You are currently viewing ناامیدی سازنده از تحمیل قوانین نادرست مقامات فقط به تأثیر فوری تصمیمات خود علاقه مند هستند.

ناامیدی سازنده از تحمیل قوانین نادرست مقامات فقط به تأثیر فوری تصمیمات خود علاقه مند هستند.


امیرحسین ساداتی در گفت و گو با بازار اظهار داشت: تولیدکنندگان با عشق و علاقه تولید می کنند اما وقتی در معرض بازاریابی و فروش قرار می گیرند، سیاست ها حفره های زیادی برای آنها ایجاد می کند که به اصطلاح ذائقه تولیدکننده را می خورد.
مدیرعامل شرکت ایریکو افزود: پیشنهاد می کنم دولت در روند رسیدگی دخالت نکند چرا که دخالت بی مورد دولت و مجلس در کتب و سپس اعمال نادرست قوانین، اقتصاد فعال را ناکام می کند.
وی گفت: اگر دولت کمتر دخالت کند و بگذارد تولیدکننده کار خود را انجام دهد قطعا نتیجه بهتری خواهیم گرفت. مسئولان تنها به آثار آنی تصمیمات خود توجه دارند و آثار و پیامدهای آتی را نادیده می گیرند. مثلا؛ در واکنش به کمبود پیاز در کشور بلافاصله با نامه ای صادرات این محصول را ممنوع کردند.
مدیرعامل Erico در چنین شرایطی تقاضای داخلی برآورده می شود اما روابط صادرکننده در بازار جهانی آسیب می بیند زیرا کشورهای خریدار به دنبال تامین کننده دائمی هستند.
وی گفت: در مقطعی اعلام شد که به دلیل ارزان بودن محصولات چینی، تولیدات ایرانی توان رقابت با محصولات این کشور را ندارد، اما امروز به جرات می توانم بگویم که حتی تولید داخلی حتی امروز بسیار گرانتر از عرف جهانی است. با بازار جهانی رقابت می کند. برای ما سخت شد.
ساداتی تصریح کرد: عواملی مانند عقب ماندن از فناوری روز دنیا و صرفه جویی در مقیاس تولید، هزینه های بالای قانونی مانند تامین اجتماعی، مالیات، نرخ سود بانکی و عوارض باعث شده است که محصولات ایرانی نسبت به سایر کشورهای دنیا گران شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)