You are currently viewing میانبرهای صفحه کلید که هر کاربر ویندوز باید بداند

میانبرهای صفحه کلید که هر کاربر ویندوز باید بداند


استفاده كردن ترکیب کلید این یک مهارت مهم است که سرعت و بهره وری کار شما را افزایش می دهد. به عنوان مثال، حتی اگر یک کاربر معمولی هستید، باید از میانبر صفحه کلید Ctrl + C برای کپی استفاده کرده باشید. در این مقاله به بررسی 10 میانبر صفحه کلید ویندوز می پردازیم.

10 میانبر صفحه کلید که هر کاربر ویندوز باید بداند

1. اندازه و قاب پنجره ها را تغییر دهید

می‌توانید با فشار دادن کلید Windows با کلیدهای جهت‌نما، یا با فشار دادن پیکان رو به بالا، برنامه را به دو طرف صفحه بچسبانید تا برنامه پر شود. حتی می توانید با فشار دادن یکی پس از دیگری در حالی که کلید Windows را پایین نگه داشته اید، برنامه ها را به چهار قسمت تقسیم کنید. همچنین می توانید با استفاده از ویندوز همراه با فلش رو به پایین، برنامه را به حداقل برسانید. این میانبر یکی از بهترین میانبرهای صفحه کلید در ویندوز است که اگر با تب های زیادی کار می کنید به شما کمک می کند.

2. دسترسی سریع به مدیر وظیفه از طریق میانبرهای صفحه کلید

هنگام کار با برنامه ها، ممکن است یک برنامه از کار بیفتد و عملکرد سیستم شما را کاهش دهد. در این مورد، Task Manager همان چیزی است که ما نیاز داریم. برای راه اندازی سریع Task Manager با استفاده از میانبرهای صفحه کلید، کافی است Ctrl + Shift + Esc را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا بلافاصله آن را باز کنید.

3. با ابزار برش اسکرین شات بگیرید

Windows Snipping Tool یک ابزار عالی برای گرفتن اسکرین شات از یک قسمت، کل صفحه یا یک پنجره خاص است. این ابزار در ویندوز 11 دارای ویژگی های بیشتری از جمله پشتیبانی از فیلمبرداری است. می توانید از میانبر صفحه کلید Windows + Shift + S برای باز کردن ابزار snipping استفاده کنید.

4. زبانه بسته را باز کنید

باید بدانید که برای باز کردن یک تب جدید در مرورگر، می توانید از میانبر صفحه کلید Ctrl + T استفاده کنید یا آن را با Ctrl + W ببندید. اما آیا می دانستید که اگر به طور تصادفی یک تب را ببندید، می توانید از Ctrl + Shift + T استفاده کنید. برای باز کردن آخرین برگه بسته؟ حتی می توانید آن را بارها فشار دهید تا هر برگه ای که بسته اید باز شود.

این میانبر منحصر به ویندوز نیست، بنابراین هر سیستمی که دارید، هنگام استفاده از مرورگر خود این را در نظر داشته باشید.

5. گرفتن اسکرین شات در یک ثانیه

این ممکن است شبیه به Windows + Shift + S به نظر برسد، اما چند تفاوت کلیدی وجود دارد. این میانبر در هر ویندوزی موجود است، بنابراین حتی در ویندوز 8 نیز می توانید از این ترکیب برای گرفتن سریع اسکرین شات استفاده کنید.

اما مهمتر از آن، این میانبر بسیار ساده است. Windows + Print Screen را فشار دهید و فلاش سریعی را روی صفحه می بینید که به شما اطلاع می دهد اسکرین شات گرفته شده و ذخیره شده است. نیازی به انتخاب ناحیه ای برای گرفتن یا ویرایش تصویر بعد از آن نیست، فقط کلیدها را فشار دهید تا کل صفحه شما در یک اسکرین شات گرفته شود. این یک جایگزین سریعتر برای ابزار snipping است.

6. میانبر به عقب

یکی دیگر از میانبرهای بسیار محبوب Ctrl + Z برای لغو تغییراتی که در یک فایل یا سند ایجاد کرده اید است. اما گاهی اوقات ممکن است به طور تصادفی این کلیدها را چندین بار فشار دهید و بیش از حد پرش کنید. اینجا جایی است که Ctrl + Y ظاهر می شود و به شما این امکان را می دهد که یک عمل لغو شده را لغو کنید. شما می توانید از این کلیدها در اکثر برنامه های ویندوز استفاده کنید.

7. چندین صفحه نمایش را مدیریت کنید

میانبر Windows + P ساده ترین راه برای مشاهده سریع و تغییر حالت های نمایش در هنگام استفاده از چندین صفحه است. در این پنل می توانید انتخاب کنید که فقط از صفحه اصلی یا ثانویه استفاده کنید، تصویر را در هر دو صفحه تکرار کنید یا از یکی به عنوان پسوند دیگری استفاده کنید. برای گزینه‌های دقیق‌تر، همچنان به برنامه تنظیمات نیاز دارید، اما اگر در تنظیم چندین صفحه با مشکل مواجه هستید، ضروری است.

8. شکلک ها را نشان دهید

با فشار دادن ویندوز به همراه نقطه روی صفحه کلید، می توانید پنل شکلک های ویندوز را راه اندازی کنید تا سبکی به پیام های خود اضافه کنید. شکلک ها قابل جستجو هستند و شکلک های مورد استفاده شما همانطور که انتظار دارید در بالای صفحه نمایش داده می شوند.

9. راه اندازی سریع برنامه ها

اگر کلید ویندوز را همراه با یک عدد از 1 تا 9 فشار دهید، می توانید هر برنامه ای را از نوار وظیفه اجرا کنید (به جز نمادهای ویندوز مانند منوی استارت و نمای کار). از این میانبر می توان برای راه اندازی یک برنامه جدید یا تغییر به برنامه دیگر استفاده کرد، اما می توانید با فشار دادن کلید Shift علاوه بر ویندوز و شماره دلخواه، آن را مجبور کنید تا یک نسخه جدید از برنامه را اجرا کند.

10. کلیپ بورد ویندوز

قطعا با کلیپ بورد در گوشی های موبایل آشنا هستید و می دانید که چقدر می توانند سرعت کار ما را افزایش دهند. تاریخچه کلیپ بورد به ویندوز اجازه می دهد مواردی را که قبلاً کپی کرده اید به خاطر بسپارد و می توانید با فشار دادن Windows + V به همه موارد کپی شده در جلسه فعلی دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید مواردی را برای ذخیره در جلسات پین کنید، بنابراین اگر بخواهید این میانبر می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. همان متن را بارها و بارها کپی کنید.

نتیجه

میانبرهای صفحه کلید زیادی در ویندوز وجود دارد که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و کارها را آسان کند، در این مقاله تعدادی از آنها را معرفی کرده ایم که امیدوارم برای شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید: