You are currently viewing سهمیه ارزی زائران حج اعلام شد/ زائران چند یورو از دولت دریافت می کنند؟

سهمیه ارزی زائران حج اعلام شد/ زائران چند یورو از دولت دریافت می کنند؟


ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در جلسه شورای برنامه ریزی بعثت اعلام کرد که با تصویب بانک مرکزی زائران حج در سال 1403 می توانند مبلغ 500 یورو با نرخ اعلامی بانک مرکزی از شعب بانک عامل برداشت کنند. واقع در سراسر کشور، شما دریافت می کنید.

به گفته معاون مدیریت منابع و توسعه سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارزی سالانه افراد عازم خارج از کشور محاسبه نمی شود. سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست در خصوص آخرین روند ثبت نام کاروان حج گفت: عملیات ثبت نام حج در استان ها رو به پایان است و روند پرونده های اجرایی برای اخذ روادید برای زائران حج 1403 انجام شده است. تا کنون مطلوب «رقم طلب» برای 74 هزار زائر حج اخذ شده و بیش از 10 هزار نفر در حال دریافت «رقم طلب» هستند و سپس ویزا می گیرند.

نصرالله فرهمند – مدیرعامل مؤسسه فرهنگی سعادت عمره که عملیات عمره را بر عهده دارد از برنامه ریزی اعزام زائران ایرانی عمره به عربستان قبل و بعد از عملیات حج خبر داد و گفت: هماهنگی با شرکت هواپیمایی در این خصوص انجام شده است. پیش بینی می شود پس از عملیات حج 1403 با توجه به زیرساخت های پیش بینی شده 20 ایستگاه هوایی، زائران باید به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره بعد از حج) منتقل شوند.

عزیمت زائران ایرانی به عمره پس از 9 سال وقفه از 12 اردیبهشت ماه آغاز شد و بازگشت آنها به کشور تا 3 اردیبهشت ادامه دارد. در این مدت حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام می شوند. طبق آمار سازمان حج و زیارت کمتر از 6 میلیون نفر در عمره هستند. عملیات حج تمتع 1403 نیز قرار است از 24 اردیبهشت آغاز شود و پروازهای زائران خروجی تا 28 خرداد ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود 87500 نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرد که حدود 900 هزار نفر به حج مشرف می شوند.

از 16 اسفندماه با توجه به مدیریت بازار ارز و تامین نیاز ارزی متقاضیان در پایان سال، فروش ارز سرانه سفر هوایی به متقاضیان از 500 یورو به 1000 یورو افزایش یافت. مرکز مبادلات ارز و طلای ایران دو برابر شد.

اکنون طبق وعده قبلی مسئولان، پس از 8 اسفند میزان ارز مسافرتی به میزان قبلی بازگشته است.

پیش از این مدارک لازم برای خرید ارز از جمله ارائه گذرنامه معتبر، بلیط هواپیما و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور به متقاضیان ابلاغ شده بود و به گفته متولیان، سازوکار توزیع ارز مسافرتی هوایی به گونه ای طراحی شده بود که ارز توزیع شده برای پرداخت «مسافر پس از گیت فرودگاه و پس از خروج از مرز هوایی فرودگاه های بین المللی کشور» تنها به متقاضیان نیازمند تعلق می گیرد.

منبع:

اخبار تجارت

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)