You are currently viewing سهام انویدیا پس از پیشی گرفتن از اپل به 3.01 تریلیون دلار رسید

سهام انویدیا پس از پیشی گرفتن از اپل به 3.01 تریلیون دلار رسید


اگرچه اپل امروز بار دیگر به یک شرکت 3 تریلیون دلاری بر اساس ارزش بازار تبدیل شده است. با این حال، انویدیا با عملکرد رکورد و پشت سر گذاشتن سهام اپل، به ارزش بازار 3.01 تریلیون دلار رسید و پس از مایکروسافت با ارزش 3.15 تریلیون دلار به دومین برند ارزشمند جهان تبدیل شد.

سهام انویدیا

مطابق با CNBCانویدیا نه تنها امروز برای اولین بار از مرز 3 تریلیون دلار عبور کرد، بلکه از اپل پیشی گرفت و بعد از مایکروسافت به دومین شرکت ارزشمند جهان تبدیل شد. قیمت سهام انویدیا در سال گذشته بیش از سه برابر شده است زیرا تقاضا برای تراشه‌های سرور هوش مصنوعی (AI) این شرکت همچنان در حال رشد است.

از آنجایی که انویدیا با چیپ پرچمدار H100 بر بازار هوش مصنوعی تسلط دارد، سهام این شرکت همچنان در حال افزایش است. انویدیا در می 2023 به یک شرکت 1 تریلیون دلاری تبدیل شد، سپس در فوریه امسال از مرز 2 تریلیون دلار عبور کرد و ارزش آن را از آمازون و آلفابت بیشتر کرد. در ماه می، انویدیا به دلیل فروش تمام تراشه های خود سودی بالغ بر 14 میلیارد دلار اعلام کرد.

سهام انویدیا

اپل در ژانویه 2022 به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری جهان تبدیل شد و از آن زمان تاکنون چندین بار از مرز عبور کرده است. با این حال، این اولین بار از سال 2019 است که اپل به سومین شرکت ارزشمند جهان سقوط می کند.

انتظار می رود اپل هفته آینده در طول کنفرانس برگزار شود WWDC 2024برای فاش کردن استراتژی هوش مصنوعی خود و iOS 18 شایعه شده است نسخه هوشمندتر سیری با یکی مدل زبان بزرگ (LLM) و بسیاری از ویژگی های جدید هوش مصنوعی دیگر. اپل نیز با OpenAI همکاری کرده است برای ادغام ChatGPT در آیفون، اما اجرای دقیق آن هنوز نامشخص است.

نظر شما در مورد ارزش بازار انویدیا که به 3 تریلیون دلار برسد و از سهام اپل پیشی بگیرد چیست؟