You are currently viewing معرفی و آموزش هوش مصنوعی جمینی – وردپرس جدید

معرفی و آموزش هوش مصنوعی جمینی – وردپرس جدید


بارگذاری…

هوش مصنوعی (AI) هر روز در حال پیشرفت است و مدل های مختلفی از آن وجود دارد که یکی از نمونه های عالی آن گوگل جمینی است. گوگل اخیراً Gemini، چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرده است تا جستجوها را برای کاربران روان تر و سریع تر کند. به لطف ویژگی‌های شگفت‌انگیز و قابلیت‌های جذاب آن، روز به روز محبوب‌تر می‌شود، بنابراین بسیاری از کاربران در حال حاضر از Google Gemini برای تشخیص الگوها و روندها، تصمیم‌گیری، حل مشکلات، یادگیری، برقراری ارتباط و ایجاد محتوا استفاده می‌کنند. در مقاله بعدی با ما همراه باشید تا شما را بیاوریم هوش مصنوعی گوگل و نحوه کار با ابزارهای هوش مصنوعی گوگل برای ملاقات

هوش مصنوعی گوگل چیست؟

Gemini AI Toolkit مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی مولد است که توسط Google برای ایجاد طیف وسیعی از محصولات و خدمات دیجیتال مختلف، از جمله چت‌بات Bard که قبلاً در دسترس است و چندین پروژه دیگر که هنوز فاش نشده‌اند، ایجاد شده است. Gemini که رقیب اصلی مدل‌های GPT OpenAI در نظر گرفته می‌شود، در حال حاضر از سه مدل زبان بزرگ مختلف (LLM) با اندازه و پیچیدگی متفاوت تشکیل شده است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تفسیر پویا و پاسخ به ورودی کاربر استفاده می‌کند.

مدل‌های Gemini نمونه‌هایی از مدل‌های هوش مصنوعی چندوجهی هستند، به این معنی که می‌توانند به طیف وسیعی از انواع محتوا مانند متن، ویدیو، صدا و کد برنامه پاسخ دهند. در نتیجه، مدل‌های Gemini از نظر تئوری می‌توانند وظایف مختلفی مانند تفسیر نت‌های یک صفحه موسیقی، ترکیب تصاویر برای ایجاد تصاویر جدید یا تولید سریع یک قطعه متن را انجام دهند.

به عبارت دیگر چت ربات گوگل جمینی یک چت بات قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی و یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی است که می توان از آن برای اهداف مختلف استفاده کرد. این شامل جستجوی اطلاعات، دریافت پاسخ سوالات، ترجمه مشاغل و موارد دیگر است. یکی از مواردی که Gemini را از ChatGPT و دیگر چت‌بات‌های هوش مصنوعی متمایز می‌کند این است که آنها به جای سری GPT، مدل زبان داخلی خود را دارند.

این هوش مصنوعی در حال حاضر از آخرین مدل هوش مصنوعی گوگل یعنی Gemini Pro پشتیبانی می کند. با مجموعه داده های عظیم و قابلیت های استدلال چندوجهی آموزش داده شد تا دقیق ترین و شبیه ترین پاسخ ها را به انسان بدهد. در حال حاضر بیش از 40 زبان را پشتیبانی می کند و در 230 کشور و منطقه در دسترس است.

بیشتر بخوانید: بهترین ویرایشگرهای ویدیویی هوش مصنوعی

قابلیت های گوگل جمینی AI

  • ادغام هوش مصنوعی Gemini: از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خود، به ویژه در انجام کارآمد وظایف تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کند.
  • بهره وری منابع: این هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که از نظر محاسباتی کارآمد باشد و می‌تواند در طیف وسیعی از دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها مستقر و گسترش یابد.
  • یادگیری و سازگاری مستمر: به طور مداوم از داده ها و تجربیات جدید یاد می گیرد و عملکرد و قابلیت های خود را در طول زمان بهبود می بخشد.
  • توابع مختلف: می تواند وظایفی از درک زبان، تشخیص تصاویر تا کمک به حل مسائل پیچیده را انجام دهد.
  • تولید چت و متن: این به ویژه در تولید متن و درگیر شدن در مکالمه ماهر است، اگرچه ممکن است در مقایسه با سیستم های اختصاصی هوش مصنوعی مانند ChatGPT 3 محدودیت هایی داشته باشد.
  • دسترسی به موبایل: از طریق برنامه Gemini قابل دسترسی است و ویژگی هایی مانند ایجاد متن، درک داده ها و تشخیص تصویر را ارائه می دهد.
  • منابع محاسباتی و نیازهای داده: مدل های پیشرفته مانند Gemini به قدرت محاسباتی قابل توجه و دسترسی به مجموعه داده های بزرگ نیاز دارند که به طور بالقوه مقیاس پذیری و مقرون به صرفه بودن را محدود می کند.
  • حفاظت از داده ها: این تضمین می‌کند که داده‌های ارسال‌شده توسط کاربر برای آموزش مدل‌ها یا مشاهده توسط انسان‌ها استفاده نمی‌شود و حریم خصوصی و امنیت را افزایش می‌دهد.
  • پشتیبانی از زبان گسترده: در بیش از 35 زبان موجود است و به مخاطبان جهانی خدمت می کند.
  • ویژگی های چندوجهی: طراحی شده برای درک، عملکرد و ترکیب انواع مختلف اطلاعات از جمله متن، کد، صدا، تصویر، ویدئو و …
  • انعطاف پذیری و مقیاس پذیری: بهینه شده برای اندازه های مختلف، و آن را برای سناریوهای مختلف استقرار از مراکز داده تا دستگاه های تلفن همراه مناسب می کند.

آموزش کار با هوش مصنوعی گوگل جمینی

Google Gemini AI یک رابط کاربر پسند با ویژگی های بسیاری ارائه می دهد. در مقاله بعدی شما را با نحوه ثبت نام در جمینی گوگل و نحوه کار با آن آشنا می کنیم.

1- آموزش ثبت نام جمینی

ابتدا باید به gemini.google.com بروید و با حساب Google خود وارد شوید. سپس به طور خودکار به صفحه اصلی Gemini هدایت می شوید.

ابتدا یک پنجره پاپ آپ با “شرایط استفاده” نمایش داده می شود که باید روی “موافقم” کلیک کنید و ادامه دهید. پس از آن، با موفقیت وارد سیستم جمینی خواهید شد.

2- درخواست یا درخواست خود را در فیلد وارد کنید

هنگامی که با موفقیت وارد سیستم شدید، صفحه اصلی Gemini را با لیستی از سوالات و یک کادر پیام در پایین مشاهده خواهید کرد. اگر نمی‌دانید چگونه از هوش مصنوعی Gemini استفاده کنید و چه چیزی بپرسید، می‌توانید برای شروع گفتگو با جمینی، نمونه سوالات را بررسی کنید. برخی از نمونه سوالات پیش فرض را درست بالای کادر فرمان خواهید دید.

همچنین، برای پرسیدن سوال مورد نظر خود، به کادر پیامی با عنوان “در اینجا یک درخواست را وارد کنید” در زیر بروید.

در این قسمت می توانید با تایپ یا فرمان صوتی سوال خود را از هوش مصنوعی بپرسید و در نهایت بر روی کلید “Enter” کلیک کنید. سپس این هوش مصنوعی گوگل شروع به تجزیه و تحلیل پیام شما می کند و مناسب ترین پاسخ را به شما می دهد.

همچنین، برای مکالمات مختلف، می‌توانید با کلیک بر روی «چت جدید» در بالا سمت چپ، یک جعبه چت جداگانه باز کنید.

یک گزینه Pinned وجود دارد که در آن می توانید با کلیک بر روی سه نقطه > پین، مهم ترین مکالمه خود را در بالای سابقه مکالمه Gemini خود در نوار کناری بالا سمت چپ ذخیره کنید.

Gemini همچنین از پاسخ های مبتنی بر تصویر پشتیبانی می کند. می توانید هر تصویری را آپلود کنید و دستوراتی مانند تجزیه و تحلیل تصویر یا هر نوع اطلاعاتی را بدهید. برای آپلود هر تصویر، روی نماد “آپلود تصویر” واقع در سمت چپ کادر گفتگو کلیک کنید.

3- با پاسخ جوزا تعامل داشته باشید

هنگامی که درخواست خود را وارد کردید، یک پاسخ تولید شده در عرض چند ثانیه دریافت خواهید کرد. اکنون گزینه هایی برای پاسخ به روش های مختلف دارید:

  • درخواست خود را ویرایش کنید: گاهی اوقات جوزا درخواست شما را نمی فهمد و پاسخ نامناسبی را به شما نشان می دهد. در این حالت، شما این امکان را دارید که با کلیک بر روی نماد مداد در گوشه سمت راست بالای صفحه و فشردن enter پس از بازنویسی پرس و جو، درخواست خود را ویرایش کنید.

  • دوست داشتن یا دوست نداشتن: ابزار هوش مصنوعی Gemini برای بازخورد باز است. هنگامی که یک پاسخ تولید شده به درخواست خود دریافت می کنید، می توانید پاسخ را با نمادهای داده شده در زیر بپسندید یا نپسندید. اگر پاسخ را رضایت بخش می دانید، می توانید آن را دوست داشته باشید یا نه.

  • پاسخ صحیح: اگر پاسخ را مناسب می‌دانید اما هنوز راضی نمی‌شوید، می‌توانید پاسخ را به چند روش دوباره ایجاد کنید. فقط به سمت پایین اسکرول کرده و روی نماد ویرایش کلیک کنید. شما می توانید پاسخ را تغییر دهید و با یک کلیک آن را کوتاه تر، طولانی تر، ساده تر، معمولی تر یا حرفه ای تر کنید.

  • پاسخ بررسی سریع: همچنین می توانید به سرعت پاسخ تولید شده توسط Gemini و منبع آن را بررسی کنید. یک نماد Google در زیر پاسخ تولید شده وجود دارد. می توانید برای تأیید منابع کلیک کنید و مطمئن شوید که منبع مجاز است.

