You are currently viewing سونی احتمالاً در حال توسعه یک کنسول دستی با قابلیت اجرای بازی های PS4 است

سونی احتمالاً در حال توسعه یک کنسول دستی با قابلیت اجرای بازی های PS4 است


سونی و دستگاه‌های دستی پلی‌استیشن آن، خوب یا بد، از زمان خود جلوتر بودند، اما ممکن است دنباله‌ای در دست تولید باشد. زیرا یک شایعه جدید حاکی از آن است که سونی در حال کار بر روی دستگاهی است که بتواند بازی های PS4 را اجرا کند. از شکست PS Vita که دومین کنسول دستی سونی بود، افرادی که به ارزش واقعی این محصول پی بردند نسخه دیگری می خواهند.

من گزارش میدم عناوین اندروید اگر سونی PS Vita را در همان زمان عرضه سوئیچ توسط نینتندو معرفی می کرد، می توانست خیلی بهتر عمل کند. اما به جای سونی پورتال پلی استیشن منتشر شده در سال 2023 یک کنسول دستی جدید جاه طلبانه با صفحه نمایش 8 اینچی که بین دو طرف یک کنترلر DualSense قرار گرفته است.

تنها مشکل برخی از کاربران این است که پورتال فقط یک دستگاه پخش محتوا است و به صورت بومی بازی های PS5 را اجرا نمی کند. پورتال پلی استیشن یک دستگاه قابل حمل عالی است و کار خود را به خوبی انجام می دهد، اما اشتباه نیست اگر بگوییم طرفداران پلی استیشن به دنبال یک کنسول دستی هستند که به جای پخش بازی ها، بازی ها را به صورت بومی اجرا کند.

سونی در حال حاضر روی کنسول دستی کار می کند که بتواند بازی های PS4 را اجرا کند.

سونی در حال ساخت کنسولی است که بازی ها را به صورت بومی اجرا می کند، دستگاهی که به طور بالقوه می تواند موفقیت بزرگی باشد. از زمان معرفی پورتال، بسیاری از انجمن های آنلاین راه اندازی شده اند به این امید که پورتال فقط برای پخش جریانی نباشد. به نقل از سایت ریست خواهد شدیک روزنامه نگار روسی به نام آنتون لوگوینوف ادعا می کند که سونی در حال کار بر روی جانشین PS Vita است.

لازم به ذکر است که Logvinov یکی از اولین کسانی بود که به این موضوع اشاره کرد که سونی بازی های برجسته خود را به رایانه شخصی خواهد آورد. از آنجایی که پیش بینی او در این مورد درست بود، می توان به عرضه یک کنسول دستی از سونی امیدوار بود.

همانطور که گفتیم، این گزارش فقط یک شایعه است. حتی این احتمال وجود دارد که سونی واقعاً روی چنین دستگاهی کار می کند، اما در نهایت تصمیم می گیرد آن را عرضه نکند.

پلی استیشن ویتا

بازی های PS5 ممکن است روی این کنسول کار نکنند

اگر این محصول واقعاً در حال توسعه باشد، ممکن است هنوز آن چیزی نباشد که همه به آن امیدوار هستند. Logoinov در گزارش خود تنها از بازی های این کنسول پشتیبانی می کند PS4 به PS5 اشاره می کند و اشاره ای نمی کند. با این حال، در گذشته شایعاتی وجود داشت که سونی در حال کار بر روی یک کنسول دستی است که می تواند هر دو بازی PS5 و PS4 را اجرا کند. پس هنوز امیدی هست.

البته این احتمال نیز وجود دارد که جانشین PS Vita در زمان عرضه تنها از بازی های PS4 پشتیبانی کند، اما به مرور زمان و از طریق به روز رسانی های نرم افزاری می تواند از بازی های PS5 نیز پشتیبانی کند.

در حال حاضر، بازار کنسول های دستی به طور مداوم در حال گسترش است، محصولات قدرتمندی مانند Nintendo Switch، Steam Deck، ROG Ally وجود دارد. سونی با ورود به این بازار قطعا می تواند سهم قابل توجهی از آن را به خود اختصاص دهد.

نطر شما چی هست؟ آیا برای ورود سونی به دنیای کنسول های قابل حمل هیجان زده اید؟