You are currently viewing مقایسه افزونه های Elementor و Beaver Builder صفحه ساز وردپرس – نوین وردپرس

مقایسه افزونه های Elementor و Beaver Builder صفحه ساز وردپرس – نوین وردپرس


یکی از بهترین و جذاب ترین مزیت های استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس جهت طراحی سایت، وجود انواع صفحه سازها می باشد. صفحه سازها به شما این امکان را می دهند تا بدون نیاز به هیچ تخصص و دانشی، هر بخش از وب سایت خود را به دلخواه سفارشی کنید. به دلیل تنوع این دسته از افزونه، ممکن است انتخاب یک صفحه ساز مناسب برای شما پیچیده باشد. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم دو مورد از بهترین صفحه سازهای وردپرس از جمله المنتور و بیور بیلدر را به شما معرفی کنیم. بنابراین به شما پیشنهاد می کنم که این مطلب را تا انتها مشاهده کنید، زیرا قصد داریم به مقایسه افزونه های Elementor و Beaver Builder بپردازیم.

چرا به صفحه ساز در طراحی سایت نیاز داریم؟

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار انلاین موفق راه اندازی کنید، باید با اصول اولیه طراحی و سفارشی سازی بخش های مختلف سایت آشنایی داشته باشید، در غیر این صورت باید یک متخصص برنامه نویسی برای سایت خود استخدام تا سفارشی سازی های لازم را برای شم انجام دهد. از سوی دیگر، وردپرس برای راحتی کار افراد مبتدی صفحه سازهایی را ارائه دهد که هر کدام از آنها می توانند به شما در طراحی هر بخش کمک نمایند. اکثر صفحه سازهای محبوب از قابلیت کشیدن و رها کردن المان ها پشتیبانی می کند، یعنی هر کسی با هر میزان توانایی که دارد می تواند در کمترین زمان ممکن هر بخش از سایت را سفارشی کند.

با محبوبیت صفحه سازها، بسیاری از شرکت ها محصولات خود را با پیشنهادات مختلفی معرفی کردند که آنها را از رقبای خود متمایز می کرد. در حال حاضر صفحه سازهای مختلفی وجود دارد که ما در این مطلب قصد داریم Elementor و Beaver Builder را به شما معرفی و آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم تا در نهایت شما بتوانید یک انتخاب بهتر داشته باشید.

قبل از اینکه به فرق افزونه های Elementor و Beaver Builder بپردازیم، شما را با قابلیت ها و امکانات هر یک از این افزونه ها به صورت مجزا آشنا خواهیم کرد.

– بررسی افزونه صفحه ساز المنتور

افزونه المنتور بی تردید یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین صفحه ساز وردپرس در حال حاضر است که میلیون ها نفر از آن برای طراحی و سفارشی سازی سایت خود استفاده می کنند. این افزونه دارای رابط کاربری بسیار ساده و کشیدن و رها کردن است که نیازی به هیچ گونه دانش کدنویسی ندارد و همه کاربران می توانند از آن برای طراحی یک وب سایت استفاده کنند. با استفاده از این صفحه ساز شما می توانید یک سایت را از صفر تا صد طراحی کنید. می توانید طرح های خود را با افزودن یا حذف عناصر نیز سفارشی کنید.

المنتور دارای یک پیش نمایش زنده است به گونه ای که می توانید تغییرات خود را به صورت لحظه ای مشاهده کنید. به صورت پیش فرض دارای بیش از 100 الگوهای عناصر از پیش طراحی شده است که شما می توانید برای راحتی کار خود از انها استفاده و محتویات ان را سفارشی کنید. همچنین می توانید تغییرات خود را به صورت جداگانه روی هر دستگاهی از جمله موبایل تست و سفارشی نمائید. برخی از ویژگی های این افزونه عبارت است از:

  • رابط کاربری کشیدن و رها کردن: المنتور دارای رابط کاربری کشیدن و رها کردن است که به سادگی می توانید هر قسمت از سایت را تنها با کشیدن و رها کردن المان ها سفارشی کنید.
  • ویرایش ریسپانسیو: لازم نیست همیشه در صفحه دسک تاپ یا لپ تاپ خود طراحی انجام دهید، بلکه المنتور ویژگی های ویرایش زنده را برای هر صفحه نمایش مناسب مانند تلفن های هوشمند و زبانه ها ارائه می دهد.بنابراین هر کجا که هستید، فقط مرورگر خود را باز کنید و شروع به ویرایش سایت وردپرس خود نمائید.
  • و…

