You are currently viewing سقوط ارزش ین در برابر پوند به پایین ترین سطح در 16 سال گذشته

سقوط ارزش ین در برابر پوند به پایین ترین سطح در 16 سال گذشته


به گزارش اکو ایران، ین در برابر پوند انگلیس به پایین ترین سطح 16 ساله خود رسیده است. این حادثه ترس از کاهش بیشتر ارزش پول ملی ژاپن را تشدید کرد که در سال جاری بر سیاستگذاران این کشور فشار وارد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پول ملی ژاپن 0.1٪ کاهش یافت و به 200.63 ین در هر پوند رسید که ضعیف ترین سطح از اوت 2008 است. معامله گران با این دیدگاه که نرخ بهره در بریتانیا بالاتر از اکثر کشورهای گروه 10 باقی خواهد ماند، به پیش بینی های قوی تر شدن پوند بازگشته اند. بانک انگلستان در کاهش نرخ بهره از سایر بانک های مرکزی عقب خواهد ماند.

هلن گیون، تاجر ارز در Monx می‌گوید: «حتی افزایش دیگری از سوی بانک مرکزی ژاپن نمی‌تواند معامله‌گران را از ترجیح سایر ارزهای اصلی بر ین منصرف کند. «مگر اینکه بانک‌های مرکزی سایر اعضای G10 با تسهیل پولی بسیار بیشتر از حد انتظار غافلگیر شوند».

ین در برابر پوند تضعیف شد و به پایین ترین سطح خود از سال 2008 رسید

روند اخیر همچنان توسط معامله گران نقل و انتقالاتی هدایت می شود که به دنبال سود بیشتر با سرمایه گذاری در ارزهایی مانند پوند انگلیس هستند. ین که پایین ترین نرخ بهره را در جهان دارد، امسال در برابر همه اقتصادهای پیشرفته بزرگ کاهش یافته است.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مقامات ژاپنی از اواخر ماه آوریل دو بار در بازار مداخله کرده اند. اگرچه بانک مرکزی ژاپن یک بار نرخ بهره را افزایش داده و قصد افزایش دیگری را دارد، سرمایه گذاران معتقدند سیاست پولی فعلی این کشور هنوز برای جلوگیری از تضعیف ین کافی نیست.

یک کارشناس پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری، ارزش پول ملی ژاپن می تواند حتی بیشتر کاهش یابد و هر پوند با 206 ین معامله شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)