You are currently viewing مزایای استفاده از فناوری ها و خدمات امنیت شبکه

مزایای استفاده از فناوری ها و خدمات امنیت شبکه


در شبکه های مدرن، چندین سیستم کامپیوتری و محاسباتی با هم استفاده می شوند و حفظ امنیت آنها برای محافظت از داده ها و اطلاعات موجود مهم است. به همین دلیل خدمات امنیت شبکه مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته است. با رشد تکنولوژی مدرن در دنیای امروز، نیاز به پشتیبانی و نگهداری شبکه بیش از پیش احساس می شود. در سال های اخیر، هکرها و کلاهبرداران اینترنتی روش های مختلفی را برای نفوذ به شبکه های سازمانی و شرکتی ابداع کرده اند. بنابراین استفاده از ابزارها و تکنیک های مختلف امنیت شبکه ضروری است.

مهمترین وظایف تیم امنیت شبکه

برای ارتقاء سطح امنیت شبکه چندین وظیفه مهم به تیم امنیتی مربوطه محول می شود:

  1. این تیم وظیفه ایمن نگه داشتن شبکه از هرگونه حمله سایبری را بر عهده دارد.
  2. مسئولیت مراقبت از اطلاعات و داده های موجود و اطمینان از حذف نشدن آن بر عهده تیم امنیت شبکه است.
  3. در قسمت حراست باید به ورودی و خروجی های مربوطه توجه شود و تا حد امکان از نفوذ عوامل خارجی جلوگیری شود.
  4. تیم امنیت شبکه باید از انواع تهدیدات امنیتی در شبکه های مدرن آگاه باشد. این تهدیدات شامل انواع اسب های تروجان، هکرها، بدافزارها، ویروس ها و کرم های کامپیوتری می شود که با روش های خاصی می توان از هر کدام جلوگیری کرد.

مهمترین مزایای خدمات امنیت شبکه

امروزه بسیاری از شرکت های پشتیبانی خدمات امنیت شبکه در سطح ایده آل را به کاربران ارائه می دهند. استفاده از این خدمات مزایای بی شماری را به همراه دارد و نیاز سازمان ها و شرکت های مختلف را برطرف می کند. توسعه و اجرای این راه حل های امنیتی برای جلوگیری از آسیب در ساختار کسب و کار امروزی مهم خواهد بود. برخی از مهمترین مزایای استفاده از این خدمات به شرح زیر است:

حفاظت از اطلاعات حساس

در سیستم امنیت شبکه، حفاظت از اطلاعات حساس و امنیتی به عنوان مهمترین هدف خدمات پشتیبانی معرفی شده است. داده ها و اطلاعات محرمانه سازمانی و شرکتی مهمترین دارایی هر کسب و کاری محسوب می شود و اکثر خدمات امنیتی شبکه برای جلوگیری از سرقت و دسترسی های غیرمجاز ارائه خواهد شد. این داده ها شامل اطلاعات مالی، تجاری و تجاری است. اگر این اطلاعات مهم در اختیار افراد غیرمجاز قرار گیرد، خطر کلاهبرداری و سوء استفاده برای کسب و کار وجود دارد. در سیستم امنیت شبکه از سیستم رمزگذاری اطلاعات برای جلوگیری از این مشکلات استفاده می شود.

بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری ایمن تر یکی از مهمترین مزایای استفاده از خدمات امنیت شبکه است. در صورت خطرات سایبری و حملات امنیتی، سرعت شبکه شما به شدت کاهش می یابد. اگر امنیت شبکه به خوبی تامین شود، تجربه کاربری افراد در سیستم بهبود یافته و مشتریان بیشتری وارد شبکه مورد نظر خواهند شد. خطراتی مانند تاخیر و حوادث ناخوشایند همیشه باعث نارضایتی مشتریان شما می شود.

حفاظت از اعتبار تجاری

با بهبود امنیت شبکه های امروزی، از اعتبار تجاری به خوبی محافظت می شود. در صورت هک شدن سیستم شبکه یک سازمان، دسترسی کاربران به شبکه مورد نظر قطع می شود و این امر اعتبار کسب و کار مربوطه را تهدید می کند. این مشکل هزینه های مالی و اعتباری بالایی را برای مشاغل به همراه دارد. برای ادامه کسب و کار سودآور و قابل اعتماد باید به حفظ امنیت سیستم موجود توجه داشته باشید.

انواع بخش های امنیت شبکه

برای آشنایی بیشتر با سیستم امنیت شبکه، باید به بخش های مختلف آن توجه کنید. برای برقراری امنیت و حفظ شهرت و کسب و کار برندها و کسب و کارهای امروزی باید به تمامی جنبه های امنیت شبکه پرداخت. این تقسیمات شامل موارد زیر است:

  1. امنیت فیزیکی برای کار با قطعات سخت افزاری سیستم مانند روترها، سوئیچ ها و غیره.
  2. امنیت شبکه چند لایه برای نگهداری اطلاعات، نقشه برداری زیر شبکه، فایروال ها و موارد دیگر.
  3. امنیت لایه انتقال شبکه؛ این بخش از سیستم امنیت شبکه، ارتباط امن بین سیستم ها و دستگاه های موجود را مورد بحث قرار می دهد.
  4. خدمات امنیتی لایه کاربردی که برای مدیریت وضعیت نرم افزار و محافظت از آن ارائه می شود. در این قسمت انواع آسیب پذیری های نرم افزار سیستم مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  5. اقدامات امنیتی برای کنترل دسترسی به اطلاعات شبکه
  6. امنیت شبکه بی سیم که دستگاه های نفوذی را به سیستم شبکه مورد نظر حذف می کند.
  7. خدمات امنیت شبکه ابری که با استفاده از تکنیک های احراز هویت ارائه می شود.
  8. امنیت رویداد و مدیریت تهدید
  9. امنیت بخش انسانی

سرویس های امنیت شبکه با چه چالش هایی روبرو هستند؟

شرکت های پشتیبانی امنیت شبکه همواره با چالش هایی در این زمینه مواجه هستند. پرداختن به این مسائل ایمنی شبکه مورد نظر را تضمین می کند. بدون شک افراد عادی و کارکنان سازمان ها و بنگاه ها مهارت کافی برای مقابله با این مشکلات را نخواهند داشت:

  1. حملات نفوذ برای دسترسی به منابع شبکه
  2. حملات برای از بین بردن دسترسی مجاز به شبکه
  3. حملات داخلی که توسط یکی از اعضا و کاربران شبکه انجام می شود و از اطلاعات و منابع موجود سوء استفاده می کند.
  4. هک کردن قطعات نرم افزاری برای سرقت اطلاعات کاربر
  5. نقض حریم خصوصی کاربران از طریق دسترسی غیرمجاز به اطلاعات آنها
  6. مشکلات رمزگذاری و دسترسی به فایل

نتیجه

در این قسمت اطلاعاتی در مورد برخی از پارامترهای مرتبط با امنیت شبکه ارائه کرده ایم. با در نظر گرفتن مزایای استفاده از این خدمات می توانید از یک شرکت قابل اعتماد برای حفظ امنیت شبکه خود استفاده کنید. کارشناسان تیم امنیتی همواره با چالش ها و اختلالاتی در قسمت های داخلی و خارجی سیستم شبکه مواجه هستند که در این مقاله به ارائه برخی از آنها پرداخته ایم.