You are currently viewing ماهیت واقعی تمدن غرب باید برای جوانان توضیح داده شود

ماهیت واقعی تمدن غرب باید برای جوانان توضیح داده شود


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سید محمد حسینی معاون پارلمانی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار داشت: معلمان معارف اسلامی در خط مقدم دفاع از کیان هستند. مبانی اسلام و انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه امروز افکار عمومی جهان آمادگی پذیرش سخنان حق را دارد، تاکید کرد: اساتید و دانشگاهیان با حضور فعال و موثر خود در عرصه تبیین و روشنگری می توانند ضمن پاسخگویی به ابهامات و شبهات موجود در جامعه، پشتیبان صحیح باشند. مواضع ملت ایران در دفاع از عدالت و مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم و سلطه در مقابل گوش ملت های جهان.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به جایگاه برجسته علم و علم از دیدگاه اسلام، گفت: ابن ابی عمیر از بزرگان حدیث و از اصحاب اجماع است که سیره امام کاظم(ع) را درک کرده است. امام رضا و امام جواد (علیهما السلام) و در خصوص ویژگی های شیعیان حدیثی نقل می کند. در این زمینه، برخی از شما بیش از دیگران اهل نماز، برخی بیشتر حج و برخی اهل جود هستید. ، مغفرت و رحمت و برخی از شما بیشتر از دیگران روزه می گیرند، اما بهترین شما کسی است که علمش از دیگران بیشتر باشد و آن نیز با مطالعه و تفکر و کسب علم به دست آید.

حسینی بر اهمیت ایجاد شور و اشتیاق در دانش آموزان به علم آموزی تاکید کرد و اظهار داشت: قطعاً اگر روش تدریس به گونه ای باشد که شور و نشاط بیشتری در دانش آموزان ایجاد کند، با انگیزه، نظم و علاقه بیشتری در کلاس حاضر می شوند و تلاش خواهند کرد تا تحصیل علم

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: استاد برجسته به دنبال پاسخگویی به سوالات مطرح شده در جامعه بود و رفع مشکلات فکری و رفع نیازهای روزگار از دغدغه های فکری ایشان بود. آرزوی استاد این بود که شبهات مطرح شده در جامعه را بررسی کند تا با روشی مناسب پاسخ های قانع کننده و قانع کننده بدهد و نسل جوان و تحصیل کرده را جذب کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امام راحل با بیان ابعاد شخصیتی علامه مطهری می فرمایند: «مطهری که در صفای روح، قوت ایمان و قدرت بیان بی نظیر بود، رفت و به خیل عظیم مردم پیوست، اما بدخواهان. باید بداند که با ارتحال ایشان شخصیتی اسلامی و علمی است و فلسفه آن از بین نمی رود» و واقعیت سخنان امام را شاهد بودیم که حکمت و اندیشه و کردار معلم در ایران و اسلام تجلی و گسترش یافت. نسبت به گذشته

حسینی خاطرنشان کرد: شهید مطهری الگوی بزرگی برای معلمان و مربیان است.

وی در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌های علمی و فردی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: استاد مطهری اهل تفکر بود، از این رو پیوسته در حوزه‌های مورد نیاز جامعه اسلامی برای یافتن پاسخ پرسش‌ها و به‌عنوان چرخشی می‌اندیشید، مطالعه و می‌اندیشید. دکتر در مجامع و محافل مختلف علمی و اجتماعی به تشریح مشکلات می پردازد. او این روحیه را نداشت که صرفاً مصداق «دنیا در گوشه ای نشسته» باشد و اگر کسی به او نزدیک شد و از او سؤالی کرد زبان باز کند، بلکه در پی یافتن مخاطب در دانشگاه و جامعه، تهران و ولایات برای بازنمایی و روشنگری اکتشافات او و توهمات منحرفان. امروز نیز از فرهنگیان متعهد انتظار می رود که در فضای مجازی پرسش ها و شبهات جوانان را پیگیری و پاسخگو باشند و در شهید مطهری که حقیقت را صریح و قاطعانه گفته و زودتر از دیگران انحرافات و انحرافات جامعه را شناسایی کرده است، تسلی طلب کنند. بدون ملاحظه و محافظه کاری آن را به رسمیت شناخت و با آن مخالفت کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: شهید مطهری با اطلاعات گسترده و خودباوری در گروه های فکری موافق و مخالف برای پاسخ به شبهات و اقناع حضار حاضر شد و با برنامه ریزی دقیق سخنان مخالفان پاسخ های دقیق و قابل قبولی ارائه کرد. به طوری که در معرض نفرت قرار گرفت و نفرت مهاجمان متوجه عقاید اسلامی و صاحبان افکار انحرافی و التقاطی شد.

حسینی زمان نگاری در پاسخ به شبهات را از دیگر ویژگی های استاد مطهری می داند و می گوید: شهید مطهری در هر عرصه ای که نیاز به دفاع درست از اندیشه اسلامی داشت، حضور فعال و به موقع داشت و بسیاری از سخنرانی ها و کتاب های استاد تقدیم می شد. عموم مردم دقیقاً در همان زمان مشخص شد که شرایط مستلزم پاسخ صحیح به ابهامات است، از جمله کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران در زمانی منتشر شد که بحث باستان گرایی افراطی و تعهد به ناسیونالیسم در مخالفت بود. به اسلام و ایجاد دوگانگی کاذب ایرانیت و اسلامیت در جامعه آشکار شد. استاد مطهری زودتر از سایر علما و صاحب نظران انحرافات و بدعت ها و تحریفات را تشخیص داده و با آنها برخورد علمی کرده است، علاوه بر آن نظم و برنامه ریزی دقیقی در زندگی خود داشته است که اساتید ما نیز با این ویژگی ها و با رفتار صادقانه خود می توانند بر آن تأثیر بگذارند. این بر عهده مقامات است که به معلمان دلسوز که در امر تدریس و آموزش جدیت بیشتری دارند، بها داده و تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل شهید مطهری را شجره پرباری می دانستند که همه باید از میوه های فراوان این درخت استفاده کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه سرکوب وحشیانه دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا علیه موازین آزادی بیان و دموکراسی تصریح کرد: دولت های غربی به ویژه آمریکا در پاییز 1401 به بهانه مرگ یک بانو. در ایران تمام امکانات خود را برای حفظ حقوق زنان به کار بردند و از اقدامات هنجارشکنانه برخی افراد در دانشگاه ها و جامعه و تخریب اموال عمومی استفاده و دفاع کردند، اما امروز نه تنها نسل کشی و کشتار مردم را محکوم می کنند. هزاران زن و کودک در غزه، بلکه با تمام توان از اعتراض مدنی و مسالمت آمیز و اعتصاب تحصن دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا با رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی سرکوب شده است و به نوشته واشنگتن پست، 900 دانش آموز به طرز وحشیانه ای دستگیر و بازداشت شده اند و فرهنگیان باید چنین رفتار و معیارهای دوگانه غرب و مدعیان آزادی و دموکراسی را برای نسل جوان و افکار عمومی توضیح دهند تا غربی ها نتوانند دست به فریب و اغواگری بزنند.

حسینی تاکید کرد: اکنون که تمدن غرب نقاب نفاق را کنار زده و وحشیگری برهنه را برملا کرده است، فرصت مناسبی است برای به چالش کشیدن ذات خبیث سران نظام سرمایه داری برای افشای دنیای غرب در برابر جوانان و نه. باید قاطعانه از کلمه حقیقت دفاع کند.

انتهای پیام/