است که هسته اصلی آنچه وردپرس روی آن اجرا می شود را تشکیل می دهد. PHP همچنین داده ها را برای امنیت بهتر رمزگذاری می کند. همچنین زیرساخت انتشار محتوای وبلاگ پویا از طریق CMS وردپرس را دارد. PHP را به عنوان مسیری در نظر بگیرید که قطار سایت وردپرس شما به راحتی در آن حرکت می کند. مانند خود وردپرس، PHP نیز نسخه هایی دارد. این نسخه ها با وب تکامل می یابند و ویژگی هایی را برای ایمن نگه داشتن سایت شما اضافه می کنند.

چرا زحمت آپدیت کردنش رو بدید؟

برای شروع، نسخه های جدیدتر PHP سایت شما را سریعتر کرده و عملکرد را افزایش می دهد. به عنوان مثال، طبق گفته Kinsta، ارتقاء از PHP 5.6 به 7.0 عملکرد وب سایت شما را دو برابر می کند. اما همچنان باید نسخه PHP برنامه میزبانی خود را دنبال کنید.

نسخه های PHP اکنون تا 8 هستند، اگرچه نسخه های 7.3 و 7.4 هنوز محبوب هستند. از کدام نسخه باید استفاده کنید؟ خوب، اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً نیاز به ارتقا دارید. حداقل نسخه 7.3 سایت شما را مطابق با الزامات فعلی نگه می دارد. خبر خوب این است که به روز رسانی PHP بسیار ساده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. در اینجا مراحل خاصی برای انجام این کار وجود دارد.

چگونه نسخه PHP وب سایت وردپرس خود را شناسایی کنیم؟

گزینه های زیادی برای به روز رسانی PHP در سایت وردپرسی وجود دارد که در زیر مشاهده خواهید کرد. ما با اجرای مستقیم از طریق وردپرس شروع می کنیم زیرا یک مزیت کلیدی دارد: می توانید نسخه PHP خود را در یک نگاه بررسی کنید. برای یافتن نسخه PHP ابتدا موارد زیر را انجام دهید:

  • در وردپرس به Tools > Site Health بروید.
  • وقتی روی Server کلیک می‌کنید، باید خطی را ببینید که وضعیت فعلی نسخه PHP سرور خود را فهرست می‌کند.

اگر هنوز نسخه مورد نظر خود را نمی بینید، وقت آن رسیده است که به مرحله بعدی بروید.

چگونه PHP را در وب سایت وردپرس خود به روز کنیم؟

می توانید به سی پنل خود بروید و از MultiPHP Manager برای تغییر نسخه PHP خود استفاده کنید.

  • وارد سی پنل خود شوید.
  • به نوار جستجوی Quick Features بروید و multi را تایپ کنید. با این کار مدیریت MultiPHP به راحتی ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید.
  • به پایین بروید و دامنه مناسب را انتخاب کنید.
  • به نسخه PHP بروید، روی نسخه ای که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید و روی Apply کلیک کنید.
  • به دنبال اعلان “نسخه PHP با موفقیت اعمال شد…” باشید.
  • اگر در مراحل زیر فایل phpinfo ایجاد شده، این صفحه را بازخوانی کنید تا ببینید آیا تغییرات اعمال شده اند یا خیر.

اگر فکر می کنید می خواهید نسخه PHP خود را همیشه به روز کنید، می توانید یک فایل phpinfo ایجاد کنید تا هر بار بررسی کنید که آیا به روز رسانی شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر. همچنین می توانید از آن برای یادآوری نسخه ای که استفاده می کنید استفاده کنید.

با این حال، اگر در مورد نسخه PHP خود مطمئن نیستید، داشتن یک فایل phpinfo.php می تواند به شما کمک کند تا آن را در هر زمان و تنها با یک نگاه کشف کنید.

  • وارد سی پنل خود شوید.
  • به نرم افزار بروید
  • گزینه هایی مانند مدیریت ماژول های وردپرس و پرل را خواهید دید. برای دیدن MultiPHP Manager و انتخاب آن باید به پایین بروید
  • در سی پنل خود به File Manager بروید و کلیک کنید
  • این شما را به منوی اصلی می برد. اگر تحت public_html اجرا می‌کنید، به پایین بروید تا این پوشه را پیدا کنید و دوبار کلیک کنید.
  • روی +File کلیک کنید. نام فایل خود را phpinfo.php بگذارید و روی Create New File کلیک کنید.

در اینجا کدی برای نمایش تمام اطلاعات PHP وجود دارد. برای مشاهده ماژول های نصب شده و مقادیر فعلی آنها از کد زیر استفاده کنید.

<?php

phpinfo(INFO_MODULES);
?>

نکته: این قطعه کد برای نمایش ماژول های نصب شده و مقادیر فعلی آنها استفاده می شود.

  • در زیر سی پنل Hostgator خود، روی phpinfo.php راست کلیک کرده و روی ویرایش کلیک کنید.
  • اطلاعات را وارد کرده و روی Save Changes کلیک کنید.

اکنون صفحه phpinfo.php خود را در مرورگر باز کنید. اگر فایل را تحت public_html ذخیره کرده اید، فقط می توانید www.your-domain.com/phpinfo.php را تایپ کنید. به دنبال نسخه php بالا باشید، اکنون می دانید که از چه چیزی استفاده می کنید.

فقط چند دقیقه طول می کشد، اما به روز رسانی PHP سایت وردپرس شما می تواند فورا عملکرد، سرعت و امنیت را افزایش دهد. با توجه به نیازهای موتورهای جستجوی پیشرو امروزی، به روز ماندن همیشه مفید است. اگر این کار را به درستی انجام دهید، تنها چند دقیقه طول می کشد تا به همین شکل بمانید.

منبع: hostgator