You are currently viewing مقایسه سایت ساز وبزی و وردپرس؛ کدام بهتر است؟

مقایسه سایت ساز وبزی و وردپرس؛ کدام بهتر است؟


بارگذاری…

امروزه برای داشتن یک وب‌سایت کار چندان سختی در پیش ندارید، زیرا سایت سازها و سیستم‌های مدیریت محتوای مختلفی وجود دارند که این امکان را فراهم می‌کنند تا بدون نیاز به دانش کدنویسی انواع وب‌سایت‌ها را به سادگی طراحی کنید. وبزی و وردپرس هر دو پلتفرم‌های ساخت سایت محسوب می‌شوند که امکان ایجاد سایت‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند. همانطور که می‌دانید، وردپرس یک پلتفرم جهانی است که میلیون‌ها نصب دارد، اما وبزی یک سایت‌ساز کاملاً ایرانی است. حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که وردپرس بهتر است یا سایت ساز وبزی‌؟ برای پاسخ به این سوال به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مطلب نوین وردپرس را همراهی کنید، زیرا قصد داریم به مقایسه سایت ساز وبزی و وردپرس بپردازیم. با ما همراه باشید.

تفاوت سایت ساز وبزی و وردپرس

قبل از اینکه بخواهیم شما را با فرق سایت ساز وبزی و وردپرس آشنا کنیم، بهتر است با امکانات و قابلیت‌های هر یک از این دو ابزار آشنا شوید.

وردپرس چیست؟

وردپرس از سال 2003 راه‌اندازی شده است و هم اکنون محبوب‌ترین پلتفرم برای ساخت سایت در جهان محسوب می‌شود. با استفاده از وردپرس شما قادر خواهید بود تا هر سایتی را در کمترین زمان ممکن طراحی کنید. در واقع وردپرس یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت هر وب‌سایتی محسوب می‌شود. وردپرس یک برنامه منبع باز است که شما می‌توانید بدون نیاز به دانش کدنویسی و در کم‌ترین زمان ممکن یک سایت حرفه‌ای برای خود طراحی کنید. به دلیل قابلیت‌های پیشرفته، در حال حاضر بیش از 65 درصد از کل وب‌سایت‌های جهان با استفاده از وردپرس سایت خود را ساخته‌اند که این نشان‌دهنده محبوبیت آن در میان کاربران است. می‌توان گفت از هر چهار وب‌سایتی که بازدید می‌کنید بیش از دو مورد احتمالاً توسط وردپرس پشتیبانی می‌شود. 

یکی دیگر از مزیت‌های وردپرس، وجود هزاران افزونه و قالب رایگان و پولی است. هم اکنون تنها بیش از 55هزار افزونه رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده که تنها با چند کلیک می‌توانید هر یک را در سایت خود نصب و فعال کنید. همچنین هزاران قالب از پیش طراحی‌شده نیز وجود دارد که می‌توانید یکی را انتخاب و سپس مطابق با نیاز خود سفارشی کنید. با وردپرس شما می‌توانید صفحات خدمات خود را به روشی که می‌خواهید ارائه دهید، یک وبلاگ اضافه کنید، یک گالری عکس یا ویدیو ایجاد کنید، یک مرکز یادگیری تعاملی به بازدیدکنندگان ارائه دهید و موارد دیگر. همچنین وردپرس دارای یک پورتال مدیریت کاربر‌پسند و آسان برای استفاده است. بنابراین می‌‌توانید چندین کاربر راه‌اندازی کنید، سطوح دسترسی و قابلیت‌ها را سفارشی کنید، کاربران را به راحتی مدیریت کنید و … .

از آنجایی که وردپرس برای استفاده و مدیریت آسان است و دانلود آن رایگان است، هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری کمتری نیز به همراه دارد. این بدان معنا نیست که همه وب‌سایت‌های وردپرس ارزان هستند، به خصوص وب‌سایت‌های تجاری. اگرچه برای طراحی و توسعه سفارشی، میزبانی و غیره باید هزینه بپردازید، هیچ هزینه مجوز اولیه یا مداومی برای خود وردپرس وجود ندارد. همچنین می‌تواند در طول زمان صرفه‌جویی بیشتری در نگهداری و مدیریت آسان‌تر در مقایسه با هزینه‌ای که همان وب‌سایت بر روی پلتفرم دیگری ساخته می‌شد، فراهم کند. از بزرگترین نقاط قوت استراتژی سئو قوی است، به افزایش ترافیک به وب‌سایت شما کمک می‌کند، به شما کمک می‌کند تا در صنعت خود اقتدار ایجاد کنید و به شما کمک می‌کند به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید.

بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس برای ساخت سایت فروشگاهی آنلاین

مزیت های استفاده از وردپرس

  • سهولت استفاده
  • وب‌سایت خود را از هر رایانه ای مدیریت کنید
  • مدیریت کامل روی تمامی بخش‌های سایت
  • طراحی وب‌سایت شما به صورت کامل قابل تنظیم است
  • یک وبلاگ ساخته شده و آماده است
  • کارکرد سایت خود را با افزونه‌ها گسترش دهید
  • وب‌سایت‌های وردپرسی می‌توانند هزینه‌های راه‌اندازی و نگهداری کمتری داشته باشند
  • از چندین نوع رسانه پشتیبانی می‌کند
  • شما می‌توانید عملکرد را با پلاگین‌ها گسترش دهید
  • می‌توانید تقریباً با هر سرویس یا برنامه ای یکپارچه شوید
  • و…

بیشتر بخوانید: Google Lighthouse چیست؟ + آموزش بهینه سازی سایت با گوگل لایت هاوس 

وبزی چیست؟

وبزی یک سایت‌ساز ایرانی است که هم اکنون به عنوان یک ابزار محبوب مبتنی بر اَبر کار می‌کند. این پلتفرم علاوه بر سادگی، پیچیدگی‌های خاص خود را نیز همراه دارد و تقریباً در بسیاری از بخش ‌همانند سیستم‌های مدیریت محتوا عمل می‌کند. وبزی به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به هیچ دانش کدنویسی انواع وب‌سایت‌ها را طراحی و کسب‌و‌کارتان را در کمترین زمان ممکن شروع کنید.

