You are currently viewing لپ تاپ های مقرون به صرفه مجهز به پردازنده های کوالکام در اواخر سال 2025 وارد بازار خواهند شد

لپ تاپ های مقرون به صرفه مجهز به پردازنده های کوالکام در اواخر سال 2025 وارد بازار خواهند شد



کوالکام در حال آماده شدن برای عرضه اولین کامپیوترهای مجهز به پردازنده است سری اسنپدراگون X این گجت ها عملکرد و کارایی کاملا متفاوتی را نوید می دهند، اما قیمت آنها این محصولات را از دسترس بسیاری از مصرف کنندگان دور می کند. با این حال، خبرهای خوبی برای کسانی که به دنبال خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه با پردازنده کوالکام هستند، وجود دارد.

لپ تاپ های مقرون به صرفه با پردازنده کوالکام بین 600 تا 800 دلار قیمت خواهند داشت

بیایید با خبر خوب شروع کنیم. مینگ چی کو، تحلیلگر معروف دنیای فناوری، روز گذشته رسانه های متوسط مقاله ای هیجان انگیز در مورد آینده لپ تاپ های آرم دار نوشت. به گفته Kuo، کوالکام به شدت در حال توسعه سری اسنپدراگون X با یک پردازنده «کم هزینه» با نام رمز «عزیزم“چشمان بسته است. این چیپست فرآیند جدید 4 نانومتر TSMC در لپ تاپ هایی با قیمت بین تولید خواهد شد 600 تا 800 دلار قرار خواهد گرفت این رقم بسیار کمتر از لپ تاپ های مجهز به پردازنده اسنپدراگون X است جاری است که از 1000 دلار یا شروع بیشتر

البته این تمام ماجرا نیست! به گفته Ko، پردازنده Canim قرار است در سه ماهه چهارم 2025 برنامه ریزی شده است بنابراین اگر می خواهید یک لپ تاپ ارزان با پردازنده کوالکام بخرید، باید بیش از یک سال صبر کنید. البته اگر عجله دارید می توانید کمی صبر کنید تا لپ تاپ های مبتنی بر لوگوی فعلی موجود در بازار تخفیف بگیرند تا با قیمت مناسب تری خریداری کنید.

Canim با وجود ارزان بودن، هنوز یک پردازنده بسیار قدرتمند است!

کو در گزارش خود به جزئیاتی در مورد پردازنده Canim نیز اشاره می کند. این تراشه درست مانند برادران بزرگتر خود خواهد بود 40 ترافلاپ قدرت پردازش هوش مصنوعی را دارند. این بدان معناست که لپ تاپ های دارای پردازنده Canim می توانند ویژگی های رایانه های شخصی را داشته باشند کمک خلبان پلاس از طیف وسیعی از ویژگی های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی بهره ببرید.

حال سوال اصلی این است که کوالکام چگونه قصد دارد قیمت پردازنده Canim را کاهش دهد؟ اگرچه هنوز پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، اما احتمالاً این تعداد پردازنده است هسته های CPU و GPU کمتر در مقایسه با اسنپدراگون ایکس پلاس، آن را خواهد داشت لپ تاپ های مجهز به Canim نیز ممکن است محدودیت هایی در تعداد پورت های ورودی و خروجی داشته باشند.

نظر شما در مورد برنامه های کوالکام برای محصولات آینده چیست؟