You are currently viewing ماموریت کلیباف در کمیسیون عمران سیل خراسان رضوی

ماموریت کلیباف در کمیسیون عمران سیل خراسان رضوی


به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، محمدبکر قالیباف رئیس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت) قوه مقننه در نطق پیش از دستور خود گفت: قبل از رویکرد سالروز میلاد باسعادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فرا رسیدن دهه کرامت را به همه ملت شریف ایران و تمامی شیعیان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم. ما هر چه در کشور عزیزمان ایران داریم مدیون این امام رئوف هستیم و انشاءالله مانند گذشته عنایات و توجهات امام رضا (ع) شامل حال همه مردم عزیزمان ایران و همه مسلمانان اطراف خواهد شد. جهان.

وی افزود: جان باختن تعدادی از هموطنان در سیل استان خراسان رضوی را به خانواده های این عزیزان، مردم شریف و مومن این کشور و تمامی مردم ایران اسلامی تسلیت می گویم. “

رئیس مجلس افزود: علاوه بر تسریع در رسیدگی به آسیب دیدگان این فاجعه و پیگیری درمان کلی آنان، توجه به جبران خسارات وارده به اموال و منازل مردم در این حادثه ضروری است. شهر مشهد و در شهرهای فریمان، قلات، سرخس، طرقبه و شاندیز فرمانداری ویژه، وزارت کشور، شهرداری، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مسئول باید امکانات خود را برای رفع نیازهای مردم بسیج کنند.

کلیباف با بیان اینکه باید به رفع مشکلات مردم محله سیدی مشهد و ایمن سازی سازه های ناپایدار آن محله و سایر نقاط شهر توجه ویژه ای شود، افزود: تا زمانی که شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم، آن هم در یک مورد. شهرهای کشور نباشیم، مهم‌ترین نکته این است که مشکلات زیرساختی مدیریت بارندگی‌های شدید در کلانشهر مشهد شناسایی شده و باید برای اصلاح آن اقدام عاجل کرد. و لازم است کمیته عمران شورای اسلامی تا زمان وصول نتیجه پیگیری کند.

کلیباف تصریح کرد: من هم فرا رسیدن روز ملی جمعیت را گرامی می دارم. تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان از افتخارات مجلس یازدهم است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان قانون راهبردی نام بردند. امیدوارم با توجه ویژه نهادهای متولی اجرای قانون، شاهد تحقق اهداف جمعیتی برنامه پیشرفت در افق پنج ساله کشور باشیم.

قانون تامین مالی تولید و زیرساخت یکی از موثرترین قوانین برای کمک به تولید است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان هفته گذشته قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها را تصویب کرد و این قانون برای اجرا ابلاغ شد. قبل از مجلس یازدهم قانون مدونی برای تنظیم اجاره بها وجود نداشت. افزایش بی رویه اجاره بها در این چند سال به معیشت مستاجران آسیب جدی وارد کرده است. ساماندهی بازار اجاره یکی از خواسته های قدیمی مردم مجلس بود که پس از دهه ها توانستیم آن را محقق کنیم و ریل گذاری لازم برای ساماندهی این بازار در مجلس یازدهم به پایان رسید. اجرای دقیق و کامل این قانون بار مهمی را از دوش ضعیف ترین اقشار جامعه برمی دارد.

رئیس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه قانون تامین مالی تولید و زیرساخت با تصویب شورای نگهبان نهایی شده است، ادامه داد: بی شک این قانون یکی از موثرترین قوانین حمایت از تولید است که دولت محترم باید از این ظرفیت ها بیشترین بهره را ببرد. برای حمایت از بخش تولید

انتهای پیام/