You are currently viewing شاهین سقوط کرد، هایما افزایش یافت + نمودار قیمت

شاهین سقوط کرد، هایما افزایش یافت + نمودار قیمت


به گزارش اکو ایران، روند کاهشی قیمت خودروهای داخلی از اواسط اردیبهشت ماه با کاهش نرخ دلار آغاز شد، روندی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم.

به گفته فعالان بازار خودرو، تغییر قیمت برخی خودروهای تولید داخل و مونتاژ کارخانه در بازار خود را نشان داده و این مشکل نوسانات جدیدی را در بازار خودرو ایجاد کرده است. نوسانات قیمت دلار نیز از این آشفتگی بی تاثیر نبوده و بر قیمت خودروهای داخلی تاثیر گذاشته است.

بررسی بازار نشان می دهد که پس از افزایش قیمت محصولات هایما از کارخانه، امروز شاهد افزایش 12 میلیونی قیمت “هایما S7” در بازار بودیم. اما در بین محصولات داخلی بیشترین کاهش قیمت برای «شاهین جی» حاصل شد و این خودرو در بازار 7 میلیون قیمت داشت. محصول جدید سایپا “اطلس” از ابتدای سال جاری وارد بازار شد و روند نزولی خود را ادامه داد و امروز با افت 5 میلیونی مواجه شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از میان محصولات ایران خودرو، قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، «پژو 207 پانوراما اتوماتیک»، «هایما S7»، «تارا اتوماتیک V2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات قیمت کتاب، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» امروز در بازار 990 میلیون تومان قیمت داشت. با بررسی بازار می توان گفت که «پژو 207 اتوماتیک» با 2 میلیون تخفیف 873 میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر «هایما S7» در بازار یک میلیارد و 625 میلیون تومان ارزش داشت و با این شرایط تنها خودرویی بود که 12 میلیون افزایش داشت. همچنین برآوردها نشان می دهد که امروز «تارا وی 2 اتوماتیک» 926 میلیون تومان قیمت دارد و افت 4 میلیون تومانی را تجربه کرده است. «رعنا پلاس» نیز 3 میلیون افت داشت و 610 میلیون تومان در بازار قیمت داشت. از سوی دیگر، «پژو پارس LX» در میان خودروهای پرطرفدار ایران خودرو امروز در بازار 823 میلیونی است و قیمت آن تغییری نکرده است.

قیمت محصولات سایپا

از میان محصولات سایپا قیمت «شاهین جی»، «تیبا باکسر اس ایکس»، «تیبا هاچ بک EX»، «کوئیک گیر آر»، «کویک گیر اس» و «ساینا گیر اس» ارزیابی شد.

بر اساس اطلاعات قیمت کتاب، امروز «شاهین جی» در بازار ۷۲۰ میلیون تومان قیمت داشت و ۷ میلیون افت داشت. در میان خانواده کویک، «دنده کیویک آر» با افت 4 میلیونی امروز در بازار 445 میلیون تومان و «دنده کیویک اس» با افت 3 میلیونی 425 میلیون تومان قیمت گذاری شدند. از سوی دیگر برآورد بازار نشان می دهد که «تیبا هاچ بک EX» روی قیمت 420 میلیون تومان باقی مانده و قیمت آن تغییری نمی کند. تحلیل بازار همچنین نشان می دهد که قیمت «ساینا دنده اس» امروز بدون تغییر با 3 میلیون کاهش با 428 میلیون تومان و قیمت «اطلس» در بازار امروز با 5 میلیون کاهش 565 میلیون تومان است.

آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)