You are currently viewing معرفی انواع سطوح بر اساس کارایی و هزینه

معرفی انواع سطوح بر اساس کارایی و هزینه


لپ تاپ های مایکروسافت همواره مورد تایید بسیاری از کاربران بوده و از خرید این دسته از محصولات بسیار راضی هستند. سرفیس لپ تاپ نوع جدیدی است که در سال های اخیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

مایکروسافت برای طراحی و توسعه سیستم عامل ویندوز بیش از هر چیز دیگری شناخته شده است. اما نمی توان نقش آن را در تولید محصولاتی مانند کنسول و لپ تاپ نادیده گرفت. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ خوب هستید، در این مقاله می‌خواهیم لپ‌تاپ‌های سرفیس را بر اساس عملکرد و قیمت بسنجیم. ما همچنین هزینه های تعمیر سطح را بررسی خواهیم کرد.

بازرسی انواع سطوح

از آنجایی که تعداد زیادی لپ تاپ سرفیس وجود دارد، انتخاب یکی از آنها کمی دشوار است. نام این محصولات تا حدودی شبیه به هم است و بسیاری از کاربران این مدل ها را اشتباه می گیرند. در این مقاله به بررسی انواع سرفیس مایکروسافت پرداختیم.

برای مثال سرفیس گو شامل مدل های کوچک و نسبتا ارزان تری می شود و ما سرفیس پرو را یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین مدل هایی می دانیم که مایکروسافت در طول این سال ها به طراحی و توسعه آن توجه زیادی کرده است. بعید نیست که در آینده شاهد موارد بیشتری در قالب لپ تاپ یا تبلت سرفیس باشیم تا نیازهای مشتریان را بیشتر برطرف کنیم. از جمله مهم ترین این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- سرفیس پرو

ابتدا بد نیست از لپ تاپ سرفیس پرو شروع کنیم که سیستم عامل آن در اکثر مواقع عالی عمل می کند. این ویژگی اعتماد بسیاری از خریداران را جلب کرده است. سرفیس پرو می تواند یک انتخاب جذاب برای سردبیران وب سایت ها، مجلات و به طور کلی افرادی باشد که کسب و کار اینترنتی دارند. بسیاری آن را بهترین تبلت ویندوزی می دانند.

این محصول در واقع یک تبلت لمسی 13 اینچی است که به تنهایی یا با کیبورد جداشدنی قابل استفاده است. داشتن پایه ترکیبی با لولای قابل تنظیم، استفاده از آن را آسان می کند. لازم به ذکر است که این لولا تا 165 درجه قابل چرخش است. از دیگر ویژگی ها و مزایای سرفیس پرو، موارد زیر را نباید فراموش کرد:

  • تکنولوژی دوربین هوشمند

  • شارژ طولانی مدت برای ساعت ها

  • صفحه لمسی

  • صفحه کلید قابل جابجایی اضافی

  • وزن سبک و قابلیت حمل آسان

  • انتخاب پردازنده های Microsoft SQ و Intel Core

  • سطحی مناسب برای طراحان گرافیک و صاحبان مشاغل آنلاین

2- سرفیس گو

ما به بررسی خانواده سرفیس با لپ‌تاپ‌های سرفیس گو ادامه می‌دهیم، لپ‌تاپ‌هایی که شکل کوچک‌تری دارند و قیمت پایین‌تری نسبت به لپ‌تاپ قبلی دارند. اکنون این لپ تاپ به عنوان یکی از ارزان ترین تبلت های ویندوزی شناخته می شود که مدلی مقرون به صرفه از محصولات سرفیس است.

