You are currently viewing سلامی: ما موفق شدیم قدرت خود را به دشمن تحمیل کنیم

سلامی: ما موفق شدیم قدرت خود را به دشمن تحمیل کنیم


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم ، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت روز بسیج معلمان در سخنانی اظهار داشت: معلمان تربیت کننده روح هستند. جوانان ما مأموریت های بزرگی را برای ساختن بنای عظیم تمدنی جدید در جهان به نام اسلام انجام دهیم.

وی افزود: هویت هر جامعه به توان جوانان و اندیشمندان آن جامعه بستگی دارد. جوامع توسعه یافته و کاملی وجود دارد که جوانان آنها حامل فضایل و قلب های قوی و ایمان قوی و صاحب اندیشه و خلاقیت و دانش هستند و این مسئولیت سنگینی است که بر دوش معلمان بزرگوار ما در نهادهای دانشگاهی کشور گذاشته شده است.

سردار سلامی ادامه داد: ما بدون قرار گرفتن در سطوح عالی معرفتی و بدون تغذیه در فضای روح و معنا نمی توانیم کشوری بزرگ و ماندگار و الگوی مجسم برای جهان بشر باشیم. رسالت و فلسفه اصلی انقلاب ما تغییر شعائر جهان است. تغییر نظام معنوی جهان مبتنی بر ارزش ها و فضایل الهی است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما می خواهیم مفاهیم بزرگی مانند اخلاق و کرامت انسانی جزء مهمی از هویت کشور، نظام و ملت ما باشد. ما می خواهیم پرچمدار رهایی جهان ستمدیده از اسارت و بردگی اربابان برده مدرن باشیم. ما می خواهیم نقطه مرکزی الهام و آگاهی مردم در سراسر جهان باشیم.

وی با بیان اینکه ما به کرامت انسانی اعتقاد داریم، گفت: به کرامت هیچ ملتی لطمه نخواهیم زد. انقلاب ما شروع به ترویج این مفاهیم و تغییر در این معانی کرد. انقلابی که توانست تأثیر شگفت‌انگیزی بر جغرافیای سیاسی جهان و نظم منظم و سفت و سخت حاکم بر دوران پیدایش بگذارد و منشأ تحولات عظیمی در جهان شود.

سردار سلامی ادامه داد: نیروهای شیطانی فکر می کردند به این ترتیب نفس نیروها تنگ می شود و اضلاع جدیدی به هندسه قدرت جهانی اضافه می شود و بشریت در آستانه یک قیام جهانی قرار می گیرد تا شکوه و عظمت خود را به دست آورد. . با گذشت زمان با مناطق درگیری مواجه شدیم و جهان قدرتمند با تمام استعداد و ظرفیت خود به مبارزه با این انقلاب آمدند و در هر مرحله از یکی از راهبردهای خود استفاده کردند. حراست مقدس نمونه ای از واکنش نظام مند به منطق استراتژی خطرناکی بود که می خواست ما را در همان ابتدای تولد با بحران های چالش برانگیز به یک عدم تعادل برگشت ناپذیر برساند و ملت ایران را تحت کنترل درآورد و جهان حفره ایجاد شده را به آن بازگرداند. دستور آن روز

فرمانده کل سپاه گفت: پس از آن همه راهبردهای آزمایش شده دشمن به صحنه آمد و ما در تمام این چهار دهه مستقیماً درگیر همه این سیاست ها بودیم. اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نقطه‌ی مرکزی تلاقی همه سیاست‌ها و راهبردهای قدرت دشمن قرار گرفته‌ایم. دشمن همه ارکان نظام و انقلاب را همزمان هدف قرار داده است و همه بردارهای تهدید به هم نزدیک شده اند. این هم افزایی و فشار حداکثری بر دشمن ما را در موقعیت فوق العاده ای قرار داده است و شما در دل این موقعیت خطرناک زندگی می کنید و این یک رویارویی همه جانبه جدید است.

سردار سلامی ادامه داد: به فضل الهی، ظرفیت انقلاب شکوهمندمان، تحت رهنمودهای عمیق مبتنی بر درایت و منویات رهبر انقلاب و با تکیه بر ملتی که توان مقابله با این فشارها را تجربه کرده است، بوده ایم. قادر به دستیابی به همه این جهات مختلف برای کاهش فشار و تحمیل قدرت شکوهمند یک ملت بر جهانی متخاصم است.

سردار سلامی تصریح کرد: اگر دیدید در اوج رویارویی در امان هستید، یعنی قدرت دارید. دکترین دشمن مبتنی بر زور و ضربه قاطع به نقطه تعیین کننده است. دشمن ما از کشتن کودکان بی گناه دریغ نمی کند. اگر دشمن ما بفهمد که شما می توانید از تحریم او عبور کنید، شما را دور می زند و اگر می بینید که تحریم در این مملکت بی اثر شده، به خاطر قدرت شماست. آنها کشتی های ما را گرفتند، ما کشتی های آنها را. آنها می خواستند کشتی های نفتی ما را که در راه ونزوئلا بودند، بگیرند. آنها چند کشتی ما را در دریا زدند، وقتی کشتی هایشان مورد اصابت قرار گرفت متوجه شدند که نمی توانند با این کشور مقابله کنند.

وی گفت: اینکه امروز صادرات و واردات شما در امنیت کامل انجام می شود به دلیل اقتدار شماست و هیچ تفاوتی بین ترامپ و بایدن در این موضوع وجود ندارد. در زمان ترامپ به عین الاسد حمله کردیم و گلوبال هاوک را زدیم. آنها متوجه شدند که اگر بخواهند در مقابل ایران بایستند، ایران می تواند با اقدامات خود در اقتصاد جهانی بر جهان تأثیر بگذارد. فرصت و فضایی برای بیان برخی از اقدامات ما وجود ندارد، اما دشمن از آن آگاه است.

فرمانده کل سپاه گفت: رهبر انقلاب در دل همه این خطرات بزرگ ایستاده اند و رو به جلو حرکت می کنند. تصویری که امروز از کشور ما وجود دارد، تصویر یک کشور تحریمی نیست، بلکه همه اجزا و عناصر یک نظام بدون اینکه تحت تأثیر سیاست بیگانگان قرار گیرند، به اقتدار آن کمک می کنند. شرکت های خارجی با ایران قهر کردند و رفتند اما آیا امروز صنعت نفت ما به آنها وابسته است؟ که ستاره های خلیج فارس را ساخت و فازهای پارس جنوبی را به ستاره های زمین تبدیل کرد. ما به عنوان سپاه 360 پروژه ملی را در پایگاه عمرانی خود در دست اجرا داریم و 100 پروژه هنوز افتتاح نشده است. من به رئیس جمهور شهید گفتم شما می توانید 130 هفته متوالی از طرح های کلان ملی رونمایی کنید.

سردار سلامی گفت: در کرونا دیدید که آمریکا در فرودگاه ها از فرانسه ماسک می دزدید اما ما بهتر از کشورهای پیشرفته دنیا کرونا را مدیریت کردیم. می خواستند پنجره های دیپلماسی را جلوی ما ببندند اما نتوانستند و پرچمداران انزوای ما وارد میدان تعامل با ما شدند. در دنیایی که فقط قدرت معنا دارد، وقتی اعتبار قدرت شما شناخته شود، دشمن قدرت اراده شما را تشخیص خواهد داد.

انتهای پیام