You are currently viewing مشخصات احتمالی تراشه Mediatek Dimensity 9400 فاش شد: 3 نانومتری و درنده!

مشخصات احتمالی تراشه Mediatek Dimensity 9400 فاش شد: 3 نانومتری و درنده!


در سال‌های اخیر، باید اذعان کرد که سازنده تراشه‌های تایوانی Mediatek توانسته با سری تراشه‌های Dimensity تغییر قابل توجهی در دیدگاه مصرف‌کنندگان و بازار ایجاد کند. اگرچه تراشه های پرچمدار آن هنوز سهم زیادی از بازار ندارند، اما هر سال مدل جدیدی را ارتقا و معرفی می کنند. مشخصات احتمالی اخیر تراشه مدیاتک Dimensity 9400 واضح است که با 3 نانومتری و یک تراشه غارتگر سر و کار خواهیم داشت.

تراشه مدیاتک Dimensity 9400

انتظار می رود تراشه پرچمدار بعدی مدیاتک، یعنی ابعاد 9400 در حدود پاییز 1403، به طور رسمی معرفی شد. انتظارات زیادی از این تراشه وجود دارد و در سال 2024 نمی توان تنها با مشخصات سخت افزاری مشتری را متقاعد کرد. طبیعتا تمرکز بر هوش مصنوعی یکی از مواردی است که برای همگام شدن با روندهای امروزی باید از آن استفاده کرد.

منبع چینی Digital Chat Station اخیرا ادعا کرده است که تراشه MediaTek Dimensity 9400 با مدل شماره MT6991 این تراشه در دست توسعه است نسل دوم N3E این به معنای استفاده از تراشه های 3 نانومتری TSMC است که تا 34 درصد مصرف انرژی کمتری ارائه می دهند.

ابعاد 9400 مدیاتک احتمالاً همان مسیر نسل قبلی خود را طی خواهد کرد. نسل قبلی این تراشه با حذف هسته‌های ضعیف (که برای مدیریت مصرف انرژی و دما در حین کارهای سبک استفاده می‌شوند) کاملاً بر روی عملکرد متمرکز بود.

شاید سایز 9400 دارای یک هسته قوی است Cortex-X5 در حال حاضر در فرکانس 3.4 گیگاهرتز تست می شود. شایعه شده است که این فرکانس ممکن است قبل از عرضه رسمی تراشه افزایش یابد. تک هسته اصلی با 3 هسته Cortex-X4 و 4 هسته Cortex-A720 همراه خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در مورد Dimensity 9400 مدیاتک پیشتر منتشر شده بود و تست های اولیه Gekbench نشان می دهد که Dimensity 9400 در بخش های CPU و GPU بهتر از Snapdragon 8 Gen 4 عمل می کند.

نظر شما چیست، آیا منتظر تراشه پرچمدار این تراشه ساز تایوانی هستید؟