یکی از مزیت‌های بزرگ وبزی این است که برای طراحی سایت نیازی به خرید هاست و موارد فنی ندارید و تمامی قابلیت‌ها به صورت خودکار ارائه می‌شود. این پلتفرم همچنین به شما کمک می‌کند تا سایتتان را برای موتورهای جستجوگر همچون گوگل بهینه کنید تا بتوانید در نهایت رتبه وب‌سایت خود را گسترش دهید.

مزیت های استفاده از وبزی

  • بدون نیاز به کدنویسی می‌توانید انواع وب‌سایت‌ها را طراحی کنید
  • با استفاده از قابلیت کشیدن و رها کردن، می‌توانید صفحات سایت خود را به دلخواه سفارشی کنید
  • وب‌سایتی که شما با وبزی ایجاد می‌کنید به صورت کاملاً بهینه‌شده است
  • وب‌سایت‌هایی که با سایت‌ساز وبزی ایجاد می‌کنید به صورت کاملاً ریسپانسیو هستند
  • و…

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی قالب وردپرس با بوت استرپ 

مقایسه و فرق سایت ساز وبزی و وردپرس برای ساخت سایت

در این قسمت از مقاله به مقایسه وبزی و وردپرس برای ساخت سایت می‌پردازیم. هر دو ابزار می‌توانند در ساخت انواع وب‌سایت‌های پیشرفته کمک کنند. حال برای درک بهتر آن‌ها در ادامه به مقایسه سایت ساز وبزی و وردپرس می‌پردازیم و به شما نشان می‌دهیم سایت ساز وبزی یا وردپرس، کدام بهتر است؟

رابط کاربری

بسیاری از کاربران که قصد راه‌اندازی سایت را دارند هیچ‌گونه دانش کدنویسی ندارند، بنابراین پلتفرم‌هایی مانند وردپرس و وبزی می‌توانند بهترین گزینه برای این دسته از افراد باشند. هر دو ابزار رابط کاربری بسیار ساده‌ای را ارائه می‌دهند که بدون نیاز به هیچ مهارتی می‌توانید سایت خود را ایجاد و صفحات آن را به دلخواه خود سفارشی کنید.

امنیت و سرعت

وردپرس به دلیل منبع باز بودن و همچنین به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که در میان کاربران دارد، ممکن است مورد حمله هکرها قرار بگیرد. در صورتی که در وبزی اینطور نیست، به این دلیل که این سایت‌ساز وابسته به هیچ پلتفرم دیگری نیست و از امنیت و سرعت بیشتری برخوردار می باشد.

سفارشی‌سازی

در وردپرس شما می‌توانید انواع قالب‌ها و افزونه‌ها را در سایت خود نصب تا بتوانید یک قابلیت جدید را به سایت اضافه کنید. از طرفی در وبزی به این شکل نیست و همانند برنامه فتوشاپ عمل می‌کند و تمامی چیزهایی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، قطعاً وردپرس امکانات سفارشی‌سازی بسیار بیشتری را نسبت به وبزی ارائه می‌دهد.

هزینه

برای راه‌اندازی سایت با وردپرس شما نیازی به هیچ هزینه‌ای ندارید، تنها کافیست دامنه و هاست خریداری کنید که آن هم خیلی زیاد نیست. بعد از آن می‌توانید با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های رایگان وردپرس کار خود را شروع کنید. اما برای استفاده از وبزی باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت کنید.

سوالات متداول

تفاوت وردپرس و سایت ساز وبزی چیست؟

وردپرس یک پلتفرم جهانی است که بیش از 65 درصد از کل وب‌سایت‌های جهان از آن در حال استفاده هستند، در صورتی که وبزی یک سایت ساز ایرانی است و تنها کاربران ایرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

سایت ساز وبزی بهتر است یا وردپرس؟

هر دو پلتفرم امکان ساخت هر نوع وب‌سایتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. در صورتی که قصد دارید یک سایت پیشرفته و حرفه‌ای را برای کسب‌و‌کار خود طراحی کنید، قطعاً وردپرس یک انتخاب بهتر است.

جمع‌بندی

برای ساخت سایت کار چندان سختی در پیش ندارید، زیرا انواع پلتفرم‌ها و سایت‌سازها این روزها وجود دارد که همگی آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به هیچ مهارتی کسب‌و‌کار آنلاین خود را شروع کنید. در حال حاضر وبزی یکی از بهترین پلتفرم‌های سایت‌ساز در ایران و وردپرس یکی از بهترین پلتفرم‌های ساخت سایت در جهان است که می‌توانید از آن‌ها برای طراحی سایت استفاده کنید. ما در این مطلب به مقایسه سایت ساز وبزی و وردپرس پرداختیم. امیدواریم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.