You are currently viewing صفحه سفید مرگ در وردپرس چیست؟  |  چگونه مشکل را حل کنیم؟

صفحه سفید مرگ در وردپرس چیست؟ | چگونه مشکل را حل کنیم؟


صفحه سفید مرگ در سایت های وردپرسی یکی از رایج ترین اشتباهات است. همچنین یکی از ناامید کننده ترین چیزهایی است که تا به حال با آن روبرو شده اید. زیرا هیچ پیام خطایی وجود ندارد و شما کاملاً از داشبورد وردپرس قفل شده اید.

مشکل دیگری که هنگام مواجهه با این خطا خواهید داشت این است که گاهی اوقات فقط قسمت خاصی از وب سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

به عنوان مثال، ممکن است فقط صفحه سفید مرگ را در قسمت مدیریت وردپرس ببینید، یا ممکن است آن را فقط در یک پست خاص ببینید که همه چیز به خوبی کار می کند.

در این مقاله از المنتور نحوه رفع مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس را با راه حل های مختلف به شما نشان می دهیم.

چرا با صفحه سفید مرگ در وردپرس روبرو هستیم؟

بیشتر اوقات، وقتی صفحه سفید مرگ را می بینید، به این معنی است که یک اسکریپت در وب سایت شما به محدودیت حافظه خود رسیده است.

اسکریپت پاسخگو یا توسط سرور میزبان وردپرس شما از بین می رود یا به سادگی زمان آن تمام می شود. به همین دلیل است که هیچ پیام خطای واقعی ایجاد نمی شود و یک صفحه سفید ساده می بینید.

گاهی اوقات ممکن است به جای یک صفحه سفید ساده، یک پیام خطای بحرانی ببینید.

این خطا همچنین می تواند ناشی از یک تم یا افزونه با کدگذاری ضعیف در سایت شما باشد. و گاهی اوقات در صورت بروز مشکل در سرور میزبان شما ممکن است این اتفاق بیفتد.

از آنجایی که خطای صفحه سفید می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، برای رفع آن باید عیب یابی اساسی انجام دهید.

6 روش اساسی برای رفع خطای صفحه سفید مرگ در وردپرس

1. افزایش محدودیت حافظه

این خطا معمولاً به این دلیل رخ می دهد که یک اسکریپت حافظه را پر کرده است. برای حل مشکل، باید حافظه PHP را در وردپرس خود افزایش دهید.

2. همه افزونه ها را غیرفعال کنید

اگر افزایش محدودیت حافظه کمکی نکرد، افزونه ها را غیرفعال کنید.
اگر به ادمین وردپرس خود دسترسی دارید، می توانید به سادگی به صفحه پلاگین ها >> افزونه های نصب شده بروید. همه افزونه های نصب شده را انتخاب کنید و سپس از منوی کشویی «عملکردهای گروهی» «غیرفعال کردن» را انتخاب کنید.

3. قالب را با قالب پیش فرض جایگزین کنید.

اگر عیب یابی افزونه مشکل را حل نکرد، باید قالب فعلی خود را با یک قالب پیش فرض جایگزین کنید.
می توانید این کار را از داشبورد وردپرس یا از طریق /wp-content/themes/ در پوشه public-html انجام دهید.

4. حالت اشکال زدایی حالت فعال کردن

اگر راه حل های قبلی به مشکل صفحه سفید مرگ کمک نکردند، مرحله بعدی فعال کردن اشکال زدایی وردپرس است.
به سادگی کد زیر را به فایل wp-config.php خود اضافه کنید:

define(‘WP_DEBUG’، true);
define(‘WP_DEBUG_LOG’، true);

پس از افزودن این کد، اکنون صفحه خالی خواهد بود و دارای خطاها، هشدارها و هشدارها می باشد. این می تواند به شما در تعیین مشکل اساسی کمک کند.
اگر خطایی نمایش داده نشد، می‌توانید با استفاده از میزبان‌ها و از پوشه wp-content خطا را بررسی کنید. یک فایل debug.log وجود دارد که گزارشی از تمام خطاها، هشدارها و هشدارها را به شما نشان می دهد.

5. کش وردپرس را پاک کنید.

گاهی اوقات علت اصلی مشکل می تواند قسمت جلویی سایت باشد که باعث ظاهر شدن صفحه سفید مرگ می شود. این ممکن است ناشی از یک افزونه کش شده باشد. شما به سادگی می توانید کش خود را خالی کنید.

6. امکان پردازش متن PHP در حال رشد است

اگر صفحه سفید مرگ فقط در یک پست یا صفحه بسیار طولانی ظاهر می شود، قابلیت های پردازش متن PHP را افزایش دهید.. این ترفند و راه حل ممکن است کارساز باشد.
برای این روش می توانید کد زیر را در فایل wp-config.php خود قرار دهید.

/** ترفند برای پست های طولانی */

ini_set(‘pcre.recursion_limit’,20000000);

ini_set(‘pcre.backtrack_limit’,10000000);

نتیجه گیری نهایی

امیدواریم این مقاله و راه حل ها به شما در حل مشکل صفحه سفید مرگ وردپرس کمک کرده باشد. اما اگر در حین انجام این ترفندها با مشکلی مواجه شدید می توانید از طریق نظرات با ما تماس بگیرید.

در صورت نیاز به آموزش کامل طراحی وب سایت بدون کدنویسی می توانید از لینک ارائه شده استفاده نمایید. و امکان خرید Elementor Pro کاملا اورجینال با لایسنس معتبر آن را از طریق لینک داده شده دارید.