You are currently viewing شهرهای جذاب شمالی را برای سفری فراموش نشدنی به شما معرفی می کنیم

شهرهای جذاب شمالی را برای سفری فراموش نشدنی به شما معرفی می کنیم


هیچ شهری به اندازه شهرهای شمالی برای سفر در بهار و تابستان خوشایند نیست. البته در تعطیلات آخر هفته یا هر فرصت مناسبی، خانواده های ایرانی بلافاصله برای شمال برنامه ریزی می کنند. بسیاری از آنها که با مناطق مختلف این منطقه سرسبز کشور آشنایی ندارند، همیشه یک مقصد سفر ثابت را انتخاب می کنند که بعد از مدتی خسته کننده می شود.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به طبیعت سرسبز شمال علاقه مند هستید و به دنبال فرصتی برای سفر به مناطق مختلف شمالی برای کسب تجربیات جدید هستید، ابتدا مقاله ما را بخوانید تا با شهرهایی که تاکنون نرفته اید آشنا شوید.

رامسر و جاذبه های گردشگری آن بهترین میزبان برای مسافران است

می توان گفت رامسر برای جذب گردشگر از هیچ جاذبه ای دریغ نکرده است. فراوانی رستوران های محلی، مراکز خرید بزرگ، جاذبه هایی مانند تله کابین بسیار دوست داشتنی و آثار باستانی متعدد بخشی از زیبایی جاودانه رامسر است.

بهار بهترین زمان برای سفر به رامسر است. چون در آن زمان رامسر در اوج سرسبزی است و البته هوای بسیار مطبوعی دارد. این شهر زیبا تقریبا در تمام ماه های سال میزبان گردشگران و طبیعت گردان است. پیشنهاد می کنیم که جزئی از این افراد باشید و البته با رزرو هتل رامسر تعطیلات فراموش نشدنی را در کنار ساحل دریای خزر یا طبیعت زیبای جنگل داشته باشید.

اگر به رامسر سفر کردید، بازدید از مناظر زیبا و مکان های دیدنی مانند آرامگاه حبیب محبیان، کاخ موزه رامسر، موزه مردم شناسی، پارک جنگلی صفارود، آبشار سیاه سرت، سرزمین گاوهای گل خندان و گرسماسر یلک را از دست ندهید.

چالوس، مقصدی برای عکاسی مداوم

زیبایی چالوس را می توان از جاده آن دید. وقتی با ماشین شخصی از این جاده عبور می کنید درختان انبوه و مناظر زیبایی را می بینید که مکان مناسبی برای عکاسان و گردشگران طبیعت است. منظره رشته کوه البرز این جاده را بیش از هر چیز رویایی می کند.

شهر کوچک چالوس مملو از جاذبه هایی مانند دریاچه ولشت، باتلاق کندوچال، فین بستان، آبشار هریجان، آبشار اکاپل، آبشار سواساره، کاخ چایخوران و کوه سلیمان است. اگر زمان کافی برای کاوش با اقامت در آن دارید هتل چالوس یکی از این نقاط گردشگری را برای بازدید هر روز انتخاب کنید.

لاهیجان دید به بهشت

لاهیجان گیلان به طعم و چای معروف بهارنارنج معروف است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوان همواره مورد توجه خیل عظیمی از دوستداران طبیعت است.

اگر قصد سفر طولانی به لاهیجان را دارید، از جاذبه‌هایی مانند تالاب سوستان که به گوشه‌ای از بهشت ​​شهرت دارد، آرامگاه تاریخی شیخ زاهد، مسجد جامع، حمام گلشن، کوه شیطان کوه و آبشار، میراث گرانبها دیدن کنید. مسجد اکبریه و فراموش نکنید که موزه تاریخ چای را در برنامه های خود قرار دهید.

رشت سومین شهر توریستی ایران

رشت مرکز استان گیلان مقصدی محبوب برای گردشگران ایرانی و خارجی و پرجمعیت ترین شهر شمال کشور است. رشت به دلیل داشتن هوای مطبوع و پرباران، چشم اندازهای بی نظیر از طبیعت، دیدنی های متعدد تاریخی و فرهنگ اصیل و کهن یکی از مهم ترین مراکز گردشگری ایران نامیده می شود.

