You are currently viewing قرارداد بین اپل و OpenAI، متمرکز بر هوش مصنوعی، احتمالا نهایی شده است.  امکان قرارداد جداگانه با گوگل

قرارداد بین اپل و OpenAI، متمرکز بر هوش مصنوعی، احتمالا نهایی شده است. امکان قرارداد جداگانه با گوگل


چندین گزارش قبلا منتشر شده بود که اپل در حال مذاکره با آنها است گوگل و OpenAI این در مورد ارائه قابلیت های هوش مصنوعی در iOS 18 است. کمی بعد مشخص شد که اپل است نهایی شدن قرارداد اکنون مارک گورمن از بلومبرگ می گوید که معامله بین دو شرکت نهایی شده است. با این حال، این یک معامله انحصاری نیست و اپل همچنین به مذاکرات خود با گوگل ادامه می دهد تا Gemini را به عنوان یکی از دیگر هسته های هوش مصنوعی در سیستم عامل های خود معرفی کند.

توافق بین اپل و OpenAI

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه مشمول طبق گزارش ها، اپل و OpenAI به توافق رسیده اند تا قابلیت های چت بات هوش مصنوعی را به iOS 18 بیاورند. او افزود که این قرارداد بخشی از رویداد توسعه دهندگان بود. WWDC 2024 اپل در ژوئن خواهد بود.

با این حال، به نظر نمی رسد اپل مایل به قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد باشد. گورمن می‌گوید اپل همچنان روی معامله‌ای با گوگل کار می‌کند تا جمینی را به‌عنوان گزینه‌ای دیگر ارائه کند، اما انتظار نداریم ماه آینده اعلام شود.

افشای اطلاعات قبلی حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی مدل هوش مصنوعی Ajax برای تجزیه و تحلیل متن روی دستگاه، پاسخ‌های هوشمند و خلاصه‌سازی است. بنابراین منطقی است که ChatGPT و سایر فناوری های OpenAI می توانند برای تجزیه و تحلیل متن طولانی تر، تولید تصویر و کارهای مشابه استفاده شوند.

توافق بین اپل و OpenAI

در هر صورت، قرارداد OpenAI باید به اپل فضای تنفسی بدهد، همانطور که این شرکت بدون شک انجام خواهد داد ربات چت خودت همچنین کار می کند، اما مدتی طول می کشد تا این چت بات بتواند با غول های این حوزه رقابت کند.

این تنها خبر هوش مصنوعی امروز اپل نیست، زیرا Gorman همچنین گزارش داده که iOS 18 می تواند امکان ایجاد شکلک و شامل سایر ویژگی های هوش مصنوعی می شود.

نظر شما در مورد قرارداد اپل با OpenAI و گوگل برای ارائه ویژگی های هوش مصنوعی به این دو شرکت در سیستم عامل هایشان چیست؟