You are currently viewing نحوه انتقال رایگان سهام متوفی به وراث + جزئیات

نحوه انتقال رایگان سهام متوفی به وراث + جزئیات


طبق اعلام سازمان بورس کلیه خدمات مربوط به انتقال حقوق صاحبان سهام متوفی از طریق سامانه میرات در 4 بانک و 44 کارگزار منتخب به صورت رایگان به وراث ارائه می شود و نیازی به پرداخت نیست.

تعیین تکلیف ورثه سهام

پیمان نوری معاون اقتصادی دادستان کل کشور درباره وضعیت وراث متوفی سهام عدالت وی گفت: با پیگیری دادستان کل کشور و همکاری مرکز فناوری قضایی و شرکت سپرده گذاری مرکزی، وضعیت وراث بیش از یک میلیون نفر از صاحبان واحدهای فوت شده مشخص شد. وراثی که هنوز ثبت نام نکرده اند می توانند از طریق csdiran.ir (شرکت سپرده گذاری مرکزی) از نحوه ثبت نام مطلع شوند.

مراحل انتقال سهام سرمایه متوفی

از 24 آبان ماه سال گذشته وراث می توانند با مراجعه به درگاه یکپارچه مشمولان بازار سرمایه به نشانی «ddn.csdiran.ir» و ورود به قسمت «سهام سرمایه متوفی» نسبت به واگذاری سهام اقدام کنند. این فرآیند شامل مراحل زیر است:

ایستگاه فرهنگی و پذیرایی بانک سپه در جشنی در 10 کیلومتری تهران به مناسبت عید سعید قربان در غدیرخم مورد استقبال مردم قرار گرفت.

  1. ورود یکی از وراث که باید متاهل باشد.
  2. کد کشور و تاریخ تولد متوفی را وارد کنید.
  3. برای تشکیل پرونده با دفاتر کارگزاری و بانک های منتخب تماس بگیرید.
  4. ردیابی پرونده از طریق یک پورتال یکپارچه برای همه وراث.

مدارک مورد نیاز برای این فرآیند شامل عکس کارت ملی و شناسنامه متوفی، اصل یا عکس معادل اصل کارت ملی و شناسنامه وراث، گواهی محدودیت وراثت و وصیت نامه ( در صورت وجود).

وراث سهامداران متوفی می توانند از طریق شعب 4 بانک و دفاتر 44 کارگزاری منتخب اقدام به انتقال سهام به صورت رایگان کنند. بانک های ملی، ملت، پارسیان و تجارت و کارگزاری های منتخب از جمله مکان هایی هستند که این خدمات را ارائه می دهند.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: برخی از وراثی که سهام واگذار کرده اند اما سودی دریافت نکرده اند، ممکن است از طریق پیشخوان دولت اقدام به این کار کرده باشند که مورد تایید شورای عالی بورس نیست. شرکت سپرده گذاری مرکزی با همکاری مراجع قضایی و باجه های دولتی برای رفع این مشکلات تلاش می کند.

اعلام زمان واریز سود مرحله سوم سرمایه

مهدی حاجی وند دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام سرمایه گفت: تعیین تکلیف واگذاری سهام سرمایه متوفیان به وراث همچنان در دستور کار است. وی تاکید کرد: کلیه خدمات سرمایه ای رایگان است و وراث می توانند پس از انجام مراحل لازم از سهام عدالت برخوردار شوند.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس از انجام مرحله سوم سود سهام عدالت تا خرداد ماه خبر داد.

بر اساس آمار اعلام شده از سال 1383 تاکنون بیش از سه میلیون و 700 هزار سهامدار فوت کرده اند و وراث آنها می توانند فرآیند واگذاری سهام را انجام دهند.

منبع: شهربراس

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)