You are currently viewing شرایط تامین اجتماعی برای پرداخت هدیه ازدواج برای متقاضیان

شرایط تامین اجتماعی برای پرداخت هدیه ازدواج برای متقاضیان


با توسعه خدمات الکترونیکی و ارائه برخی از مهمترین و پرتقاضاترین خدمات تامین اجتماعی به صورت حضوری، امکان ثبت درخواست برای دریافت کمک های این سازمان بیمه ای فراهم شده است. افراد تحت پوشش این سازمان می توانند با مراجعه به سامانه آفلاین es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کنند و بدون مراجعه غیر ضروری به شعب خدمات و تسهیلات دریافت کنند. یکی از این تسهیلات کمک هزینه ازدواج است. در این راستا معاونت نظارت و وظایف کوتاه مدت اداره کل امور بیمه ای سازمان تامین اجتماعی این سازمان در خصوص شرایط دریافت این مزایای کوتاه مدت می گوید که بیمه شده برای بهره مندی از هدیه ازدواج باید حداقل 720 روز سابقه کار در مدت 5 سال قبل از تاریخ ازدواج داشته باشد.

هدیه عروسی معادل یک ماه حقوق است

بیمه شده اجتماعی در صورتی که در زمان ازدواج اول دارای دو سال سابقه پرداخت بیمه باشند بر اساس کسر حق بیمه معادل یک ماه حقوق هدیه ازدواج دریافت می کنند و در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده سازمان تامین اجتماعی باشند. ، این هدیه به هر دوی آنها رایگان پرداخت می شود.

بیندریان افزود: بیمه شدگان برای دریافت کمک هزینه ازدواج باید دارای شرایط مندرج در ماده 85 قانون تامین اجتماعی باشند. یکی از شروط مهم دریافت این کمک، داشتن سابقه کار می باشد به طوری که بیمه شده در مدت 5 سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل 720 روز کار کرده و حق بیمه توسط کارفرما پرداخت شده باشد. ضمناً در تاریخ عقد، رابطه شغلی بیمه شده با کارفرما قطع نشده و ازدواج دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج درج شده است.

منبع: زنهار

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)