You are currently viewing شناخت قدرت مدیریت بحران در ایران

شناخت قدرت مدیریت بحران در ایران


گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم گاردین، نیویورک تایمز و برخی از رسانه های مطرح غربی در روزهای اخیر از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داده اند که وجه مشترک هر دو، به رسمیت شناختن مدیریت منطقی بحران توسط جمهوری اسلامی ایران است.

گاردین در این رابطه نوشت: پایان عزاداری رسمی برای (آیت الله) ابراهیم رئیسی، آغاز انتخابات جدید ریاست جمهوری در ایران است که در آن حدود 20 نامزد احتمالی با یکدیگر رقابت خواهند کرد، همه نامزدها باید به تایید شورای نگهبان برسند. واجد شرایط بودن

نیویورک تایمز نیز در گزارش خود از گذراندن مرحله عزاداری برای رئیس جمهور فقید کشورمان و تدارک برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری توسط ایرانیان خبر داد.

هم روزنامه نیویورک تایمز و هم گاردین در زمان سقوط بالگرد حامل شهید و رئیس جمهور فقید کشورمان معتقد بودند که شهادت آیت الله رئیسی بحران های پایداری در کشور ایجاد می کند و عمدتاً بر برگزاری ریاست جمهوری تمرکز نداشتند. انتخابات!

اما دستور قاطع و صریح رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی به دولت و نهادهای ذیربط مبنی بر فراهم آوردن زمینه لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به خوبی قدرت رهبری نظام را در شرایط بحرانی ثابت کرد.

در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بر اثر توطئه‌های مستمر دشمنان، بسیاری از شرایط بحرانی و اضطراری برای کشور به وجود آمد که با درایت رهبری نظام بر آن‌ها فائق آمد.

وضعیت مشکل روشن است: رسانه های غربی که در زمان انتشار خبر تلخ شهادت رئیس جمهور فقید و وزیر امور خارجه کشورمان، تنها بر این ادعا بودند که ایران در حال بحرانی شدن و غیرقابل پیش بینی بودن است. شرایط کشورمان پس از این حادثه، این روزها تمرکز بر روی انتخابات جدید ریاست جمهوری در ایران متمرکز شده و مشغول مقایسه نامزدهای انتخاباتی (از دیدگاه خود) هستند.

گاردین با ذکر اسامی انتخابات ریاست جمهوری آتی این رقابت را جدی و مهم توصیف کرد.

نیویورک تایمز نیز دیگر ایده یا پیشنهادی درباره پیچیدگی و آسیب پذیری شرایط داخلی ایران ارائه نمی دهد، بلکه به تشریح و تحلیل صحنه انتخابات ریاست جمهوری آتی پرداخته و نامزدهای احتمالی را مورد بررسی قرار داده است.

بدیهی است خطی که رسانه های غربی در زمان شهادت رئیس جمهور تعیین کردند با خط خبری کنونی آنها در «توصیف صحنه انتخابات ریاست جمهوری در ایران» مغایرت دارد.

در خط اولیه خبری رسانه های غربی، ایجاد بحران پایدار در ایران موضوع بود و اکنون رسانه های وابسته به جریان های پنهان و آشکار قدرت در آمریکا و اروپا مجبور به پذیرش قدرت ایران در مدیریت بحران هستند.

البته تغییر این تاکتیک خبری از سوی غرب کاملاً نامطلوب است، زیرا جریان های سیاسی، امنیتی و رسانه ای غرب هرگز از ثبات و آرامش در ایران بهره ای نبرده اند و برعکس، همواره به دنبال ایجاد شکاف بوده اند. بین شهروندان و دولت این بار نظام و ملت ایران در مقابل این توطئه همیشگی غرب سربلند و پیروز بیرون آمدند.

انتهای پیام/+