– بررسی افزونه Beaver Builder

Beaver Builder یک سازنده صفحه انعطاف پذیر است که در قسمت جلوی وب سایت وردپرس شما کار می کند. چه مبتدی باشید و چه یک حرفه ای، می توانید به کمک این افزونه مدیریت کاملی روی طراحی وب سایت خود داشته باشید. با صفحه ساز بیور بیلدر ساخت صفحات زیبا و حرفه ای وردپرس به آسانی کشیدن و رها کردن است. برخی از ویژگی های این افزونه عبارت است از:

  • دارای ماژول های محتوا از جمله: عکس، دکمه، عنوان، آیکون، ویرایشگر متن، صوتی، ویدئو و…
  • طرح های کامل و مبتنی بر ستون
  • پس زمینه های عکس، رنگ و ویدیویی
  • طرح بندی های دوستانه
  • طرح بندی های کاملاً ریسپانسیو
  • پشتیبانی از ابزارک و کدهای کوتاه وردپرس
  • با صفحات، پست ها و انواع پست های سفارشی کار می کند
  • الگوهای زیبا از پیش ساخته
  • و …

بیشتر بخوانید: افزونه المنتور (Elementor) یا ویژوال کامپوزر (Visual composer)؟

تفاوت افزونه های Elementor و Beaver Builder

در میان صفحه سازهای مختلف وردپرس، المنتور و بیور بیلدر دو مورد از محبوب ترین افزونه ها بشمار می روند که هر کدام از آنها ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را ارائه می دهند. در واقع این دو تنها صفحه ساز معمولی نیستند، بلکه آنها علاوه بر ویژگی های متمایز، بسیار کاربرپسند هم می باشند که می توانند یک تجربه بسیار حرفه ای را برای ویرایش صفحات به شما ارائه دهند. در ادامه مطلب شما را با تفاوت افزونه المنتور و Beaver Builder آشنا خواهیم کرد. امیدوارم تا انتهای این آموزش ما را همراهی کنید.

1- مقایسه افزونه Elementor و Beaver Builder از نظر راحتی در استفاده

– صفحه ساز المنتور

رابط کاربری این افزونه دارای دو بخش اصلی می باشد.  در سمت راست صفحه ، پانل ناوبری ویرایش المنتور را پیدا خواهید کرد که امکان دسترسی سریع به ابزارک های مختلف از دسته های اساسی، حرفه ای و کلی را برای شما فراهم می کند. در سمت چپ، می توانید طراحی هایی که ایجاد می کنید را در لحظه مشاهده نمائید. به سادگی عناصر را از صفحه سمت راست به بخش های مختلف صفحه بکشید و رها کنید. همچنین می توانید ستون ها را برای سفارشی کردن طرح صفحه از پیش ساخته شده اضافه یا حذف نمائید. هر بخش می تواند حداکثر شش ستون داشته باشد و می توانید عناصر را در هر مکانی قرار دهید.

هنگامی که کاربران روی یک بخش، ستون یا صفحه راست کلیک می کنند، یک منوی پاپ آپ با گزینه های کپی-پست و کپی ظاهر می شود. به علاوه، المنتور میانبرهای صفحه کلید مانند Ctrl+Z را برای خنثی کردن یک عمل پیاده سازی می کند. هر بار که روی یک عنصر کلیک می کنید، یک منوی ویرایش در پانل برای شما نمایان می شود. به عنوان مثال ، در صورتی که بر روی یک تصویر کلیک کنید، می توانید تنظیمات مربوط به اندازه و تراز آن را انجام دهید.

ویرایشگر زنده تعاملی پیش نمایش هر سایت هر زمان که عنصر جدیدی را به صفحه اضافه کنید، تغییر می کند. همچنین، المنتور یک ویژگی برای خودکارسازی پیشرفت کار شما دارد.

– صفحه ساز بیور بیلدر

هنگامی که برای اولین بار وارد رابط کاربری این صفحه ساز می شوید، از انتخاب الگوی گرفته تا اضافه کردن و ویرایش محتوا وجود خواهد داشت که می توانید همه آنها را مشاهده نمائید. این به ویژه برای مبتدیانی که تازه با سازندگان صفحه شروع می کنند مفید است. همانند المنتور این صفحه ساز هم دارای ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن همراه با یک صفحه پیش نمایش زنده می باشد.

هنگامی که روی دکمه + در سمت راست بالا کلیک می کنید، یک پنل همراه با انواع ماژول ها به شما نمایش داده می شود. سپس، هنگامی که یک ماژول را روی صفحه می کشید، یک پاپ آپ با گزینه های ویرایش به شما نشان داده می شود که تنظیمات مربوط به هریک را انجام دهید.

