You are currently viewing مایکروسافت رایانه های شخصی Copilot Plus را معرفی کرد

مایکروسافت رایانه های شخصی Copilot Plus را معرفی کرد


در جریان رویداد 31 می 1403، مایکروسافت دسته جدیدی از محصولات ویندوز را معرفی کرد. مایکروسافت کامپیوترهای Copilot Plus را معرفی کرد و تمرکز اصلی بر روی هوش مصنوعی خواهد بود.

کامپیوترهای Copilot Plus

مایکروسافت کامپیوترهای Copilot Plus با سخت افزار داخلی با هوش مصنوعی معرفی کرد. به این ترتیب، موج جدیدی از رایانه های شخصی متمرکز بر هوش مصنوعی در راه است. اولین مورد از این محصولات با یک تراشه ساخته شده توسط کوالکام و نه اینتل عرضه خواهد شد.

رایانه های شخصی Copilot Plus

مایکروسافت در تلاش است تا هوش مصنوعی را در قلب لپ تاپ ها قرار دهد. نام تجاری جدید آنها به نام “کامپیوترهای Copilot Plusبه عنوان لپ تاپ های ویندوزی شناخته می شود سخت افزار داخلی با هوش مصنوعی ذکر شده است که آنها از ویژگی های هوش مصنوعی در سراسر سیستم عامل پشتیبانی می کنند.

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در رویداد جدید گفت که کامپیوترهای Copilot Plus از همه شرکای اصلی آن از جمله دل، لنوو، سامسونگ، اچ پی، ایسر و ایسوس در دسترس خواهند بود.

محصولات سری Surface این شرکت مدل های PC Copilot Plus را نیز ارائه خواهند کرد. در حالی که این شرکت تلاش می‌کند تا تراشه‌های Arm را به لپ‌تاپ‌های ویندوز بیاورد، نادلا گفت لپ‌تاپ‌های دارای تراشه‌های اینتل و AMD نیز این ویژگی‌های هوش مصنوعی را ارائه خواهند داد.

وجود NPU در لپ تاپ های برند Copilot Plus

وجود NPU در لپ تاپ های برند Copilot Plus

عملکرد هوش مصنوعی در محصولات این برند به لطف پردازنده عصبی یا NPU امکان پذیر خواهد بود. یکی از نکات کلیدی که مایکروسافت در بین قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید خود به آن اشاره می‌کند این است:به خاطر آوردن“خوب.

این ویژگی قرار است هوش مصنوعی ایجاد کند “حافظه تصویر” قابل جستجو. از تمام کارهایی که در رایانه خود انجام داده اید و دیده اید استفاده کنید.

همچنین، نسل بعدی دستیار هوش مصنوعی داخلی مایکروسافت، Copilot GPT-4o پشتیبانی خواهد کرد

یوسف مهدی، مدیرعامل بخش ویندوز مایکروسافت گفت:

لپ‌تاپ‌های جدید «۵۸ درصد سریع‌تر» هستند مک بوک ایر با پردازنده M3 و عمر باتری آن “تمام روز” خواهد بود.

با این حال، او مشخص نکرد که آیا این موضوع برای همه لپ‌تاپ‌های PC Copilot Plus صادق است یا فقط مدل‌هایی که به پردازنده‌های مبتنی بر Qualcomm Arm مجهز هستند، این بهبود عملکرد را دارند. این برند در انتظار سال آینده است 50 میلیون لپ تاپ با نام تجاری Copilot Plus PC برای فروش

• مشخصات مورد نیاز لپ تاپ های مارک دار کمک خلبان پلاس

رایانه های شخصی Copilot Plus دارای مشخصات ویژه ای هستند تا اطمینان حاصل شود که می توانند عملکرد مورد انتظار مایکروسافت را ارائه دهند. به عنوان مثال، آنها باید موارد زیر را داشته باشند:

  1. 1- حداقل 256 گیگابایت SSD
  2. 2- پردازنده عصبی یکپارچه – NPU
  3. 3- حداقل 16 گیگابایت رم
  4. وبگردی 4 تا 15 ساعته (برای مدل های مبتنی بر Arm با تراشه های کوالکام)

مایکروسافت به این دستگاه ها اشاره می کند آغاز عصر جدیدی از لپ تاپ های ویندوزی معرفی می کند

تغییر به تراشه های مبتنی بر Arm (که مایکروسافت در گذشته تلاش کرده و نتوانسته است به آن دست یابد) می تواند عمر باتری لپ تاپ های ویندوزی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ویژگی های جدید هوش مصنوعی برای کار سریع با سخت افزار پردازنده طراحی شده اند.

نطر شما چی هست؟ تو فکر می کنی کامپیوترهای Copilot Plus موفقیت در بازار؟