You are currently viewing مشخصات کامل Google Pixel 8a فاش شد: دو ارتقاء بزرگ وجود دارد

مشخصات کامل Google Pixel 8a فاش شد: دو ارتقاء بزرگ وجود دارد


تقریباً تمام جزئیات پیکسل 8a فاش شده است. این گوشی هوشمند شباهت هایی با نسل قبل دارد و البته ویژگی های جدیدی نیز به آن اضافه شده است. در حال حاضر گزارش مرجع جدیدی منتشر شده است که دارای مشخصات کامل است پیکسل 8a نشان می دهد.

مشخصات کامل پیکسل 8a فاش شد: دو تغییر بزرگ وجود دارد

همانطور که گفته شد، علیرغم شباهت‌های پیکسل 8a گوگل به نسل قبلی، شاهد ارتقاءهای بزرگی نیز هستیم. این گوشی هوشمند با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود که دو برابر بیشتر از نسل قبلی خود است. پیکسل 7a تنها با پیکربندی 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی به کاربران دسترسی پیدا کرد. یکی دیگر از پیشرفت های مهم مربوط به نرخ به روز رسانی صفحه است که در پیکسل 8a بهبود یافته است. این گوشی هوشمند آینده گوگل دارای نمایشگری با نرخ تازه سازی 120 هرتز خواهد بود. اینها تغییرات بزرگی هستند که باعث ایجاد تفاوت در تجربه کاربر می شوند.

پیکسل 8a

با ارتقای حافظه ذخیره سازی، فضای بیشتری برای ذخیره عکس، فیلم، برنامه یا هر چیز دیگری خواهید داشت و نرخ رفرش بالاتر کار با گوشی را لذت بخش تر می کند. حداکثر روشنایی نمایشگر نیز به 2000 نیت (1400 نیت با HDR) افزایش یافته است. سایر مشخصات نیز همین است. مانند نسل قبلی، پیکسل 8a دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با پشتیبانی از HDR و نسبت کنتراست بیش از 1,000,000:1 است. صفحه نمایش توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می شود.

پیکسل 7a باتری 4385 میلی آمپر ساعتی داشت. با این حال، پیکسل 8a از باتری 4492 میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد. گوگل ادعا می کند که این گوشی هوشمند در حالت Extreme Battery Saver بیش از 24 ساعت (یا تا 72 ساعت) شارژ می شود. البته انتظار نداریم که شارژدهی این گوشی هوشمند تفاوت زیادی با نسل قبل داشته باشد. این گوشی آینده گوگل از شارژ بی سیم Qi نیز پشتیبانی می کند.

رندرهای تبلیغاتی Pixel 8a

مانند Pixel 8 و 8 Pro، Pixel 8a نیز 7 سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی را دریافت خواهد کرد. از این رو کاربرانی که این گوشی هوشمند را خریداری می کنند تا مدت ها نیازی به ارتقای گوشی خود نخواهند داشت. البته به شرطی که تحت تاثیر سخت افزار جدید براق قرار نگیرند. ما در ابتدا فکر می کردیم پیکسل 8a به مدت هفت سال به روز رسانی های امنیتی را دریافت می کند. اکنون مطمئن هستیم که این گوشی هوشمند علاوه بر آپدیت های امنیتی به مدت ۷ سال به روز رسانی سیستم عامل را نیز دریافت خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که این 7 سال از زمان عرضه پیکسل 8a به بازار آمریکا محاسبه می شود نه از زمانی که گوشی را خریداری کرده اید.

دوربین Pixel 8a مشابه نسل قبل است اما امکانات نرم افزاری جدیدی به آن اضافه شده است

اگرچه سخت افزار دوربین پیکسل 8a نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است، اما ویژگی های جدیدی به آن اضافه خواهد شد. از جمله این ویژگی ها می توان به ویرایشگر مجهز به هوش مصنوعی، Best Take و Ultra HDR اشاره کرد. ویژگی های دیگری مانند حالت شب، رفع تاری عکس، پاک کن جادویی و حالت پرتره نیز در دسترس خواهد بود. در قسمت ضبط ویدیو، عملکرد Audio Magic Eraser به شما کمک می کند. بنابراین می‌توانید با خیال راحت از Pixel 8a ویدیو ضبط کنید، بدون ترس از اینکه نویز پس‌زمینه ویدیوتان را خراب کند.

گوشی Pixel 8a رنگ بندی جذابی خواهد داشت

چند هفته پیش، گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد این گوشی هوشمند آینده گوگل در چهار رنگ مختلف در دسترس خواهد بود. البته رنگ سبز پیکسل 8a دیگر Mint نامیده نمی شود. گوگل نام این رنگ را “آلوئه” گذاشته است. دو رنگ سبز متفاوت هستند و پیکسل 8a روشن تر از پیکسل 8 به نظر می رسد. مدتی پیش تصاویری از قاب محافظ این گوشی هوشمند میان رده از سوی گوگل به بیرون درز کرد که نشان می داد احتمالاً دستگاه به رنگ نارنجی عرضه خواهد شد. رنگ هم همینطور

تصاویر قاب محافظ Pixel 8a لو رفت: در پنج رنگ مختلف عرضه می شود

بخیه می زند سایر مشخصات پیکسل 8a مشابه نسل قبل خواهد بود. البته این گوشی به جای Tensor G2 تراشه جدیدی دارد تانسور G3 نسخه 128 گیگابایتی پیکسل 8a با قیمت 499 دلار و نسخه 256 گیگابایتی با قیمت 559 دلار در دسترس خواهد بود.

گوگل پیکسل 7a با تراشه Tensor G2 و قیمت 499 دلار ارائه شد

حالا که مشخصات کامل آن لو رفته است، نظر شما در مورد پیکسل 8a چیست؟