چیزی که بر جذابیت گردشگری رشت می افزاید مردمی خونگرم و صمیمی و غذاهای لذیذ محلی است که اگر یک بار امتحان کنید هرگز فراموش نخواهید کرد. اگر به رشت سفر می کنید، به شما توصیه می کنیم جاذبه هایی مانند پارک جنگلی سراوان، تالاب عینک، میدان شهرداری، میدان سبزه، عمارت کلاه فرنگی، مسجد صفی، کلیسای مسروپ و موزه میراث روستایی گیلان را از دست ندهید.

زیرا اقامتگاه های رشت با اقامت در آنها دسترسی خوبی به جاذبه های شهر را برای مسافران فراهم می کند هتل رشت در مدت اقامت در این شهر شمالی، آسایش بیشتر و فرصت های خوبی برای گشت و گذار خواهید داشت.

ماسوله گیلان نماد روستاهای پلکانی

ماسوله یکی از توابع شهرستان فومن و شهری قدیمی است که تاریخ آن در واقع به دوره زندیه می رسد. معماری این شهر دارای طراحی پلکانی است. این فضای متفاوت باعث می شود که گردشگران از دور و نزدیک فقط برای دیدن سبک جالب این روستا بیایند.

اگر مشتاق کوهنوردی در طبیعت شمال هستید حتما از ماسوله دیدن کنید. اقامتگاه تابستانی Zoodel در این شهر مکانی جذاب برای تفریح ​​و سرگرمی است. اگر تصمیم دارید به این شهر استانی سفر کنید، از صنایع دستی ماسوله، اقامتگاه های بوم گردی و آبشار لرچشمه با ارتفاع حدود 6 متر دیدن کنید و از زیبایی آن شگفت زده شوید.

با اسنپ تریپ، می توانید به یک مکان راحت برای اقامت فکر کنید!

شمال ایران به خودی خود یک مقصد گردشگری است. چون یک سری زیبایی های طبیعی از جنگل و کوه گرفته تا ساحل و دریا را در شهرهای شمالی می بینید و حس می کنید. وقتی تعطیلات فرا می رسد، جاده ها شلوغ است و هتل ها جایی برای سوزن زدن ندارند. مسافران همچنین به دنبال هتل هایی در جنگل یا ساحل هستند تا در دل طبیعت پناه بگیرند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه برای یافتن یک هتل بسیار خوب مشکل دارید، این بار از اسنپ تریپ کمک بگیرید. مطمئن باشید این مرجع اینترنتی برای هیچکس پیشنهاد بدی ندارد. در هر شهر و منطقه ای که قصد سفر به آن را دارید، به سادگی لیست هتل های مقصد اسنپ تریپ را جستجو کنید تا در نهایت آنچه را که از یک اقامت آسان و بدون دردسر می خواهید پیدا کنید.

نتیجه

همه مردم برای استراحت، گذراندن اوقات فراغت و دوری از هیاهوی شهرهای بزرگ ترجیح می دهند چند روزی را در هوای پاک سپری کنند و در طبیعت بکر مهمان باشند. اما چه مکانی مهمان نوازتر از شهرهای شمالی را می شناسید؟

رامسر، چالوس، لاهیجان، رشت و ماسوله از جذاب ترین شهرهای شمالی هستند که حیف است اگر فرصت سفر به آنها را داشته باشید اما اقدامی نکنید. جاذبه های این شهرها به قدری زیاد است که هر چند روز هم بخواهید بمانید باز هم زمان کمتری برای گشت و گذار و لذت بردن از آنها خواهید داشت.

سوالات متداول:

بهترین شهرهای شمالی از نظر آب و هوا کدام شهرها هستند؟

در فصل بهار و تابستان شهرهایی مانند رشت، چالوس، کلاردشت و دیلمان خنک ترین و مطبوع ترین آب و هوا را دارند.

توریستی ترین شهرهای شمالی کدامند؟

همه شهرهای شمالی به دلیل آب و هوا و طبیعت زیبایشان برای گردشگران مناسب هستند اما در این میان رامسر، چالوس، کلاردشت، نوشر و فیلبندیک رتبه اول را دارند.

هتل یا ویلا؟ چه کسی بهتر است در شمال بماند؟

اگرچه ویلاها کاملاً در اختیار شما هستند، اما اگر می خواهید امکانات رفاهی بیشتری با قیمت کمتری داشته باشید، رزرو هتل یک گزینه ایده آل خواهد بود.