صفحه نمایش کوچک و قدرت کم پردازنده آن را به سطحی مناسب برای دانش آموزان تبدیل کرده است. همچنین قابلیت حمل آسان این لپ تاپ را به سطحی مناسب برای دانش آموزان تبدیل کرده است. مشخصات کلی این نوع عبارتند از:

  • قیمت برای لایه برداری مجدد مناسب است

  • بسیار سبک، کوچک و قابل حمل

  • با صفحه نمایش لمسی

  • دوربین جلو و عقب برای ثبت تصاویر و فیلم های با کیفیت نسبتا بالا

  • مناسب برای وبگردی، ایمیل و پردازش متن

  • همراه با یک صفحه کلید اضافی برای استفاده

3- لپ تاپ سرفیس

سطوح لپ تاپ برای افرادی که به دنبال یک لپ تاپ با کیفیت و بادوام هستند مناسب است. طراحی این لپ تاپ ها در نوع خود جذاب است و حالا نسل پنجم آن عرضه شده است. هزینه تعمیر سطح مناسب یکی از مزایای این محصول است.

این محصول دارای دو صفحه نمایش 13.5 و 15 اینچی بوده و مانند سایر محصولات سرفیس شامل چندین رنگ مختلف می باشد. قیمت سرفیس در این محصول ممکن است کمی بالا باشد. اما از آن به عنوان سطحی مناسب برای گرافیست ها یاد می شود. علاوه بر این، در بین این مدل ها سطحی مناسب برای مهندسین عمران نیز وجود دارد. از مهمترین ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش لمسی با قدرت بالا

  • صفحه کلید پوشیده از پارچه برای دوام و طول عمر

  • پوشش منیزیم با کیفیت بالا

  • پردازنده قدرتمند Core i5 یا i7 بسته به نیاز مشتری

  • یکی از بهترین گزینه ها برای ویرایش تصاویر و فیلم ها

4- کتاب سطحی

در نهایت به یکی دیگر از محصولات مهم سرفیس یعنی سرفیس بوک می رسیم که با طراحی قابل جدا شدن، قدرت پردازش قابل توجهی را در اختیار عموم قرار داد. البته این سطوح را باید در دسته هیبریدی لپ تاپ- تبلت دسته بندی کرد. این دسته بندی محصولات در درجه اول برای کاربران و گیمرهای حرفه ای ایجاد شده است و آن را سطح معاملاتی مناسبی می دانند.

پردازنده گرافیکی انویدیا به کار رفته در این لپ تاپ امکان اجرای اکثر برنامه ها و بازی های سنگین را بر روی آن ممکن می سازد. همچنین یک لولا قفل مکانیکی وجود دارد که می توان از آن برای جدا کردن صفحه نمایش از پایه کیبورد استفاده کرد. سرفیس بوک نیز مانند مدل قبلی این خانواده دارای دو صفحه نمایش 13.5 و 15 اینچی است که تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد.

قیمت نسل جدید این محصولات کمی بالا و شاید حتی بالاتر از سایر گزینه های ذکر شده است; بنابراین این لپ‌تاپ برای کاربرانی مناسب است که می‌توانند از پس قیمت بالای آن برآیند و برای سال‌ها صرفه‌جویی در خرید لپ‌تاپ‌های دیگر و هزینه‌های تعمیر سرفیس صرفه‌جویی کنند. در زیر برخی از ویژگی های کلیدی Surface Books را مشاهده خواهید کرد:

  • دارای صفحه کلید قابل جابجایی برای سهولت در استفاده و قابل حمل بودن

  • مناسب برای طراحی گرافیک سنگین، تجارت و مشاغل مشابه

  • امکان انتخاب کارت گرافیک مانند Nvidia GeForce

  • وضوح بالاتر نسبت به سایر مدل های سرفیس

بسیاری از افراد این سوال را دارند که بهترین سطح موجود در بین این مدل ها کدام است که واقعا نمی توان به آن پاسخ دقیق داد. این بستگی به نیاز، ترجیحات و استفاده شما دارد. یعنی با توجه به پروژه ها و کارهای مختلف شما باید ببینید کدام سطح ارزش خرید بیشتری خواهد داشت.

نتیجه

در این مقاله به بررسی و ارائه مدل های مختلف سطوح پرداخته ایم که امیدواریم پس از مطالعه بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. با توجه به تنوع در پیکربندی و ابعاد، این انتخاب ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد. شاید بسیاری از کاربران نگران هزینه تعمیر سرفیس باشند که باید گفت تعیین این هزینه بستگی به مدل و نوع دقیق آن دارد. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.