  • نسخه های مختلف پاسخ ها را ببینید: هنگامی که درخواست خود را ارسال می کنید، سه نسخه مختلف از پاسخ Gemini را در همان حالت دریافت خواهید کرد. کافیست روی «مشاهده سایر پیش‌نویس‌ها» کلیک کنید و نسخه‌های مختلف پاسخ‌ها برای یافتن بهترین پاسخ برای درخواست شما نمایش داده می‌شود.

  • سوالات بعدی: چت ربات جمینی گوگل به شما امکان می دهد مکالمه خود را گسترش دهید. هنگامی که به سؤال شما پاسخ داده شد، می توانید سؤالات اضافی برای پاسخ بپرسید و بحث در مورد موضوعات مرتبط تا زمانی که پاسخ های رضایت بخشی دریافت کنید ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت وردپرس چقدر درآمد دارد؟

نکاتی در مورد هوش مصنوعی گوگل جمینی

سوال خود را واضح و مختصر بنویسید

هنگامی که قصد استفاده از Google Gemini را دارید، پرس و جو شما باید ساده، کوتاه و واضح باشد تا هوش مصنوعی بتواند به راحتی آن را درک کند.

– اطلاعات کافی ارائه دهید

اگر می‌خواهید مرتبط‌ترین پاسخ را دریافت کنید، باید تا آنجا که ممکن است اطلاعات بیشتری در اختیار این هوش مصنوعی قرار دهید.

– تبدیل اطلاعات به فرمت جدولی

می‌توانید از Google Gemini بخواهید که داده‌های خام را به یک قالب جدولی خوانا تبدیل کند.

– بررسی سریع پاسخ تولید شده

اگر می‌خواهید دقیق‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج را داشته باشید، می‌توانید با کلیک بر روی نماد Google و بررسی منابع اصلی آن برای اطلاعات داده شده، به سرعت پاسخ تولید شده را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش هوش مصنوعی Bing

ابزارهای هوش مصنوعی Gemini برای چه مواردی استفاده می شود؟

1- به سوالات خود پاسخ دهید

یکی از بزرگترین کاربردهای گوگل جمینی، پاسخگویی به سوالات یا سوالات شماست. شما می توانید هر چیزی را فقط با تایپ درخواست خود بپرسید و Gemini سوال شما را تجزیه و تحلیل می کند و پاسخ مربوطه را از موتور جستجو به شما می دهد.

2- خلاصه مقالات و صفحات وب

گاهی اوقات خواندن یک وبلاگ یا مقاله طولانی می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد. اینجاست که هوش مصنوعی Gemini به عنوان راه حلی ارائه می شود که در آن می توانید به Gemini بگویید آن محتوای طولانی را بخواند و آن را با کلمات ساده، دقیق و قابل فهم برای شما خلاصه کند.

3- تولید محتوای خلاقانه و متون تبلیغاتی

همچنین می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی Gemini برای تولید محتوای خلاقانه مانند کپی آگهی برای کسب‌وکارتان، داستان‌های تبلیغاتی، اشعار، فیلمنامه‌های ویدیویی و موارد دیگر استفاده کنید.

4- برای وبلاگ ها، کتاب ها، پروژه ها یا ایمیل ها طرحی ایجاد کنید

این هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا کارهای خود را تا حد امکان ساده کنید. با استفاده از Google Gemini می توانید در چند ثانیه برای ایجاد طرح کلی وبلاگ، نوشتن کتاب، مدیریت پروژه یا تهیه پیش نویس ایمیل کمک بگیرید.

سوالات متداول

گوگل بهتر است یا بینگ AI؟

تعیین اینکه آیا هوش مصنوعی گوگل بهتر از بینگ است یا خیر، نیازمند بررسی چندین جنبه از جمله انواع فناوری های هوش مصنوعی مورد استفاده، ادغام آنها با قابلیت های جستجو و تجربه ای است که کاربران ارائه می دهند. به طور کلی می توان گفت که هوش مصنوعی گوگل امکانات بیشتری نسبت به هوش مصنوعی بینگ ارائه می دهد.

آیا هوش مصنوعی گوگل محدود است؟

بله، هوش مصنوعی گوگل (AI) دارای محدودیت هایی است که در جنبه های مختلف ارائه و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مشهود است. این محدودیت ها ناشی از محدودیت های فنی، ملاحظات اخلاقی و پیچیدگی ذاتی خود سیستم های هوش مصنوعی است.

خلاصه: معرفی هوش مصنوعی Gemini AI

Gemini AI یک مدل هوش مصنوعی است که توسط گوگل توسعه یافته است. این پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین مدل هوش مصنوعی است که تا به امروز توسط گوگل تولید شده است، که به صورت چندوجهی طراحی شده است، به این معنی که می‌تواند انواع مختلفی از انواع داده‌ها مانند متن، کد، صدا، تصاویر و ویدیوها را پردازش و درک کند. این قابلیت هوش مصنوعی Gemini را بسیار منعطف می‌کند و به آن اجازه می‌دهد به طور موثر در طیف گسترده‌ای از سیستم‌ها، از سرورهای مرکز داده قدرتمند گرفته تا دستگاه‌های تلفن همراه، اجرا شود. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

منبع: dorik