You are currently viewing فوری؛  جزئیات کامل ضوابط خرید تضمینی گندم در 1403 + جداول

فوری؛ جزئیات کامل ضوابط خرید تضمینی گندم در 1403 + جداول


به گزارش اکو ایران، در هفتم فرودین امسال محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای خطاب به مدیران ارشد شرکت بازرگانی دولتی ایران، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاون روستایی، جزئیات خرید گندم را اعلام کرد.

در بخشی از نامه وزیر آمده است که بر اساس مفاد قانون اصلاح و الحاقیه قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب 1398 و با توجه به استفاده از ظرفیت‌های موجود برای خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی از طریق برداشت 1402-1403 جزئیات خرید گندم اعلام می شود.

رئیس هیات قیمت گذاری محصولات کشاورزی ۲۳ فروردین ماه جزئیات بیشتری از خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم را به مدیرعامل شرکت بازرگانی تخصصی دولتی ایران اعلام کرد.

در نامه های وزیر کشاورزی جداول نحوه خرید، قیمت ها و خرید تضمینی گندم در سال 1403 را مشاهده می کنید.

براساس اعلام نیکبخت، قیمت پایه خرید تضمینی گندم در مراکز تجاری به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی 17 هزار و 500 تومان بر اساس 4 درصد استهلاک مفید و 1 درصد استهلاک غیرمفید و هر کیلوگرم گندم دوروم با همین کاهش قیمت، 18 هزار تومان است.

همچنین محدوده کاهش مفید ۸ درصد و کاهش غیرمفید ۵ درصد و به ازای هر درصد کاهش یا افزایش کاهش مفید و غیرمفید نسبت به قیمت پایه گندم معمولی ۵۲۵ ریال و برای غیرمفید ۲۱۰ تومان است. مفید خواهد بود کاهش اعمال می شود.

جزئیات نامه های وزیر جهاد کشاورزی و جداول خرید انواع گندم را در اینجا ببینید.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)