You are currently viewing منابع مالی صنایع بزرگ نباید از طریق بانک ها تامین شود. پیگیری روش های نوین تامین مالی در صنایع کوچک

منابع مالی صنایع بزرگ نباید از طریق بانک ها تامین شود. پیگیری روش های نوین تامین مالی در صنایع کوچک


بازار؛ گروه صنعتی: صنایع کوچک و متوسط ​​کشور درگیر مشکلات و چالش های فراوانی هستند و فعالان این بخش احساس می کنند که بخش دولتی همواره بیشترین توجه را به صنایع بزرگ دارد و به عبارتی آنها را نادیده می گیرد. این امر به این دلیل است که صنایع کوچک و متوسط ​​اغلب با مشکلاتی از جمله کمبود نیروی انسانی ماهر، مشکل واردات مواد اولیه، نوسانات قیمت، عدم کمک بخش دولتی برای تسهیل فرآیند صادرات، مشکل تامین برق و غیره مواجه هستند. در سال های اخیر اما این مشکلات معمولا جدی گرفته نمی شوند و اقدامات بعدی به جایی نمی رسد.

ایجاد بانک برای مشاغل کوچک در کشور
با این وجود فرشاد مقیمی معاون امنیتی وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: همانطور که می دانید صنایع کوچک و متوسط ​​صنایع اصلی کشور ما هستند. بیش از 92 درصد واحدهای صنعتی ما واحدهای کوچک هستند، حداکثر 3 تا 4 هزار واحد بزرگ داریم که در این گروه نمی گنجد.
مقیمی افزود: در بحث واحدهای کوچک نیاز به چارچوب ها، ضوابط و مقرراتی است که ما به عنوان دستگاه تخصصی در دستور کار خود داریم، معمولاً برنامه های حمایتی که با چالش ها و مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی همسو می کنیم. آنها دارند مثلاً در بحث منابع مالی مشکلی وجود داشت که سال ها پیگیر آن بودیم تا بتوانیم یک بانک صنعتی کوچک در کشور تأسیس کنیم چون ادبیات بانک صنعتی کوچک با بانک های تجاری متفاوت است. امروز در کشور فعال است.

تامین مالی صنایع بزرگ نباید از طریق بانک ها انجام شود
وی خاطرنشان کرد: البته معتقدیم تامین مالی صنایع بزرگ نباید از طریق بانک ها انجام شود بلکه باید در بازار سرمایه تامین شود. اما برای صنایع کوچک نیز به دنبال استفاده از روش های جدید هستیم، به عنوان مثال اکنون در بخشی از خوشه های صنعتی روش SCF را تمرین می کنیم. چون باید بپذیریم که محیط اطرافمان تغییر کرده است، اما سازوکارهایی که می خواهیم از سیستم بانکی کشور تامین مالی کنیم، هنوز مربوط به 30 سال پیش است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران: در این محور حوزه تخصصی در سازمان ایجاد شده است و روش‌های نوین تامین مالی در حوزه صنایع کوچک کشور را دنبال می‌کنیم که عبارتند از: پروژه مشترک. شرکت سهام، صندوق پروژه، SCF و روش های تامین مالی تامین مالی زنجیره ای “اوراق قرضه پله ای” است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی ایران اذعان داشت: در حال حاضر حوزه تخصصی در این زمینه در سازمان ایجاد شده است و در حال پیگیری روش های نوین تامین مالی در حوزه صنایع کوچک کشور هستیم که عبارتند از: شرکت سهامی پروژه، صندوق پروژه “. SCF و روش تامین مالی زنجیره ای، اوراق پله ای همچنین در مرحله ای از برنامه هفتم، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را به صندوق حمایت از صنایع کوچک تبدیل کرده ایم که می تواند حمایت کند. خدمات در زمینه مالی (از جمله بیمه خدمات مالی، تضمین).

صادرات 3.5 میلیارد دلاری کالا از شهرهای صنعتی کشور در سال گذشته
لازم به ذکر است مقیمی معاون وزیر صمت پیش از این اذعان داشت که در سال 1402 حدود 1000 واحد صنعتی صادراتی با ارزش صادرات 3.5 میلیارد دلار در شهرها و نواحی صنعتی فعالیت می کردند. همچنین در سال 1402 از حضور 3850 واحد صنعتی برای بازدید از نمایشگاه های داخلی و 551 واحد صنعتی برای بازدید از نمایشگاه های خارجی در سال 1402 حمایت کردیم. تجاری سازی ۱۹۲ ایده نوپا همانطور که گفتیم یکی از اقدامات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در سال ۱۴۰۲ بود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)