You are currently viewing لیست عمده کالاهای مشمول واردات با ارز ترجیحی

لیست عمده کالاهای مشمول واردات با ارز ترجیحی


اقتصاد

اقتصاد ایرانی: فهرست عمده کالاهای مشمول واردات با ارز ترجیحی (28 هزار و 500 تومان) برای سال جاری شامل 8 گروه کالایی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، فهرست عمده کالاهای مشمول واردات با ارز ترجیحی (28 هزار و 500 تومان) برای سال جاری شامل 8 گروه کالایی اعلام شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور از مصوبه هیئت دولت در خصوص تخصیص ارز ترجیحی 28 هزار و 500 تومانی برای کالاهای اساسی در سال جدید به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی ذیربط خبر داد.
بر اساس این فهرست، انواع گوشت تازه یا سرد شده، گوشت گاو و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت، سویا، کلزا، پنبه دانه، تخمه آفتابگردان برای استخراج روغن، تخم گلرنگ، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، آفتابگردان کنجاله، کنجاله کلزا، کنجاله زعفران، کود سوپر فسفات، کود کلرید پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، دی آمین فسفات، محصولات دامی و طیور و مواد ژنتیکی برای واردات امسال ارز ترجیحی دریافت می کنند.
بنابراین گزارش، در میان این کالاها، برنج تنها کالایی است که بر اساس مصوبه هیات وزیران، ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری تعیین نشده است.
بر اساس پیگیری های خبرنگار ما از تریبون های مرتبط با واردات برنج، این موضوع در حال پیگیری است و احتمال بازگشت برنج به این لیست وجود دارد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)