You are currently viewing شرایط دریافت هدایای عروسی برای بیمه شدگان اعلام شد

شرایط دریافت هدایای عروسی برای بیمه شدگان اعلام شد


اقتصاد 100- با توسعه خدمات الکترونیک و ارائه برخی از مهم ترین و پرتقاضاترین خدمات تامین اجتماعی به صورت حضوری، امکان ثبت درخواست برای دریافت کمک های این سازمان بیمه ای فراهم شده است.

افراد تحت پوشش این سازمان می توانند با مراجعه به سامانه آفلاین es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کنند و بدون مراجعه غیر ضروری به شعب خدمات و تسهیلات دریافت کنند. یکی از این تسهیلات کمک هزینه ازدواج است. در این راستا معاونت نظارت و وظایف کوتاه مدت اداره کل امور بیمه ای سازمان تامین اجتماعی این سازمان از جمله شرایط دریافت این مزایای کوتاه مدت برای بیمه شدگان می گوید که برای بهره مندی از هدیه ازدواج، بیمه شده باید حداقل 720 روز سابقه کار در 5 سال قبل از تاریخ ازدواج داشته باشد.

هدیه عروسی معادل یک ماه حقوق است

به گفته محمد بیندریان کمک هزینه ازدواج یا هدیه ازدواج این سازمان به بیمه شدگان برای تشویق کارکنانی است که هدفشان تشویق بیمه شده به ازدواج و بچه دار شدن است.

بیمه شده اجتماعی در صورتی که در زمان ازدواج اول دارای دو سال سابقه پرداخت بیمه باشند بر اساس کسر حق بیمه معادل یک ماه حقوق هدیه ازدواج دریافت می کنند و در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی باشند. ، این هدیه به هر دوی آنها رایگان پرداخت می شود.

بیندریان افزود: بیمه شدگان برای دریافت کمک هزینه ازدواج باید دارای شرایط مندرج در ماده 85 قانون تامین اجتماعی باشند. یکی از شروط مهم دریافت این کمک، داشتن سابقه کار می باشد به طوری که بیمه شده در مدت 5 سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل 720 روز کار کرده و حق بیمه توسط کارفرما پرداخت شده باشد. ضمناً در تاریخ عقد، رابطه شغلی بیمه شده با کارفرما قطع نشده و ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج درج شده است.

منبع: آکونگار

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)

لینک کوتاه خبر: