You are currently viewing فوری/ قیمت جدید جوجه یکروزه اعلام شد

فوری/ قیمت جدید جوجه یکروزه اعلام شد


بر اساس اظهارات محمدرضا صدیک پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان مرغ، قیمت جوجه یک روزه در بازار بین 13 تا 26 هزار تومان است.

به گفته وی، برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی اردیبهشت به 150 میلیون قطعه می رسد و از این میزان حداقل 300 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

صدیق پور با بیان اینکه 90 درصد جوجه ریزی در اردیبهشت ماه تولید داخلی و 10 درصد وارداتی است، افزود: با افزایش تولیدات داخلی به تدریج سهم واردات کاهش می یابد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفت: از ابتدای نیمه دوم سال 100 درصد جوجه های واحدهای مرغداری در کشور تولید می شود و با توجه به افزایش جوجه ریزی مادری. مرغ و گله های آبا و اجدادی، در نیمه دوم سال مرغ را نیز صادر خواهیم کرد.»

قیمت جوجه یک روزه گران است؟

محمدرضا صدیک پور در پاسخ به علت افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار گفت: بر اساس آخرین توافقات پایان سال گذشته با وزارت جهاد کشاورزی، میانگین قیمت جوجه یکروزه جوجه کهنه در بازار 20000 تومان به اضافه 20 درصد افزایش یا کاهش قیمت. یعنی در حال حاضر جوجه های گوشتی یک روزه از 13 تا 25 هزار تومان بسته به نوع نژاد و سن به فروش می رسد و میانگین قیمت آن حدود 20 هزار تومان است.

قیمت مرغ یک روزه گران نیست

وی افزود: برخی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی در یکی دو ماه گذشته با افت انباشته تولید مواجه شدند و نتوانستند جوجه زنده را حتی با قیمت کیلویی 57 هزار تومان بفروشند و حتی گاهی فروش آنها به 52 هزار تومان هم می رسید که قیمت مرغ یک روزه را نقد می کنند. . در حالی که قیمت مرغ یک روزه گران و متعادل نیست.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: اگر قیمت مرغ زنده به کیلویی 58 تا 60 هزار تومان برسد، تولیدکنندگان گوشتی نسبت به قیمت فعلی جوجه یکروزه اعتراضی نخواهند داشت.

تولید مرغ افزایش یافته است

وی در ادامه گفت: با رویکردی که وزارت جهاد کشاورزی در پیش گرفته و افزایش جوجه ریزی را در دستور کار خود قرار داد، تولید مرغ نیز افزایش یافته و با توجه به برنامه ریزی برای صادرات مرغ مازاد در طول سال مشکلی در این زمینه وجود ندارد. حوزه .

آمار تولید در سامانه سماست موجود است

صدیک پور در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند در مورد آمار تولید 150 میلیون مرغ تردید وجود دارد، گفت: امروز وفور تولید مرغ در کشور حاصل تولید این 150 میلیون جوجه یکروزه است. جوجه در ماه نکته مهم این است که آمار تولید در سامانه سماست موجود است که به این موضوع می پردازد که انحراف وجود دارد که موضوع مهمی نیست.

وی همچنین گفت: وقتی قیمت جوجه یک روزه 25 هزار تومان است، آمار غلطی وجود ندارد، اما وقتی قیمت مرغ به شدت کاهش می یابد، قطعا باید به آمار تولید مرغ شک کرد.

150 میلیون جوجه ریزی در فصل گرما زیاد است

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه در خصوص پیش بینی تولید جوجه یکروزه در اردیبهشت و خرداد گفت: 150 میلیون قطعه جوجه یکروزه در اردیبهشت ماه و با توجه به در دسترس بودن تخمک بارور شده تولید می شود. در انکوباتورها خیلی برای ژوئن در نظر گرفته شده است. البته این عدد برای فصول گرم سال زیاد است که به وزارت جهاد کشاورزی هم گزارش دادیم، زیرا با گرم شدن هوا برخی مناطق گرمسیری نمی توانند جوجه بیاورند و جوجه ها اضافه وزن پیدا نمی کنند. در گرما و خوراک بیشتری مصرف خواهد شد.

منبع:

اخبار اقتصادی

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)