You are currently viewing ظریف در جلسات انتخاباتی پزشکان شرکت می کند

ظریف در جلسات انتخاباتی پزشکان شرکت می کند


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، علی تاجرنیا رئیس ستاد انتخاباتی پزشکان استان تهران در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: پس از حادثه ای که برای رئیس جمهور فقید و همراهان وی رخ داد که موجب تاسف شد. بسیاری از ایرانیان طبق قانون اساسی باید انتخابات زودهنگام برگزار می کردیم.

وی افزود: ستاد انتخاباتی آقای مزیکیان تقریباً پس از تایید صلاحیت ایشان تشکیل شد و در چند روز گذشته به دلیل اهمیت موضوعاتی که در اذهان مردم وجود دارد، ستادهای تبلیغاتی در استان های مختلف تشکیل شده است. و باید توضیح داد که چرا یک جریان سیاسی که در دور گذشته کاندیدایی ارائه نکرد اما در این دوره در انتخابات شرکت خواهد کرد، از ما خواستند که در این زمینه چند نشست خبری برگزار کنیم. به همین منظور سعی می کنیم در روزهای آینده نشست های خبری مستمری برگزار کنیم و به سوالات مردم پاسخ دهیم.

تاجرنیا در پاسخ به این سوال که چرا برخی رسانه ها اجازه حضور در جلسه روز گذشته کارشناسان پزشکی دانشگاه تهران را نداشتند، گفت: ابتدا از حضور همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و سیاست آقای دکتر استقبال می کنیم. کارشناسان پزشکی در ستاد انتخاباتی او این است که همه رسانه ها، حتی منتقدان را داشته باشند. برنامه روز گذشته دانشگاه تهران جلسه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران بود و ورود و خروج با حراست دانشگاه هماهنگ شد و ما در ستاد انتخابات نداشتیم و نداریم. موانع در این زمینه

تاجرنیا با اشاره به تغییر رویکرد اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات خاطرنشان کرد: تایید آقای المدیکیان که گزینه جبهه اصلاحات است تا حدودی فضای رقابت را بین کاندیداهای اصولگرا و یک اصلاح طلب ایجاد کرد. نامزد اصلاح طلبان که در انتخابات مجلس نامزدی نداشتند در این دوره با تایید آقای مدشکیان از وی حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: اصل حضور اصلاح طلبان در این انتخابات به معنای قبول قانون و حرکت در چارچوب حقوق، آرامش، امانت و قانون است.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکان استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد دولتش در سیاست خارجی گفت: البته آقای پزشکان نیز مانند سایر نامزدهای انتخاباتی در برنامه ها و مواضع خود کاملا شفاف هستند. تیمی که خودشان انتخاب کردند و البته با توجه به اینکه فردی مثل آقای ظریف در تیم مشاوران سیاست خارجی آقای ظریف وجود دارد و همچنین تاکید کردند که در دو جلسه آینده انتخاباتی آقای ظریف حضور خواهند داشت. اما چارچوب مواضع آقای ظریف تا حد زیادی مشخص است. رویکرد اصلی در سیاست خارجی کشورمان که سیاست موازنه شرق و غرب است با رویکرد عزت، حکمت، مصلحت اندیشی از سوی آقای دکتر دنبال خواهد شد. البته علاوه بر قوه مجریه، نهادهای دیگری نیز وارد امر سیاست خارجی خواهند شد، اما چارچوب آنها در این حوزه مبتنی بر منافع ملی است.

تاجرنیا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر فشار برخی از افراد به پزشکان برای اتخاذ مواضع رادیکال در تبلیغات انتخاباتی، اظهار داشت: هیچ یک از احزاب و گروه های سیاسی در صدد وادار کردن پزشکان به موضع گیری رادیکال و حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیستند. نشان می دهد که همه گروه ها و جریان های اصلاح طلب حضور در انتخاباتی را که تنها یکی از کاندیداهای اصلاح طلب حضور داشت، کاملا پذیرفته اند.

تاجرنیا درباره میزان همکاری ظریف با ستاد مدشکیان گفت: آقای ظریف علاوه بر حضور در میزگرد سیاست خارجی، در سفر روستایی و یک رویداد بزرگ ملی در تهران، آقای مدشکیان را نیز همراهی کرد.

انتهای پیام/