این صفحه سازنده دارای پیش نمایش زنده است، بنابراین می توانید پیشرفت ویرایش خود را مشاهده کنید. همچنین، بیور بیلدر هرگونه تغییر را به صورت خودکار، مشابه با المنتور ذخیره می کند.

علاوه بر این، صفحه ساز بیور بیلدر منوی ابزاری را در گوشه سمت چپ بالای صفحه ارائه می دهد. این امکان را به شما می دهد تا به سرعت صفحه خود را پیش نمایش، کپی و یا منتشر کنید. همچنین لیستی از میانبرهای صفحه کلید پشتیبانی شده و یک برگه تاریخ وجود دارد که در آن کاربران می توانند به راحتی تمام اقدامات خود و مشکلات صفحه را بررسی کنند.

2- تفاوت صفحه ساز های Elementor و Beaver Builder از نظر ماژول ها

– صفحه ساز المنتور

نسخه رایگان المنتور ماژول های مختلفی را برای طراحی ارائه می دهد. این موارد شامل یک ویرایشگر متن و همچنین دکمه ها، فیلم ها، تصاویر، نقشه های گوگل و جعبه های آیکون می باشد. اما اگر می خواهید به المان های بیشتری دسترسی داشته باشید، کافیست از نسخه پرو المنتور استفاده کنید. در نسخه حرفه ای به شما امکان می دهد به ابزارک های اختصاصی مانند اسلایدها، پرتفوی ها، فهرست مطالب، شمارش معکوس، جداول قیمت گذاری و بسیاری از المان های پیشرفته دیگر دسترسی داشته باشید.

این صفحه سازنده همچنین شامل ابزارک های ووکامرس است که به کاربران این امکان را می دهد تا تصاویر و قیمت های محصول، دکمه های افزودنی به سبد و رتبه بندی محصول را سفارشی کنند. با استفاده از این عناصر می توانید به راحتی یک صفحه فروشگاهی بسازید و آن را مطابق با ترجیحات خود سفارشی نمائید. علاوه بر این، المنتور دارای یک سازنده پاپ آپ است که می توانید از آن برای رشد لیست مشترکان خود استفاده کنید یا به بازدید کنندگان در مورد آخرین اخبار سایت خود اطلاع دهید.

– صفحه ساز بیور بیلدر

این افزونه صفحه ساز وردپرس ردیف، ستون و ماژول ها را به انواع مختلفی طبقه بندی می کند:

  • ماژول های اساسی: اینها شامل ویژگی های لازم برای تهیه یک صفحه استاندارد مانند ویرایشگر متن، عناصر صوتی و تصویری و دکمه ها هستند.
  • بلوک های قابل استفاده مجدد: در این بخش می توانید بلوک های سفارشی خود را پیدا کنید.
  • ویجت های وردپرس: تقریباً شامل هر ویجت ای است که می توانید در پنل مدیر وردپرس مانند بایگانی، دسته ها، منوی ناوبری و نظرات اخیر پیدا کنید.

نسخه رایگان این افزونه به شما این امکان را می دهد تا صفحاتی را با ابزارک های اساسی ایجاد کنید. اگر قصد دارید ویجت های بیشتری در اختیار داشته باشید، کافیست نسخه پولی آن را خریداری نمائید. کاربران همچنین می توانند ماژول های خاص خود را ایجاد کنند تا قابلیت های خاص در سایت خود را فعال کنند.

علاوه بر این، می توانید با تعریف نقش های مختلف مدیر، دسترسی کاربر وب سایت را محدود کنید.

3- فرق افزونه های Elementor و Beaver Builder از نظر گزینه های طراحی

– صفحه ساز المنتور

با استفاده از المنتور شما می توانید با کلیک روی آیکون در گوشه سمت چپ بالای صفحه ویرایش، تنظیمات وب سایت، سازنده قالب و همچنین تنظیمات کاربر را پیکربندی کنید. در واقع تنظیمات سایت جایی است که شما می توانید سیستم های طراحی مانند: رنگ های جهانی و فونت های جهانی را سفارشی نمائید. به این ترتیب می توانید رنگهای سفارشی جهانی و درون خطی را از پیش تعریف شده و ویرایش سبک های تایپوگرافی برای کل سایت تنظیم کنید.

– صفحه ساز بیور بیلدر

این صفحه سازنده گزینه های طراحی را ارائه می دهد که می توانید برای هر ماژول استفاده کنید. با این حال، گزینه های طراحی پیشرفته محدود در مقایسه با المنتور پرو وجود دارد. این صفحه ساز به شما امکان می دهد CSS های سفارشی را فقط به کل سایت اضافه کنید. همچنین هیچ ویژگی مانند جلوه های حرکتی، رنگ های جهانی و موقعیت یابی سفارشی در آن وجود ندارد.

