You are currently viewing عجایب هفتگانه صوتی جهان + عکس

عجایب هفتگانه صوتی جهان + عکس


اکثر مردم در سراسر جهان در این رویا زندگی می کنند که روزی می توانند عجایب هفتگانه جهان را ببینند، از کولوسئوم در ایتالیا تا تاج محل در هند.

اکنون لیست آرزوهای شما طولانی تر خواهد شد زیرا کارشناسان لیست جدیدی از جاذبه های دیدنی در سراسر جهان را ارائه کرده اند.

«دالبی لبز» که یک شرکت آمریکایی بزرگ در زمینه سیستم‌های صوتی است و در زمینه کاهش نویز و بهبود کیفیت صدا فعالیت می‌کند، فهرستی از عجایب هفتگانه صوتی جهان را ارائه کرد.

دالبی می گوید از اسب آبی های خندان در کنیا تا یخچال Vatnajökull در ایسلند، دنیا باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، این شگفتی های صوتی را بشنود.

دانیلا بیشوف، یکی از مدیران ارشد دالبی، می‌گوید: «همه ما می‌خواهیم عجایب هفتگانه جهان را ببینیم، اما چقدر می‌خواهیم آنها را بشنویم؟»

عجایب هفتگانه صوتی جهان با در نظر گرفتن همان معیارهای مورد استفاده برای شگفتی های طبیعی جهان، از جمله زیبایی طبیعی، صداهای طبیعی در معرض خطر، تنوع و تنوع، اهمیت اکولوژیکی، میراث تاریخی، موقعیت جغرافیایی و فیزیکی، حس مرموز بودن

رتبه اول در این فهرست متعلق به یخچال Vatnajökull در ایسلند است که بزرگترین یخچال طبیعی در قاره اروپا است.

دالبی می‌گوید: «بزرگ‌ترین یخچال طبیعی ایسلند با ارتفاع چند هزار متر را از نزدیک می‌شنوید، قبل از اینکه شکسته شود و حباب‌های هوا را آزاد کند که به مدت 10000 سال منجمد بوده‌اند.

گروه کر پرندگان صبحگاهی در دریاچه Suvasussi در فنلاند بی نظیر است، جایی که خورشید تابستان هرگز غروب نمی کند و بنابراین همیشه آواز پرندگان سینه سیاه غواصی وجود دارد.

جایگاه سوم و چهارم متعلق به اسب آبی خندان در کنیا و موسیقی قورباغه ها در پاناما است.

در رتبه پنجم، زمزمه پرندگان سار در انگلستان قرار دارد.

دالبی می‌گوید: «ده‌ها هزار سار در یک گردهمایی تماشایی دور هم جمع می‌شوند، پدیده‌ای که پر سر و صدا مانند آنچه در صفحه‌های رادار بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم دیده می‌شود».

این فهرست با زمزمه صخره های مرجانی دریای سولو در جنوب فیلیپین و آواز نهنگ های گوژپشت دریای کارائیب در رتبه های ششم و هفتم به پایان می رسد.

اگر پول یا زمان لازم برای بازدید از عجایب هفتگانه صدا را ندارید، می توانید آن را در خانه بشنوید.

کمپانی دالبی با همکاری کریس واتسون که هنرمندی برجسته در زمینه ضبط صداهای حیات وحش است آلبومی از این صداها تهیه کرده است که در ادامه می توانید آن را بشنوید.

فهرست هفت عجایب صوتی جهان به شرح زیر است:

1- یخچال Vatnajökull در ایسلند

2- همخوانی صبحگاهی پرندگان از دریاچه سوواسوسی فنلاند

3- اسب آبی خندان در کنیا

4- موسیقی قورباغه ها در پاناما

5- زمزمه پرندگان سار در انگلستان

6- زمزمه صخره مرجانی دریای سولو

7- آهنگ نهنگ عنبر در دریای کارائیب