4- تفاوت افزونه المنتور و Beaver Builder از نظر افزونه و قالب ها

– صفحه ساز المنتور

این صفحه ساز با داشتن بیش از 200 الگوی صفحه با طراحی حرفه ای در کتابخانه الگوی المنتور به شما کمک می کند تا یک طرح مناسب را مطابق با کسب و کار خود پیدا و محتویات آن را سفارشی کنید. از صفحات فرود فروشگاهی گرفته تا پرتفوی آنلاین و…

همچنین المنتور گزینه های مختلف از پیش ساخته شده را نیز ارائه می دهد:

  • بلوک ها: الگوهای سفارشی که می توانید برای یک بخش خاص ایجاد کرده و به یک صفحه جدید درون ریزی کنید.
  • صفحات فرود: الگوهای تمام صفحه ساخته شده برای ایجاد یک صفحه دلخواه و تکی
  • کیت های قالب: مجموعه ای از الگوهای حاوی عناصر صفحه مختلف برای ساخت یک ساختار کامل سایت.

استفاده از طرح های کتابخانه الگوی المنتور به کاربران امکان می دهد تا بیشتر روی انتخاب ویجت و برنامه ریزی محتوا تمرکز کنند. با این حال، شما همچنین می توانید سایتی را از ابتدا با سازنده قالب داخلی خود طراحی کرده و آن را به عنوان یک الگوی ذخیره کنید.

– صفحه ساز بیور بیلدر

صفحه ساز بیور بیلدر الگوهای از پیش ساخته را به شرح زیر طبقه بندی می کند:

  • الگوهای صفحه فرود: این شامل سه طرح رایگان و بیش از 25 قالب برتر برای صفحات فرود است.
  • الگوهای صفحه محتوا: افزونه به بیش از 20 الگوی از پیش ساخته شده از جمله صفحات تماس و اشتراک خبرنامه و… مجهز می باشد.

علاوه بر این، می توانید طرح های سفارشی خود را در کتابخانه الگوی خود ذخیره کرده و از آنها در هر صفحه ای در سایت استفاده کنید.

5- مقایسه افزونه های صفحه ساز Elementor و Beaver Builder از نظر پاسخگویی

– صفحه ساز المنتور

به صورت پیش فرض، تمام طرح های ساخته شده با المنتور پرو ریسپانسیو و کاملاً قابل پیمایش در دستگاه های مختلف هستند. علاوه بر این، شما می توانید قبل از انتشار هر صفحه را پیش نمایش کرده و عناصر مختلف را با کلیک بر روی نمادهای دستگاه تنظیم کنید.

همچنین المنتور کنترل شخصی سازی بیشتری را برای ایجاد یک سایت پاسخگو ارائه می دهد.

– صفحه ساز بیور بیلدر

مشابه المنتور، تمام طرح بندی هایی که با استفاده از صفحه ساز بیور بیلدر ایجاد می کنید به صورت خودکار در صفحه های مختلف از جمله دسک تاپ، تبلت و موبایل تنظیم می شود. همچنین این صفحه ساز سفارشی سازی صفحه پاسخگو بیشتری را نیز ارائه می دهد.

 

سوالات متداول

Elementor بهتر است یا Beaver Builder ؟

هر دو صفحه ساز امکانات و قابلیت های سفارشی سازی مختلفی را ارائه می دهند، اما المنتور از لحاظ های مختلف از جمله امکانات، کارایی، رابط کاربری و… از برتری بسیار بیشتری برخوردار می باشد.

کدام‌‌یک از این افزونه‌‌ها کارکرد راحت‌‌تری دارند؟

قطعاً المنتور رابط کاربری بسیار ساده تری را نسبت به سایر صفحه سازها ارائه می دهد که همین موضوع باعث شده تا این صفحه ساز در میان کاربران محبوب شود.

جمع‌بندی

المنتور دارای  رابط بصری و ساده است و طیف گسترده ای از ابزارک ها و قالب ها را ارائه می دهد که شما می توانید به سادگی از آن برای سفارشی سازی صفحات خود استفاده کنید. صفحه ساز بیور بیلدر نیز همانند المنتور قابلیت ها و امکانات متنوعی را ارئه می دهد که می توانید بدون نیاز به دانش کدنویسی طرح های خود را سفارشی نمائید. ما در این مطلب به مقایسه افزونه های صفحه ساز Elementor و Beaver Builde پرداختیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: hostinger